Ik weet het hoor, kinderen horen "vies" te worden, maar zo? Vandaag haald ik mijn zoontje op bij de oppas, hij lag op de grond te spelen. Tussen zijn vingers zaten allemaal kattenharen en hij volgens mij de jam van de boterham nog op zijn gezichtje zitten. Ze had hem zijn t-shirt uit getrokken, waarschijnlijk omdat het binnen warm was. Ik wilde die weer aan doen, omdat we nog naar de winkel gingen. Ook zat zijn t-shirt onder de katten haren. Ben ik nou zo'n zeurpiet of zijn er meer meiden er over eens dat dit gewoon vies is? Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik vind hygiene, vooral bij baby's erg belangrijk en volgens mij is dat ver te vinden hier! Hij stopt wel heel snel bij deze oppas hoor, dus aan reacties van: ik zou hem er niet meer heen brengen. Daar heb ik weinig aan Maar ik merk dat ik heel snel bij mensen zoiets heb van: Nee, het is niet schoon hier.
Hoi, wij hebben nu 2 honden voor een paar maanden te logeren en daar komen een hoop haren af! Dat was ik voorheen niet gewend en ik moet zeggen dat ik het niet zo fris vind als hij onder de haren zit. Vooral als er een paar op zijn gezichtje zijn beland. Ik zuig dus extra om dat te voorkomen en dat werkt prima. Ik moet zeggen dat als er nog etensresten op zijn gezichtje zitten ik dat ook niet fijn zou vinden. Dan vraag ik me af waarom hij niet even een fris doekje over zijn gezichtje heeft gekregen. En kleren onder de haren? Dat vind ik ook vies! Maar ja mijn vriend vindt me altijd een zeur met betrekking tot wat vies is en wat niet, dus wie weet lijken we hierin op elkaar?
Ik vind je geen zeur hoor. Kijk als je weet dat iemand een kat heeft, kan je verwachten dat er wat haren op zijn kleren zitten, maar helemaal onder hoeft toch ook niet denk ik dan. Robyn gaat 1dag in de week naar opa en oma en die hebben 2 katten, maar ik zie eigenlijk nooit haren op haar kleding, ja misschien af en toe 1. Zij zuigen altijd nog even alles voordat ze komt omdat ze het geen fijn idee vinden dat ze in de haren ligt/kruipt. Maar ook hier krijg ik haar af en toe terug met een vies gezichtje, verschrikkelijk vind ik dat. Je gaat zelf ook niet met jam op je wang of snot aan je neus de deur uit toch? Ik krijg dan als antwoord dat ze het niet leuk vind als je haar gezicht schoonmaakt. Nee dat weet ik ook wel, maar dan heeft ze maar eventjes pech. Waarom zij wel vies de deur uit en jij niet. Dus ik maak er maar elke keer een opmerking over in de hoop dat het ooit nog eens goed komt.
Ik vind je geen zeur hoor. Jam, op zijn kleertjes oid vind ik niet zo'n ramp, een kindje knoeit nu eenmaal, maar haren vind ik wel verschrikkelijk vies eerlijk gezegd.
Haren zijn wel vies vind ik. Maar die jam wat minder. Ziet er alleen niet zo fris uit. Maar wat betreft bacterien niet zo erg denk ik.. Ik doe mijn kleintje om de dag in bad. En dan denk ik bij mezelf; kan wel over een vlekje op hetgezicht zeuren, maar ik en mijn vriend wassen niet iedere seconde onze handen en zitten wel een paar keer per dag met onze handen aan de handen van ons zoontje en hem kusjes te geven etc.. Nou dat is eigenlijk ook niet echt fris, maar dat zie je niet.. Dus ja, wat is vies?
Ik heb zelf katten en ondanks het feit dat ik me weet dat katten heel schoon zijn, vind ik het ook niet zo'n geslaagd idee als mijn kindje onder de haren zit. Wij zuigen dus regelmatig en anders gaat de zwiffer er door heen. Waarom denk je dat je een zeur bent? Ik denk dat dit nog wel binnen de grens van de redelijke eis valt maar het hangt er wel een beetje vanaf hoe je je zelf opstelt bij andere dingen.
Vind het ook echt vies. Wij hebben 2 honden. En tuurlijk zit er af en toe wel ergens 1 haartje als de honden in de rui zijn ofzo. Maar ik maak zoveel schoon dat de haren normaal niet echt kans krijgen. Vind het echt te smerig. Ook met etensresten ik maak meteen zn toet en alles schoon. Is toch niet lekker fris.
Ik vind je ook geen zeur hoor. Ik heb zelf een kat met lange haren en hij verhaard als een tierelier en vind het zelf ook geen fijn idee als Jayden op de grond ligt/kruipt en er zitten haren op zijn handjes of kleren dus daarom stofzuig ik meerdere keren per dag (hebben vloerbedekking in de kamer) Het idee al dat hij zijn handjes in de mond zou steken met al die haren erop. Er zal best wel eens een haartje op zijn kleren zitten of aan zijn handjes maar ik let er wel goed op.
Zelf heb ik ook katten, maar ik denk dat ik gewoon sneller een stofzuiger door het huis haar dan zij. Ook hebben wij een houten vloer en zij vloerbedekking. Vloerbedekking wordt al sneller vies denk ik. Als ik hem aan het eind van de middag op kom halen, dan ligt er vaak ook nog brood op de grond van andere kindjes, dit ruimt ze dan niet op. Ik vroeg het me gewoon af eigenlijk, omdat ik het bij meer mensen zie. Misschien dat ik dan gewoon te schoon ben. Laten we wel voorop stellen dat ze ontzettend lief is, daarom brengen we hem ook naar haar toe. Ik vond de manier van haar huishuiden toen al niet echt super, maar goed je kunt niet alles hebben. Maar als hij dan thuis komt onder de haren....tja dan gaan bij mijn de rillingen wel over de rug. En kleertjes onder de etensresten vind ik helemaal niet erg hoor! Gebeurt hier thuis net zo, want meneer vind het erg leuk om zijn fruit door zijn haren te smeren, over zijn buik heen en daarna lekker op zijn broek . En dan trek ik ook echt niet elke keer een schoon shirt aan, dan blijf ik bezig . Maar ik vind een doekje over zijn gezichtje en schone kleertjes/schone omgeving als hij op de grond kruipt (al is het maar een kleed!!) wel zo prettig. En misschien is dit gewoon mijn gevoel als moeder zijnde en mijn "fobie" voor viezigheid, kan natuurlijk ook en dan ligt het aan mij zelf!
Ik heb zelf ook een kat, een Heilige Birmaan met lange witte haren. Valerie zit eigenlijk nooit onder de haren, en ik stofzuig echt niet elke dag. Dus ik denk dat die vrouw gewoon te weinig stofzuigt, en ik vind dat je best tegen haar mag zeggen dat je het niet prettig vind als je zoontje onder de haren zit.
Wat smerig zeg! Dat ruim je toch op??? Ik heb zelf 2 konijnen. Ze zitten binnen in een hok. Ik zuig veel. Thijs kruipt nog niet. Ik heb wel besloten dat de konijnen naar buiten gaan, ze verharen 4x per jaar (lees altijd). Het huis word daardoor stoffig en als Thijs straks gaat kruipen vind ik het niet meer hygienisch. Ook graven de konijnen steeds hun bak om, waardoor het gaat stinken, is het vies. Ik vind het persoonlijk erg jammer, maar Thijs gaat wel voor.
haren vindt ik ook vies....vooral als hij daarna gaat eten jakkes. Geef dit gewoon aan is toch jouw`n kindje?!
nou ik ben het helmaal met je eens, vind hygiene ook erg belangrijk.. kinderen worden vies en dat kun je ook niet voorkomen.(moet je ook niet willen) die van mij speelt ook buiten als het mooi weer is, helpt in de tuin, speelt in de zanbak en zit op t gras, aait de konijnen enz.. maar was wel zn handjes als hij buiten heeft gespeeld en als hij een ijsje (of iets anders) gegeten heeft maak ik wel zn mond schoon! ik vind het niet normaal dat een kind met een vieze mond de hele dag rondloopt.. is een kleine moeite toch?? en daarbij, wie gaat er nu zelf met chocopasta op je wang of spinazie op je tanden de deur uit. binnen hou ik het gewoon netjes.. iedere dag even stofzuigen (swifferen of vegen) en als t nodig is dweilen.. ons mannetje gaat ook om de dag in bad of douchen en en dan ook schone kleding als het echt nodig is eerder natuurlijk
Zijn er dan geen hygiene-e.d.-eisen aan een oppas, of mag iedereen maar doen wat ie wil? Het klinkt wel erg vies allemaal, maar ja mijn zoontje zit ook aan winkelwagentjes enzo te sabbelen dat lijkt me nog viezer eigenlijk maar het geeft hem een loeisterke weerstand denk ik dan maar 8) Opgroeien in superhygiene schijnt voor het immuunsysteem veel schadelijker te zijn namelijk.
inderdaad superhygiënisch is ook onzin maar dan ben jij er zelf verantwoordelijk voor maar als de oppas zo vies is vindt ik echt smerig niet?
Bij een oppas die je betaald mag je op zijn minst verwachten dat je je kind niet onder de haren en met een vieze toet terug krijgt. Zelf hebben we hier 3 honden en een kat en een papegaai, stofzuig iedere dag. Ik ga echt niet de deur uit met onze kabouter voordat ze een schone toet en handjes heeft. En ze zit hier niet onder de haren . Ze is viezer als ze bij opa & oma is geweest die geen huisdieren hebben. Echt zo goor, kind is dan gewoon zwart. En wat viezigheid op zijn tijd krijgen ze weerstand van.
Ik heb zelf ook 3 katten, maar vind het ook niet erg fijn als ik zie dat er nog wat ronddwarrelen. Ik stofzuig elke dag sowieso de huiskamer, en de kamers waar de katten niet komen ietsje minder vaak. Ook de bank doe ik elke dag ff af met zo'n plakrol. Moet er toch niet aan denken dat de kleine een zooi van die haren binnenkrijgt ofzo, bah.
ik heb zelf een kat en toen alyssa nog veel over de grond dweilde zat ze ook vaak onder de haren als de kat in de rui was. als alyssa dan op bed ligt ga ik ff met de stofzuiger door de kamer en als er veel haren op haar kleertjes zitten krijgt ze als ze uit bed komt schone kleren aan. een vies gezicht vind ik echt niet kunnen en al helemaal niet als er (katten)haren op de grond liggen want die gaan er aan vast zitten. je bent dus echt geen zeur. ik zou tegen de oppas zeggen dat je het niet zo prettig vind dat hij met een vies gezicht en onder de haren zit. als ik zelf wel eens op mn buurkindjes moet passen zorg ik altijd dat de vloer schoon is en als ze onverwacht oppas nodig heeft en ik moet nog stofzuigen zeg ik dat van te voren tegen mn buuf zodat ze weet waar ze haar kids achterlaat. (vaak ga ik dan als een idioot aan het stofzuigen of vegen) liefs doris
Ik heb vloerbedekking en 2 honden. Een hond verhaard heel erg (ZEKER net voor hij naar de trimster moet) En dan is het gewoon heel simpel. Smorgens zit ze altijd in de box. Maar zodra ze geslapen heeft en weer beneden is en rond gaat kruipen moet er eerst gestofzuigt zijn. Dat doe ik dus meestal voor ze beneden komt. Brood en etens resten worden METEEN opgeruimt (al dan niet door een stiekem hondje) Want zodra eten op de grond ligt is het vies (want het verschil tussen thuis op de grond of buiten op de grond snappen ze nog niet al was het dus kraak helder thuis....er word niet van de grond gegeten!) En snoeten en handjes worden hier altijd gepoetst voor de slabber weg gaat. Die dienen schoon te zijn zodat het speelgoed en dergelijke wat aangeraakt word ook schoon blijft. Ik kan echt walgen van kinderen met een vieze toet (zeker met snottebel) het is toch n kleine moeite die er gewoon bij hoort als je ukkies hebt? (al dan niet om op te passen) Dus nee ik vind je echt niet overdrijven en het is dat je al aangeeft dat ze er niet meer zo lang zal zijn maar anders zou ik echt of er voor zorgen dat ze wat hygienischer word of n ander adresje zoeken. Hoe lief ze ook mag wezen.