Vakantie doorverkopen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 8 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    We hebben een vakantie geboekt voor as zaterdag, 10 dagen een tentplaats op een Roompot park in Brabant.
    Maar onze dochter heeft geen zin, en de oudste krijgt donderdag de sleutel van dr nw huis.
    Dus ik wil graag de vakantie doorverkopen.

Maar waar kan ik het dat het beste doen?
    Ik hoef er niet veel voor te hebben. €200 is prima.
    En moet ik nog ergens opletten/regelen?

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Krijg je nog iets als je zou annuleren? Dan is dat misschien makkelijker?

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Nou, even heel praktisch. In de Roompot algemene voorwaarden staat het volgende:

Indeplaatsstelling: Indien de reservering geheel wordt overgedragen aan een derde, moet de recreant dit schriftelijk aangeven bij de ondernemer. Voor deze wijzigingen worden wijzigingskosten berekend. Reeds betaalde bedragen zullen gelden als zijnde betaald door de overnemende partij. De overdragende en overnemende partij dienen dit onderling te regelen.

Je moet het dus bij Roompot aangeven en die gaan er geld voor vragen.

Wijzigen Wanneer een recreant een overeenkomst wil wijzigen is dat mogelijk tot 28 dagen voor aankomst. De boeking mag na wijziging niet goedkoper dan de oorspronkelijke boeking zijn. Voor deze wijzigingen kunnen wijzigingskosten worden berekend.

Je kunt niet meer wijzigen

Annulering: je moet alsnog 90% van de kosten betalen.

Ik weet niet hoeveel je betaalt hebt.

Dus ik zou gewoon gaan. Annuleren is super duur, wijzigen kan niet meer, en misschien moet je eerst informeren bij Roompot hoeveel ze in rekening brengen voor een Indeplaatsstelling want anders geef je de vakantie misschien gratis weg. Ik zou gewoon gaan. Dochter mee of alleen thuis laten zitten.

citroenrasp, Sado en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou ook gewoon gaan. Desnoods wat korter en vraag je vriendinnetje van dochter mee oid waardoor ze het ook leuker vind.

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hoe oud is je dochter? Als ze oud genoeg is om alleen thuis te blijven dan prima en zou ik lekker samen met mijn man gaan. Is ze niet oud genoeg dan snap ik überhaupt niet waarom je een vakantie zou annuleren omdat je kind daar geen zin in heeft? Hier zouden ze gewoon mee moeten en beter voor ze als hun happy face op zouden zetten ook.

Zeebra, jannanas, Nougat en 17 anderen vinden dit leuk.
  6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wordt nog beter weer ook! Lekker gaan:)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ja dat dacht ik ook haha. Pech hoor, ik zou niet annuleren, ze passen zich maar aan.

jessy77, Bellybell en Malbec vinden dit leuk.
  8. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Dochter heeft geen zin…. Ja en? Maakt ze maar zin. zou dat echt niet accepteren

Zeebra, Zoe123, Chillin en 13 anderen vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Haha nou dit dus!

Bellybell vindt dit leuk.
  10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Het is de combinatie eigenlijk geen zin, ze is 10 jaar en we moeten 2 huizen opknappen. Mijn moeder verhuist, daar moet ik nog gaan behangen.
    En mijn dochter heeft een huurhuis maar daar alles moet gedaan.

Ik ga contact opnemen met het park wat evt de wijzigingskosten zijn.

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Maar wat heeft de huizen opknappen te maken met de vakantie?
    Kun je niet eventueel een vriendinnetje mee laten gaan? Samen activiteiten bedenken om te kunnen doen daar zodat ze er wel zin in heeft?

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Juist als er zoveel drukte aan komt zou ik nog even genieten van de vakantie! Dochter van 10 had ook eerder aan kunnen geven (bij voorkeur zelfs voor het boeken) dat ze geen zin had (tenzij ze nu pas weet dat jullie gaan). Ik zou er geen keus van maken, leuke dingen opzoeken om te doen en er een leuke tijd van proberen te maken.

Tenzij je zélf geen zin hebt, want dat proef ik ook. ;)

Zeebra, suus1983, Vergeten en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.004
    14.668
    113
    Vrouw
    Huh, 10 jaar en dan geen zin in vakantie? En papa en mama luisteren daarnaar?
    Ik proef uit jouw berichten eerder dat je er zelf nu even geen zin in hebt. Of eigenlijk geen tijd, want je hebt nog heel wat te doen en weet niet hoe je dat allemaal voor elkaar kunt krijgen. Dat begrijp ik wel hoor, maar om dan te zeggen dat je dochter geen zin in de vakantie heeft en dat als argument te gebruiken om niet op vakantie te gaan vind ik wat vreemd.
    Ik geloof best hoor dat ze er geen zin in heeft, maar dat jij dat nu met beide handen aanpakt als (extra) reden om van die vakantie af te zien.

Dat jouw moeder tijdsdruk heeft ivm met verhuizen snap ik wel, maar jouw dochter? Is het haar eerste huis? Moet zij er voor een bepaalde datum in? Of kan dat best een paar weken opschuiven?
    Daar zou ik dan sowieso voor kiezen, want in twee huizen tegelijk bezig zijn lijkt mij ook niet echt handig.

Zeebra, Mammavantwee, Zoe123 en 16 anderen vinden dit leuk.
  14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik zou ook gewoon gaan! Toch juist fijn om even weg te zijn?

En anders is er op fb een groep kampeerplaats overnemen, misschien raak je hem daar kwijt.

Zxcvb vindt dit leuk.
  15. Bleumke1980

1 mei 2011
    55
    23
    8
    #15 Bleumke1980, 8 aug 2023
    Laatst bewerkt: 8 aug 2023
    Correctie. Mijn tip was al eerder gegeven zie ik....

16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Is het nog gelukt of zijn jullie toch zelf gegaan?

17. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ik probeer me echt voor te stellen dat ik vroeger op mn 10e gezegd zou hebben dat ik geen zin heb in vakantie en dat mijn ouders hem dan af zouden zeggen.... Nee dat lukt niet:o:

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Hahaha was niet eens in mijn hoofd op gekomen:roflmao:

Zoon is 9 en als hij zegt ik heb geen zin heeft hij dikke pech.

Heel benieuwd of topic starter nog is geweest, doorverkocht heeft of heeft geannuleerd. :)

Rozebeer vindt dit leuk.
  19. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik ben het echt zelden met je eens maar in deze kan ik het niet meer met je eens zijn

Ysabella, Asil, Syane en 9 anderen vinden dit leuk.
  20. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.283
    1.305
    113
    Vrouw
    Ik ben het niet vaak met je eens maar in deze helemaal. Op zulke momenten heeft mijn kind dus echt dikke vette pech.

Malbec en Rozebeer vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina