Hoi allemaal, heeft er iemand nog een nuttig, leuk, cadeau ideetje? Vorig jaar gaven de juffen aan dat ze een leuke boerderij op de kop hadden kunnen tikken - dus hebben alle kinderen -via 1 persoon gecoordineerd- een speelgoeddiertje geven voor in de boerderij. Erg leuk, omdat de ouders nu ook zelf konden bepalen wat ze wilde besteden. En daarbij hadden de kinderen ook allemaal écht wat te geven. Dit jaar hebben de juffen nog niet echt een idee. Een veelgegeven, nuttig cadeau wat ik lees, is een prentenboek/voorleesboek, maar ze hebben echt al prachtige, moderne boeken staan. Ik geloof niet dat uitbreiding echt hard nodig is. Hebben jullie nog andere ideeen? Oja- het heeft te maken met het juffenfeest - ter ere van de verjaardagen van de juffen en meesters op school.
tip: het boek (+CD) 'waarom? daarom!' van Mr Luca. het zijn nederlandse kinderjazzliedjes met bijpassend prentenboek.. net iets leuker dan alleen voorlezen en de muziek is ook voor volwassenen goed aan te horen, wat voor juffen ook wel eens een opluchting kan zijn..
Ben zelf juf heb ooit een leuk receptenboek ontvangen met daarin alle lievelingsrecepten van de kinderen in de klas. Leuke foto erbij en als leuke verrassing kwam er ook nog een enorme boodschappentas bij. Ieder kind had namelijk ook 1 ingrediënt van het recept meegenomen en in de tas gedaan.
Dit ziet er leuk uit . Ik zit ook te denken ineens, hoeveel aan instrumenten er op school / in de klas zijn. Misschien kunnen we daar ook nog wat mee..