Hai, Het lijkt mij dat je als zelfstandigen veel meer te bieden hebt aan je kraamvrouw (je laat een betere kant van jezelf zien als je voor jezelf werkt als dat je zou doen werkend voor een ander = kraambureau) Mijn verloskunde raad het ook aan namelijk. Ik zat daarom te denken aan een zelfstandige kraamverzorgende, heeft hier iemand ervaring mee? Mijn vorige kraamverzorgenden zaten vaker op hun kont dan dat ze werkten en omdat deze grote kraamorganisaties het altijd druk hebben (te veel aanmeldingen) konden ze beide keren geen 49uur zorg leveren. ik ben 2 bureaus van zelfstandigen kraamverzorgsters tegen gekomen; kraamzorg 1op1 en goedekraamzorg.nl Zij kunnen mij wel 49uur aanbieden omdat ze 3 weken vóór en 2 weken na de uitgerekende datum voor mij reserveren. Ik mag ook kennismaken met de kraamverzorgenden door middel van een intake vooraf. Dit spreekt mij ook aan. Iemand ervaring hiermee? tips zijn ook welkom! P.s. zelfstandigen vallen ook onder de verzekering
Ikzelf heb had een kraamverzorgster die werkte voor een bureau. Maar iedereen werkte daar als ZZP'er, dus eigenlijk hetzelfde als wat jij beschrijft als de zelfstandige. Ik was daar zeer tevreden over. Maar iedereen in mijn omgeving die zorg heeft gehad via het kraambureau hier in de buurt, was ook zeer tevreden. Dus ik denk dat dit een heel persoonlijke keuze is en wat jij belangrijk vind. Voor de zelfsandige zul je je wel optijd aan moeten melden, want zij mogen zeggen dat ze vol zitten, terwijl een bureau dit niet mag, volgens mij..
Ik denk dat je op die manier zeker een gemotiveerde kv in huis zult krijgen. Ik zou wel graag willen weten hoe het geregeld is met bijscholing ed. Grote organisaties moeten zijn verplicht om hun kv bij te scholen op verschillende vlakken. Anders raken ze hun ( HKZ en birstvoedings)certificaat kwijt. Ik zou nl liever geen kv willen die zich al in geen jaren heeft bijgeschoold en enkel op ervaring werkt.