hoe leer ik dit af?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miffy11, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

mijn dochter heeft sinds 2 weken een nieuw spelletje ;)

iedere ochtend als ik haar uit bed haal, heeft ze gepoept, haar pyjama, romper en luier uitgetrokken en zit dus echt alles onder.
    dit is nu bijna dagelijks, en word er eigenlijk helemaal gek van, mijn wasmachine draait overuren, en t is niet leuk wakker worden met een dochter onder de poep.

hoe kan ik dit afleren? ze wil niet slapen in een slaapzak.
    is ze er misschien toch al aan toe om zindelijk te worden, dat ze het vervelend vind om een vieze luier aan te hebben? ze is doodsbang voor het potje, dus dat is ook niet heel handig ;)

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Toch laten slapen in de slaapzak en die evt achterstevoren aandoen zodat ze m niet uit kan trekken.
    Ze kan willen wat ze wil, maar als mijn dochter elke morgen alles onder zou smeren zou ik d'r toch echt een slaapzak aan doen.

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja idd zou ik geloof ik ook doen, of eerst een keer een pamperbroekje aan met een onderbroek erboven, pampers weten ze hoe het werkt broekje hopelijk nog niet misschien ook wel maar misshien blijft ze er dan vanaf

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wij hebben hier een fysher price potje dast muziek maakt als hij er op gaat (echt een kinderstoeltje van de kruidvat 25 euro) en dat werkt heel goed.

Ik zou dat in der kamer neer zetten en gewoon zeggen dat het zooo cool is als ze daar op gaat...

Andere tips heb ik niet, die van mij is echt een jongetje, het boeit hem niks wat hij aan heeft en of hij wel of geen kleren aan heeft dus de kleding uittrekken is nog helemaal niet van toepassing.

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik zou dan ook écht een slaapzak aantrekken.. en ik denk dat als ze weet hoe ze dat allemaal uit moet doen dat ze een luierbroekje ook zo door heeft!

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

oke, gaan we het toch nog maar een keer proberen, t was wel fijn dat ze na maanden drama eindelijk ging slapen, maar heb nu eigenlijk liever drama dan een poepfestijn iedere ochtend..
    luierbroekjes en een muziekpotje gaan we ook maar proberen.

bedankt voor jullie antwoorden dames!

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En de luier vast tapen met van die behangers tape? Van dat bruine plakband een paar lagen over elkaar, lijkt me ook niet heel makkelijk los te krijgen. Verder de babyfoon weer gebruiken, zodat je haar hoort beginnen aan haar poepfestijn. Brrrr jakkes zou ik ook niet zo blij van worden!

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb het ook een tijdje gehad na haar middagdutje, enorm frustrerend en vies inderdaad (lijkt alsof die geur dagen blijft hangen).. hier is het eigenlijk vanzelf weer overgegaan door er geen aandacht aan te besteden (dus gewoon zonder boos te zijn of iets de boel afhalen, kind douchen) maar dat moet natuurlijk maar net werken..

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier 1x na het middagslaapje, flink boos geweest sindsdien niet meer gebeurt.

En idd als die van mij het zou doen en geen slaapzak aan zou willen, had ze mooi pech. Zij heeft op dit moment nog weinig te willen wat dat soort dingen betreft, vind ik. Op deze leeftijd bepaal ik nog wat nodig is.

10. Ze moet nog 2 worden zie ik? Dan heeft ze toch niks te willen?

Die van mij ging smorgens ook strontgraven als hij zonder slaapzak werd weggelegd. Dus nu ook maar weer in slaapzak..
    Dan maar even een drama hoor..

11. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Oh smerig he.... Mijn zoontje heeft het ook 2 x gedaan na zijn middagslaapje. Hij zat ook echt te 'kleien' en zat lekker zijn armen en zijn gezicht onder te smeren. Heb er geen aandacht aan gegeven gewoon schoon gemaakt en in bad gezet en na die 2 keer heeft hij het niet meer gedaan. Maar als hij het meer had gedaan dan zou ook een slaapzak achterstevoren aan hebben gedaan.

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Gatsie, hier nog niet meegemaakt gelukkig.
    Misschien is t een idee om de luier achterstevoren aan te doen? Dan zitten die plakkers aan de andere kant.
    Of een pyjama uit 1 stuk met de knoopjes/drukkers op de achterkant.

13. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    als ze een potje eng vind, waarom dan niet op de wc? Doen papa en mama toch ook, dus het is wat bekender....

14. Tamio

Tamio Niet meer actief

Gatver zeg! ben blij dat mijn dochter dat nooit gedaan heeft.
    Zindelijk worden is ze volgens mij nog juist niet aan toe, want een kind kan pas zindelijk worden als hij zijn eigen ontlasting vies vind. Ik zou ook een slaapzak of hansopje andersom aandoen.

Deel Deze Pagina