Mijn nieuwe borsten!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sukke, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Eigenlijk zou ik dit moeten posten onder "na de borstvoeding" maar ja, die hebben we niet!

Jeetje wat zijn het plum-puddingkjes geworden! :(

Ik heb mijn lieve zoontje 8,5 maand heerlijk aan de borst gehad. Het was een genot en ik zou het bij een volgende zo weer doen maar jeetje mina wat is dat een "veldslag" voor je borsten.
    Ik was er al wel eens voor "gewaarschuwd" maar ik hield altijd maar vast aan het verhaal dat sommige vrouwen grotere borsten houden na bevalling en/of bv!

Ik heb nooit grote borsten gehad, een volle b cup, maar ze paste wel goed bij mij en ik was er tevreden mee. Nu zijn zo slap als iets als ik op mijn rug lig dan zakken ze bij wijze van spreken onder mijn oksel en ook als ik gewoon rechtop sta hangen ze echt wel een stuk lager.

Tegen beter weten in ben ik nu dan ook aan het trainen van mijn borstspieren geslagen maar dat heeft zeker geen zin....????

*hoopt op antwoord dat door trainen je borst wel ietsje steviger worden!!!???*

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat vervelend zeg!!! Hier waren ze zo rond haar 1e ook erg slap als ze leeg waren.
    Maar nu is dat helemaal bijgetrokken en zijn ze weer aardig als voorheen.
    Maar ik voed hier nog dus het afbouwen gaat ook heeeel langzaam.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

trekt nog wel bij hoor ;)

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    is die ;) omdat het een grapje van je is of omdat ik mee geen zorgen hoef te maken........?????????

;)

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

dacht altijd dat het een fabeltje was van de BV maar dat het gewoon door de zwangersschap kwam, groei en krimp? hier bijna 11 maanden gevoed maar niks loos..

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nu ben ik echt BANG!

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Die van mij zijn echt ook wel slapper geworden!
    En die potloodtest, nouja ik zal er maar niks over zeggen :(.
    Ik geloof niet zo dat het nog bijtrekt maar als jullie het zeggen..

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik moet zeggen, dat kort na het stoppen het er ook ehct ELLENDIG uitzag...

maar ik vind dat het na een paar mnd wel mee viel...en weer een btj normaal eruit gingen zien!

sowieso zit mn beha gewoon weer normaal...daarvoor waren ze ook zoooo slap en zacht...en idd plat liggen was eht lelijk...maar tis niet meer zo ( en er is ook nog nisk met mn borsten door de zwnagerschap hoor, die zijn nog steeds gevoelloos haha en geen spannign erop oid )

9. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik geloof dat je borsten sowieso na de zwangerschap veranderen...! Dus zonder borstvoeding had je hetzelfde probleem gehad!

Wel is het zo dat rond de leeftijd van je mannetje je borsten slapper zijn! Maar dat trekt wel weer bij hoor... Zelfs nu ik nog steeds borstvoeding geef, voelen mijn borsten alweer voller aan dan rond 8-9 maanden. Komt wel weer goed joh!

10. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Het heeft volgens mij ook deels met de zwangerschap te maken... ik heb 2 weken bv geven geprobeerd maar is nooit echt op gang gekomen en die van mij zijn ook echt veel slapper en minder stevig dan voorheen.... maar erg vervelend voor je...

11. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik heb maar 3 maanden borstvoeding gegeven en ook hier is het ellende met de borsten! :( Ze zijn een stuk slapper en het ergste vind ik nog dat er opeens een verschil in grootte is.

Ik overweeg serieus om er iets aan te laten doen, maar dan wel pas als we een broertje of zusje voor onze kleine meid hebben mogen krijgen ;)

12. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ja, ik ben hier ook een beetje bang voor. Ik voed nu nog en ik weet ook niet hoelang we nog doorgaan, maar vrees het "stop moment" wel een beetje om die reden. Ik had een a-cupje voor de zwangerschap en nu tijdens het borstvoeden zijn ze groot en vol, zeker een b-cup en mijn man vind dit helemaal niet erg! ;) Het spookt dan ook door mijn hoofd wat hij van mijn borsten zal vinden als ze terug gaan naar a-cupje en dan zeer waarschijnlijk ook nog eens theezakjes zijn :(

13. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    pff hier ook!! voor mijn zwangerschap en borstvoeding een volle c cup! Denk werkelijk dat ik nu nog een kleine b heb!! baal ook zo ontzettend van mijn borsten voel me alles behalver vrouwellijk. Ben al heel smal gebouwd van mezelf maar door mijn borsten altijd wel heel vrouwelijk. Nu voel ik me soms zo kinderlijk!! Mijn man heeft er geen moeite mee maar ik zelf wel heel erg.
    Wil nog graag een 2e kindje maar na dit, ben ik ook aan het overwegen om me te laten helpen en dat ik weer een mooie volle borst heb...
    Heb dus helaas geen tips want vind het zelf ook zeer rot!!!

14. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ach ik had al niks, na 2x bv is het nog steeds niks.
    Balen, retourtje dkt Schumacher zou op z'n plek zijn bij mij, maar dan mag Garston ook eerst even bij me aanbellen.

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    :(....snap je gevoel helemaal. Heb 2 zwangerschappen overleefd, geen bv gegeven en de mijne liggen ook onderin mijn bh. :(

Gaston, deze kant op!!!! :p

16. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Als ik me niet vergis, is het normale vetweefsel van je borsten bij bv omgezet naar melkklierweefsel. Als je snel bent gestopt of je borsten zijn net leeggedronken, blijft er een theezakje over.

Na het stoppen zet het melkklierweefsel weer om in vetweefsel. Daarom ziet het er na een paar maanden ook weer beter uit.
    Langzaam stoppen geeft een mooier effect, mede omdat er een minder grote overgang is. Een gedeelte van het melkklierweefsel was alweer vetweefsel (=opvulling) geworden.

Ik ben zelf heel langzaam gestopt, en heb dus ook geen periode van theezakjes gehad. Wel momenten direct na een voeding dat het er zielig bij hing natuurlijk ;).

Uiteraard is het niet goed voor de huid om uit te zetten, in te krimpen, uit te zetten en weer in te krimpen. Er zitten grenzen aan elasticiteit ;). Maar dat geldt even hard voor je buik, billen, dijen en borsten in de zwangerschap door gewichtstoename en natuurlijk de beeb in de buik.

Net als bij de schade aan je buik met striae en slapheid, is het ook bij je borsten afwachten met welke genen je gezegend bent. Bij mij zijn mijn borsten bijna hetzelfde als voor de zwangerschap.

Mijn ex-tweeling buik waar twee kinderen van 3,2 en 3,5 kilo, 2 placenta's en 2 x vruchtwater in zaten, is daarentegen een grote rampzone.....

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Oww, ik ben jaloersssss!

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dat geeft de burger moed! Ik heb 1 voeding per week afgebouwd, heb er 6 wkn over gedaan! Nou nog is hopen dat alle vettigheid die ik eet in mijn (.)(.) gaat zitten dan komt het dus goed!

:)

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    ????

Potloodtest? Ik neem aan dat die er dan onder blijft hangen!?!?! Dat probeer ik ook maar niet denk ik.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier blijft ie niet hangen hoor!!
    Ik denk dat het ook wel weer wat bijtrekt. Rond die tijd was het met lege borsten hier ook een ramp.
    Ze worden wel wat kleiner volgens mij maar zit nu op dezelfde grootte als voor de zwangerschap.

Deel Deze Pagina