Hai, Het lijkt mij dat je als zelfstandigen veel meer te bieden hebt aan je kraamvrouw (je laat een betere kant van jezelf zien als je voor jezelf werkt als dat je zou doen werkend voor een ander = kraambureau) Mijn verloskunde raad het ook aan namelijk. Ik zat daarom te denken aan een zelfstandige kraamverzorgende, heeft hier iemand ervaring mee? Mijn vorige kraamverzorgenden zaten vaker op hun kont dan dat ze werkten en omdat deze grote kraamorganisaties het altijd druk hebben (te veel aanmeldingen) konden ze beide keren geen 49uur zorg leveren. ik ben 2 bureaus van zelfstandigen kraamverzorgsters tegen gekomen; kraamzorg 1op1 en goedekraamzorg.nl Zij kunnen mij wel 49uur aanbieden omdat ze 3 weken vóór en 2 weken na de uitgerekende datum voor mij reserveren. Ik mag ook kennismaken met de kraamverzorgenden door middel van een intake vooraf. Dit spreekt mij ook aan. Iemand ervaring hiermee? tips zijn ook welkom! P.s. zelfstandigen vallen ook onder de verzekering
Ikzelf heb had een kraamverzorgster die werkte voor een bureau. Maar iedereen werkte daar als ZZP'er, dus eigenlijk hetzelfde als wat jij beschrijft als de zelfstandige. Ik was daar zeer tevreden over. Maar iedereen in mijn omgeving die zorg heeft gehad via het kraambureau hier in de buurt, was ook zeer tevreden. Dus ik denk dat dit een heel persoonlijke keuze is en wat jij belangrijk vind. Voor de zelfsandige zul je je wel optijd aan moeten melden, want zij mogen zeggen dat ze vol zitten, terwijl een bureau dit niet mag, volgens mij..
Ik denk dat je op die manier zeker een gemotiveerde kv in huis zult krijgen. Ik zou wel graag willen weten hoe het geregeld is met bijscholing ed. Grote organisaties moeten zijn verplicht om hun kv bij te scholen op verschillende vlakken. Anders raken ze hun ( HKZ en birstvoedings)certificaat kwijt. Ik zou nl liever geen kv willen die zich al in geen jaren heeft bijgeschoold en enkel op ervaring werkt.
Ik had ook een bureau dat alleen werkte met zelfstandige kraamverzogsters en was er erg tevreden over! Ik kreeg geen wisselingen in verzorgster, ze was de volledige uren beschikbaar en ook de dag extra die ik nog op het laatste moment kreeg en ik vond haar erg gemotiveerd en ervaren (als nieuwe kv ga je toch niet snel zelfstandig werken denk ik). Kortom, voor ons een goede ervaring! Maar goed, uiteindelijk staat of valt het altijd met wie je treft. Grotere organisaties hebben natuurlijk ook ervaren en fijne kv's terwijl er vast ook luie zelfstandigen zijn. Maar ik zou het de gok waard vinden!
zelfstandigen zijn ook verplicht om bijscholingen te volgen, deze moeten ze wel zelf betalen en elk jaar opnieuw herhalen. Ik had het ff ge-googled. Ze moeten dit aantonen aan de verzekering en belastingdienst ieder jaar.
Wij krijgen een zelfstandige, de moeder van mijn beste vriendin. Ze werkte ooit bij een groot bureau en bij onze dochter was ze er ook bij. Nu werkt ze dus als zelfstandige. Ik sta even goed wel ingeschreven bij het kraam bureau voor het geval ze ziek word of iets dan krijgen we toch een kraamverzorgster. In dec. komt ze even langs voor een gesprekje en regelen we de zorgverzekeringen enz
Ik had ook een zzp'er. Zelf uitgekozen, ideaal. En idd het valt gewoon onder de verzekering en ze moeten ook bijscholingen doen. Ik zou zo weer voor een zzp'er gaan!
Ik zou het juist niet doen. Stel dat het niet klikt? Dan heb je niet een bureau om op terug te vallen die even een nieuw blik kraamverzorgsters open kan trekken. Idem als ze ziek wordt of er iets anders gebeurt, waardoor ze niet kan komen. Ik heb 3x gebruik gemaakt van een groot bureau en altijd gewoon dezelfde kraamverzorgster voor de hele periode gehad.
Weet je, Jou antwoord helpt mij echt op weg wij dachten ook ff snel aan een Zelfstandige kraamzorg. maar stel je voor et klikt niet zit je met iemand dan 5 dagen in huis.. Stel je voor zelfs langen ( in sommige med gevallen) onze vorige was ook van een groot bureau en ze kwam echt elke dag en deed echt alles in huis. ( kanga en roe )
Als je voor een zzp-er gaat kun je kijken of ze aangesloten is bij Kenniscentrum Kraamzorg. Hier moet ze accredatiepunten halen om haar VIG-registratie te behouden. Het voordeel is dat je zeker weet dat deze kraamverzorgende haar bijscholingen goed bijhoud en niet alleen doet wat verplicht is om als zzp-er te kunnen werken. Nog een voordeel van een bureau naast al genoemde punten is dat een kraamverzorgende (meestal) niet zelf haar scholingen hoeft te betalen en ze wel verplicht moet volgen. Ze zal dus wss iets meer scholingen volgen dan een zzp-er. Daarnaast is er controle op haar werk vanuit het bureau. En mocht je een luie dame treffen. Even bellen. Bij een onverwacht bezoekje van de leidinggevende is het vast direct over of ze vliegt eruit wat weer het aantal hardwerkende kraamverzorgenden ten goede komt. Je kunt ook om een ander vragen. Echt jammer dat je het zo slecht getroffen heb. Ik heb die ervaring gelukkig niet en zou een volgende keer opnieuw voor het bureau kiezen. Ben echt schromelijk verwend