Kipfilet in bladerdeeg.

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo dames,

Ik zou graag eens een recept willen maken met bladerdeeg het liefst met kip. Maar wat kan ik erbij doen... dat het lekker smeuig word?

Moet ik de kip eerst in de pan bakken met groenten of rauw in het bladerdeeg en dat het dan gaard in de oven?

veel liefs

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mijn vriendin maakte het met iets van roomkaas erin, ze had de kip eventjes in de pan gehad, daarna af laten koelen, vullen en in de oven. Maar kip gaart meestal vrij snel dus ik weet niet of het zo wel moet haha. Ze had er geen groenten bij maar die zou ik wel eventjes blancheren of aanfruiten, afhankelijk van wat je er bij wilt.

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Oew lekker met een beetje pindasaus en tauge, beetje sla dr bij..myum

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.821
    4.197
    113
    Ik doe weleens stukjes rauwe kipfilet mengen met ui, champignons, rauwe ham (of ontbijtspek) en boursin.
    Die combi stop ik dan in bladerdeeg. Heerlijk!

5. A2CA

A2CA Niet meer actief

Oke dankjewel, ja helaas mijn vriend lust niks met kaas of roomkaas, ik heb in het verleden al eens ergens iets gegeten ( pittige vulling ) maar kan niks anders bedenken als kaas, tomatensaus, chili of ketjap.

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Geen ideeën maar wilde zeggen dat het stukje in de handtekening me diep raakt...

7. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    champignonragout met kip

8. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Dit is dan meer iets als borrel hapje. Lijkt me ook lekker :D
    Sate Bladerdeeghapjes recept | Smulweb.nl

(P,s: k heb nergens op dit forum kunnen vinden of je nou wel of geen websites mag neer zetten, sorry voor als t niet de bedoeling is)

9. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Kipfilet marineren met ketjap en peper, even aanbakken. Ondertussen brocolli koken (5 min) en kleine stronkjes bij de kipfilet doen. Stukjes perzik erbij. Bladerdeeg in de ovenschaal en daaroverheen de kip met brocolli/perzik. Stukjes brie erdoor, bedekken met bladerdeeg reepjes en 20 min in de oven: heerlijk!!! Ik doe er ook nog vaak pijnboompitjes doorheen, ook erg lekker. Smaakt heerlijk met wat witte rijst bijvoorbeeld maar kan natuurlijk ook zonder.

10. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Klinkt lekker!

Ff off topic:
    Ik dacht trouwens even dat er een vliegje op m'n ipad zat, haha. Maar t was je afbeelding :p

11. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik weet niet of ik je daarop moet bedanken, als ik je in negatieve zin diep heb geraakt, spijt me dat ontzettend en een hele knuff voor jou

12. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kip in de hoed.... Is met kerrie, heel lekker terwijl ik niet eens van kerrie hou. Is van ah.nl

13. minon

minon Niet meer actief

Ellouisa

Beter goed gejat dan slecht verzonnen maar deze recepten zijn van een forummer hier. Als je naar beneden scrolt zie je kipsatepakketjes staan.

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

O jee nee hoor positief vind het gewoonweg prachtig verwoord! ;)

Deel Deze Pagina