Hoi dames, Ik ben 4 weken geleden bevallen en ben ingeknipt. Een week na de bevalling heeft de vk de knoopjes van de hechtingen doorgeknipt (wat een opluchting was dat, hihi!), maar toen ze 2 dagen later even gingen kijken, zagen ze dat de wond een stukje open was gaan staan (kan er even niet meer op komen hoe dat heet). Tot ongeveer een ruime week geleden kwam er heel veel wondvocht uit, toen kwam er af en toe een druppeltje bloed uit, maar nu, als ik zachtjes met toiletpapier dep, zie ik dat het best flink bloed! Niet dramatisch, maar het is gewoon een open wond zeg maar. Is dit normaal, of moet ik daar de vk even over bellen? En verder vloei ik bijna niet meer, maar gebruik nogsteeds die vreselijke lappen kraamverband, omdat ik bang ben dat de wond gaat ontsteken van een inlegkruisje oid. Daar moet.ik zeker nogsteeds mee oppassen, toch? En een tampon, mag ik die al gebruiken? (als ik hem er al in durf te stoppen en niet verga van de pijn, hihi). Thnx alvast!
eerst gefeliciteerd met je kind. ik zou een tampon echt nog niet gebruiken. als jij de wond niet vertrouwd dan zou ik even de vk of ha bellen om er naar te laten kijken. ik kreeg irritatie van alle andere soorten verband behalve kraamvervand of kotex.
Het duurde bij mij wel 2 maanden voordat de wond redelijk genezen was (bij mij ging hij ook niet helemaal dicht uiteindelijk bleek er nog 1 knoopje hechting te zitten) het is nu 1,5 jaar verder en ik heb er nog steeds last van. Zou even langs de ha gaan kan die even kijken.
Hoezo heeft ze de knoopjes doorgeknipt? Had je geen oplosbare hechtingen? Tampon moet je echt nog mee wachten hoor vanwege infectie gevaar.je wond na elk wc bezoek goed spoelen is beter als wc papier. Hoop dat het snel wat beter voor je word.
hier ook lang last gehad en ook open (weet niet of het zo erg was als bij jou natuurlijk) zou de vk zoiezo even bellen en anders de ha. kunt trouwens ook kotex kopen ipv kraamverband, dit irriteert ook niet en is heel wat kleiner (ik had gewoon normaal, voldeed eigenlijk al na een dag of 4) kunt inderdaad wel nog lang last hebben van een knip/ scheur. xucces!
Een tampon nog niet doen hoor! Maar je kan wel van kotex de verbandjes nemen. Die hebben ook geen plastic en die zijn veel dunner. Over die hechtingen. Dat heeft bij mij 7 weken geduurd voor het niet meer bloedde. Dus heb geduld. En ondertussen nog goed blijven spoelen en af en toe luchten die boel
hier ook ingeknipt en hebben ze ook de knoopjes doorgeknipt omdat ze vreselijk irriteerden...ze zouden wel opgelost zijn anders...nu heb ik niet gebloed gelukkig maar nu keek ik laatst met een spiegeltje ernaar en het lijlt wel of ze een steelje vergeten zijn zeg maar....het ziet er niet meer zo uit als voorheen je kint precies zien waar ze geknipt hebben...wie heeft dit ook gehad? ze zeiden tegen mij veel op jarde stoelen zitten dan druk je het vocht weg en ik ging 2x per dag even in de badedas zitten om onsteking tegen te gaan...
Ik ben op advies van de kraamhulp na het kraamverband overgegaan op kotex. Ander maandverband zit een plastic laagje in waardoor je kans hebt op ontstekingen.
Hier is mijn knip volledig gaan wijken, dat is echt lang een open wond gebleven. Sinds een maand is het echt dicht. Zolang het open is goed schoonhouden met alleen water, dagelijjs goed laten drogen aan de lucht. Verder zou ik tampons nog niet gebruiken, bij een open wond loop je dan echt een risico op infectie.
mijn wond is ook zo'n 9 weken open geweest en.ontstoken. heb al die tijd gespoeld en 2 x perdag een zoutbadje genomen, tot hij dicht was. kwam wel vocht uit, geen bloed, dus dat ken ik niet. ik had overigens ook geen oplosbare hechtingen en daar is t door gaan ontsteken.. misschien toch ff langs je ha gaan? bij mij is het van beneden namelijk niet mooi aan elkaar gegroeid, waardoor ik misschien weer opnieuw moet worden gehecht & geknipt. ik gebruik (nu 11wk later) nog kotex maandverband, omdat ik n tampon nog nuet durf. ik geloof dat dat ook pas na 2 maand weer mag
Wow, ik heb helemaal hetzelfde dus ook knoopje verwijderd en wond is toen ook gaan wijken "trekt wel bij" zij de kraam verzorgster. Maar ik keek dus laatst zelf even (voor het eerst) en ik heb er gewoon echt een open gat zitten echt zo eng! Ik durf niet naar ha stráks moet het weer gehecht worden kan ik weer 2 week alleen op bed liggen. En dan die pijn... ;l ik wil dat echt niet weer
Heel erg bedankt allemaal! Ik heb, op jullie advies, Kotex gekocht. Eerst de witte, maar daar zit wel een plastic laagje in, daarna de.zwarte. De.wond is nog steeds niet dicht, maar over een week heb ik nacontrole bij de.vk, die zullen er vast even naar kijken. Fijn om iig te lezen dat ik niet de enige ben! Trouwens, over plastic gesproken... Kruidvat kraamverband ziet er precies hetzelfde uit als de witte kotex, ook met een plastic laagje, maar er staat duidelijk op de verpakking: 'veilig voor hechtingen'. Ik heb er door geprobeerd te ademen, maar ze sluiten helemaal af. Iemand een idee hoe dat zit, ze zijn namelijk enorm fijn!
Bij mijn eerste duurde het ook 10 weken voor de wond dicht was. Laat de vk er even naar kijken. Ze kunnen je gerust stellen en evt. tips geven.. Sterkte er mee!
Mijn kraamverzorgende adviseerde het kruitvat kraamverband, die zijn een stuk dunner en gevormder, en beter dan maandverband.