Herstel baarmoeder verwijdering

Discussie in 'De lounge' gestart door one of kind, 5 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    De kogel is door de kerk.
    4 januari word mijn bm eruit gehaald.
    Wat kan ik verwachten van het herstel en moment kort na de operatie.
    Wat merkten jullie nog meer na deze ingreep?

2. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Niks, alleen maar voordelen! Ik had een snel herstel. Heb me wel gehouden aan het niet mogen tillen de eerste 6 weken. Verder niet echt last gehad en heerlijk, geen maandelijke ongemakken meer haha. Succes, voor mij echt zo goed geweest! Ik ben er echt goed van opgeknapt.

one of kind vindt dit leuk.
  3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dat is fijn om te horen

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik ken iemand die een bm verwijdering heeft gehad.
    Daar waren sowieso wel diverse complicaties na de operatie. Zowel in een vrij vroeg als in een later stadium.
    Verder heeft ze bij een seksuoloog gelopen omdat de sex echt wel anders aanvoelt dan.
    En verder voelt ze nogsteeds haar maandelijkse periode.
    Ik hoop dat het bij jou een stuk voorspoediger zal lopen allemaal.
    Ik duim voor je op een goede ingreep+ verloop.

5. prjbt

prjbt Niet meer actief

Ik lees mee. Mijn novasure lijkt niet gewerkt te hebben en ik ben nu in het stadium van haak alsjeblieft die baarmoeder er zo snel mogelijk uit....

22 december evaluatie novasure met de gynaecoloog

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Heel veel succes de 22e!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dank je wel!!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    De eerste paar dagen was ik moe, moe en moe ... van de narcose.
    Pijn heb ik amper gehad.

Wel een dingetje 2 wkn na de ingreep, maar dat was die 1% wat kan gebeuren bij elke operatie (complicaties na een operatie)

9. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Gelukkig helemaal geen last van gehad. Merk alleen dat mijn maandelijkse periode zou aanbreken als ik eetkicken krijgt. Gelukkig blijft dit beperkt tot 2 dagen en dan ... niks. Zo relaxed. Seks alleen maar beter geworden ook. Dus vanuit hier alleen maar positieve ervaringen gelukkig.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  10. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Ik zit hier ook al een tijdje over te denken. Ik vraag me altijd af hoe ze dat doen met je vagina/baarmoederhals als de baarmoeder er uit is. Sluiten ze die dan af waar het normaal gesproken over ging naar de baarmoeder?

En raak je daarna ook in de overgang? Ik heb me er nog maar weinig in verdiept dus ik hoop niet dat dit hele domme vragen zijn.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Het eerste is idd dat baarmoeder hals er vaak uit gaat dus tot die plek idd eruit gehaald en dan hechten.

Overgang is enkel als allebei de eierstokken er ook uit gaan , maar dat gebeurt normaal niet.

12. prjbt

prjbt Niet meer actief

Hier zojuist telefonisch consult gehad met de gynaecoloog.

Zij zei ook dat er geen andere optie is nu de novasure niet is gelukt. Ik wordt nu opgeroepen op het spreekuur en gaan ze kijken hoe ze me gaan opereren en dan op de wachtlijst..

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Ik denk dat er qua herstel en hoe de operatie verloopt en de periode er na een groot verschil zit in hoe de baarmoeder wordt verwijderd, die info mis ik in jouw bericht, als het plaats vind via de vagina dan is het herstel makkelijker en minder pijnlijk dan wanneer het deels of volledig via de buik gaat, in het tweede geval is het echt een buikoperatie en is het herstel wat langzamer.

14. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Bij mij is de baarmoeder afgelopen zomer verwijderd. De eerste drie dagen nog wel erg moe maar qua pijn viel het me echt alles mee. Bij mij was ie wel vaginaal verwijderd. Maar kan me inderdaad voorstellen als dat niet mogelijk is dat het herstel dan veel zwaarder zal zijn. In ieder geval heel veel succes alvast !!

Deel Deze Pagina