vergoeding voor oppasoma?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ann82, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Ik hoorde pas van een vriendin dat oppasgrootouders subsidie kunnen krijgen. Wie van jullie maakt hier gebruik van? En hoe werkt het?
    Ik begreep dat oma zich in moet schrijven bij een gastouderbureau, wat zijn dan eigenlijk de kosten voor mij?
    Nu past oma gratis op, maar aangezien ze wel minder is gaan werken hiervoor, zou een extraatje niet verkeerd zijn!

2. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Hier gaat oma ook oppassen. Wij hebben ook gekeken naar deze vergoeding maar bij ons kwam het er op neer dat het eigenlijk niet zinvol was. Zo moet je bijvoorbeeld eerst een soort van diploma halen en een cursus volgen. Vervolgens was oma dan meer als een jaar 24 uur in de week aan het oppassen voor ze het geld van die cursus eruit had.

Daarnaast moet je zelf een deel betalen en krijg je een deel van de belasting terug. Ook komen er nog kosten bij voor inschrijven bij een bureau en moet je maandelijks betalen voor de administratie die zijn doen aangezien zijn de facturen sturen.

Wij hebben een paar GOB gebeld en gevraagd hoe we het het beste konden doen maar na een simpel rekensommetje dus toch niet gedaan.

Het beste kan je denk ik ook gewoon even rond bellen want de kosten kunnen per bureau nogal verschillen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij is die regel tegenwoordig een stuk strenger geworden dan vroeger, toen was het allemaal vrij gemakkelijk (vroeger: 3 of 4 jaar geleden?) .
    Tegenwoordig eisen ze inderdaad diploma's van de oppas vooraleerst je subsidie krijgt.

Deel Deze Pagina