Ervaringen met online veilingen..

Discussie in 'De lounge' gestart door 1986Lynn, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Hallo,

Hebben jullie ervaringen met online veilingen?

Ik zag een veilig van de IT's (omdat die failliet is) met allerlei
    huishoudelijke apparatten etc die ik nog goed kan gebruiken, gezien
    ik graag uit huis wil. Ik heb dit echter nog nooit gedaan, dus misschien hebben jullie tips, goede en slechte ervaringen?

Ik hoor het graag,

Lynn..

2. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Op welke site zie je dat van die It's veiling dan? Ik zie alleen maar sites waar die veilingen al in februari/maart zijn geweest?

3. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Ik weet niet of ik de site hier neer mag zetten, anders
    mag het verwijderd worden:

bva auctions..

4. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ow ja, ik zie het.

Ik heb nog nooit op zo'n site geboden, enkel op vakantieveilingen en dat gaat om hele andere prijzen als bij dit soort artikelen. Ik denk dat de site wel betrouwbaar is, zou dat niet ergens op te vragen zijn. Bij de KvK ofzo?

Voor je ergens op gaat bieden zou ik wel eerst eens op internet rondkijken wat er normaal voor het artikel gevraagd wordt. En dan een bedrag in je hoofd houden en daar niet overheen gaan, anders is het einde zoek. Ik zag namelijk een wasdroger waar al 650 euro voor werd geboden, nou dat geef ik er nog niet eens voor in een gewone winkel, laat staan op een veiling.

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik zie dat er vaak belachelijk hoge prijzen voor wordt geboden..
    (toen met de veiling van TEG)

Overigens zie ik dat ook nog wel eens bij bijv. vakantie veilingen.. soms gaat de prijs zelfs hoger dan het normaal kost :)

Dus ik zou als tip willen meegeven om de normale prijs erbij te zoeken om te voorkomen dat het alsnog duurkoop wordt ;)

6. Hou ook rekening mee dat bij inboedel verkoop er ook nog veiling kosten overheen komen lees goed de voorwaarden.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Precies, houd goed de "normale" prijs in de gaten en houd rekening met bijkomende kosten, want anders kom je nog wel eens bedrogen uit. Verder is BVA een prima onderneming. Wij hebben al eens iets via hen gekocht.

8. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    bva is inderdaad opzich niks mis mee. Heb er heel wat ervaring mee. Maar vergeet niet dat er voor de koper 35%bijkomt!
    16% opgeld (dit steekt bva in zijn zakken) en 19%btw.....

9. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    wij volgen bva nu ook al een tijdje omdat we een nieuwe badkamer willen. Het scheelt echt wel heel veel met de normale prijs af en toe (tenminste bij de baden en douchecabines). BVA is ook een officiele site volgens mij, met echt bedrijven die faillet gaan of iets dergelijks. We hebben nog niet geboden en weten van de extra kosten, maar denk wel dat we het gaan proberen!

10. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Bedankt voor de tips.
    Ik zal mij er goed in verdiepen.

Het moet ook wel rendabel blijven, gezien ik het ook
    moet ophalen (benzinekosten), dus misschien is het uiteindelijk
    in de winkel nog wel goedkoper..

11. Veronique79

Veronique79 Niet meer actief

wij hebben onze auto via bva gekocht, 5000 euro goedkoper dan elders. Was wel het faillisement van een opel-dealer, dus we wisten wel dat de auto in goede staat zou zijn. En we rijden er alweer 2 jaar zonder problemen in.
    Houd er rekening mee, dat als je eenmaal het hoogste bod hebt bij sluiting, je er ook echt aan vast zit. En je krijgt geen garantie. Hooguit fabrieksgarantie, maar dan moet je rechtstreeks naar de fabrikant en die verwijzen je in 99% van de gevallen weer terug naar de winkel.
    En idd, houd de prijs in de gaten en de toeslagen die er bij komen. Je kan een auto-bod uitbrengen, dan bied je automatisch tot een bepaald bedrag, zodra je overboden wordt. Dan hoef je niet aan je scherm geplakt te zitten en kom je ook niet in de verleiding boven je eigen grens uit te komen.

12. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    leuke site om in de gaten te houden ;) :D

13. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    wij hebben vannacht onze eerste nacht doorgebracht in ons bed gekocht bij BVA! het slaapt HEERLIJK!!
    het bed was winkelwaarde 4500euro. wij waren de enige bieders, dus kregen het voor het startbod, dit was iets van 600euro. er kwamen nog allerlei kosten bij maar uiteindelijk waren we zo dus tegen de 900euro kwijt. we hadden geen zin om het op te halen(aanhanger huren, het waren nl 7 enorme pakketten), dus hebben het laten bezorgen, dat was 120 euro. hebben voor een mooi prijsje een superluxe bed incl matrassen en bedbodem..

Deel Deze Pagina