Volgens een site moet je maat 31 jeans hebben als je mt 42 hebt. Maar 31 lijkt me zo klein? Wie weet welke inch maat overeen komt met mt. 40/42 ongeveer?
Amerikaanse maat is Nederlandse maat -8! Dus 42 nederlandse maat-8=34 amerikaanse maat! Oneven maten zijn tussenmaten. Dus 33 zit tussen 40 en 42 in.. Bij mannen is het nederlandse maat -18 = amerikaanse maat!
Raar is dat...Ik heb namelijk 42 van NL maat, en 30 of 32 van Amerikaanse maat... Of is het met Belgische maten weer anders?
klopt, hangt natuurlijk ook af van hoe het model valt. Sommige merken vallen groot of klein. Mijn tabelletje is zoals het ook in de winkels wordt gehanteerd (tenminste, in mijn winkelwerktijd ), maar het is natuurlijk altijd het handigst om te passen. Maar dan heb je een beetje een idee welke maat je uit het vak moet pakken....
30 is confectiemaat 38 , 32 is confectiemaat 40 , 33-34 is confectiemaat 42 .. zit jarenlang in de mode , dus ik kan het weten ..
Als dat zo is dan heb ik iets te klein besteld, ik zit tussen 40 en 42 in en heb 32 besteld.... Nah ja, afwachten maar
Ik heb maat 42 en spijkerbroeken van Indian Rose heb ik maat 33 of 34. Nou staat Indian Rose er wel bekend om dat de broeken klein vallen.