Hallo, Ons dochtertje van net 5 slaapt eigenlijk nog steeds in haar 'baby'kamer. Er hangt nog een Nijntje aan de muur. Een Nijntje-lamp, dat soort dingen. We willen haar kamertje dus veranderen. Maar hoe? Hebben jullie misschien leuke ideeën/tips voor mij? 1. We willen geen prinsessenkamer. 2. 1 Muur is nu aquablauw geverfd, 3 muren wit. Die aquablauwe willen we een soort van roze kleur geven. 'k Weet alleen nog niet welke (Histor-verf) roze. Dochter wil uiteraard knalroze, maar ik neig meer naar oudroze, maar 't moet ook weer geen babyroze worden... Wat ook nog leuk is als je een tiener/puber bent... (eigenlijk houd ik zelf wel van strak, dus geen druk behang o.i.d.) 3. Wat is handig aan de muur: gewoon platte (boeken)plankjes of zo'n plankje met een opstaand randje? 4. Hebben jullie andere leuke ideeën? Kleur gordijnen bijvoorbeeld? Nou, kom maar op met hoe jullie dochterkamers eruit zien! Groetjes, Hanna
Hier een meidenkamer in Amerikaanse stijl, met vlag aan het plafond en vrijheidsbeeld op de boekenkast, niet echt meisjes-van-5-achtig dus Ze heeft altijd al haar eigen smaak gehad trouwens, dat meisjesachtige heeft haar nooit erg geboeid.
Klinkt leuk! Ons dochtertje heeft zelf wel voorkeur voor prinsessen, maar wij niet. Dat gaat dus ook niet gebeuren. Gewoon neutrale kleuren en dan zet ze er zelf maar een prinsessenboek neer ofzo. Maar ik wil iig niet over 2 jaar weer aan de slag.
Hier een dochter met wit en fuchsia muren (en Lief! 'details') en een met wit met een zilveren baan en een muur lichtblauw PiP Lifestyle behang. Wat handig is aan de muur, lijkt me afhankelijk van wat je er mee wilt. Ik ben sowieso voor zoveel mogelijk losse kasten, omdat je die makkelijker kunt verplaatsen. Meer algemeen: pinterest is voor mij een goede inspiratiebron.
Ik denk niet dat als je het nu verft dan als ze 13 is het nog leuk vindt hoor.... Ik zou met haar kleuren gaan kijken en samen een keuze maken, toch geweldig! (en je kan haar nog sturen ook). Hier platte boekenplanken en we hebben bonte gordijnen met bloemen! Ach hier wil ze straks de aqua lichtblauw hebben (zoals de andere kant). Prima toch, dan schuiven alles aan de kant en gaan we schilderen!
Onze dochter heeft deze kamer gekregen toen ze net 4 was. Ze was toen nog helemaal Dora-fan, dus we hebben het zo aangekleed dat ze qua kleur wel een aantal jaar vooruit kon (tot jaar of 11/12). Alle Dora dingen zijn inmiddels vervangen.
Blauw laten en er een frozen-thema van maken? De kans is groot dat ze over een paar jaar weer iets anders wil. Edit, zie nu pas dat je geen prinsessenkamer wil. Hier vrijwel dezelfde kleuren als poppedoes (zie zelfs dezelfde lamp terugkomen ), maar hebben wij dan nog lichtblauwe vlinders op de muren geschilderd. Hello kitty is inmiddels vervangen door paarden, voor de rest nog redelijk hetzelfde gebleven, met uitzondering van de meubels. Jongste heeft rood/wit met uilen, en tegenwoordig een hoop zeemeerminnen ertussendoor.
Hier heeft dochterlief 2 oudroze muren (histor, maar weet zo ff niet meer welke) en 2 witte muren. Een lichte vloer, witte en grijze meubels. Oudgroene accessoires en rolgordijn (om een idee te krijgen van de groene kleur, Google ff op Celadon groen) Ik hou ook niet van een prinsessenkamer, maar hij mag toch wel meisjesachtig zijn...