Kadootjes voor elkaar met verjaardagen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door soefdeboef, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hallo,
    Hoe doen jullie het met verjaardagen van kinderen onderling en van de ouders? Geven jullie ook cadeautjes aan elkaar, de kinderen ook aan elkaar? En vanaf hoe oud dan? En geven de kinderen ook iets aan de ouders? En ook belangrijk; wat wordt er gegeven door de kinderen (aan elkaar of aan de andere ouder)?!
    Ben wel benieuwd, ben het zelf niet gewend vanuit mijn ouders, maar mijn man wel!
    Groetjes!

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Mijn man en ik geven elkaar onderling geen cadeautjes, heel soms wel, maar dan komt het zo uit, dus ook zonder verjaardag hadden we elkaar dan iets gegeven. Uit naam van kind kopen (nog) niets. Misschien als hij straks ouder is en dat graag wil.

3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Hier krijgt de jarige een groot cadeau van mij en een kleinere van zus. Dit jaar wordt het een lego-doosje aanvullend op de grote lego-doos die ze van mij krijgt.

Zus van jarige krijgt een klein cadeautje. Weet dat daar veel mensen op tegen zijn, maar ooit mee begonnen en nu is het traditie.
    Wel altijd iets nuttigs, mijn ene dochter is in de grote vakantie jarig, dus de andere krijgt dan nieuwe spullen voor school, en de andere is net voor carnaval jarig dus zus krijgt dan haar carnavals-outfit. Iets wat ze sowieso al zouden krijgen dus ;)

Zelf krijg ik tekeningen en knutselwerkjes wanneer ik jarig ben :)
    Ben alleenstaand en ik verwacht niet dat de kinderen zelf iets gaan kopen voor mij, dat komt wel wanneer ze groter zijn.

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Wij hebben nog geen broertje of zusje, maar ik zou het broertje of zusje ook iets laten uitzoeken voor het andere jarige kind. En dan hoeft hij/zij het niet zelf te betalen.
    En wij geven elkaar als ouders ook een cadeautje.

Nu krijg ik van man een cadeau en van zoon een mooie tekening.
    Voor man maak ik vaak samen met zoon een mooie tekening of knutsel, maar zo creatief is man niet met knutsels:p
    Als ze ouder zijn en ze willen voor papa en mama ook iets kopen dan mag dat, maar ook dat hoeven ze niet zelf te betalen. Of ze moeten het dolgraag willen met die paar centjes:p Maar dat krijgen ze dan wel weer terug in de spaarpot.

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ja, dat doen we hier wel. Iedereen heeft wat te geven op elke verjaardag. De kinderen mogen (met wat hulp) zelf iets uitzoeken, meestal stuur ik wel een beetje. Soms koop ik ook gewoon zelf meerdere cadeaus die dan door de ander gegeven worden.

Mijn man en ik kopen sowieso wat voor elkaar, zo saai anders toch?

Wat ze geven varieert erg. Dat kan een fietsbel zijn als wij een fiets geven maar ook een hele duploset. Ik hou geen vaste bedragen aan, nooit.

Ik denk als de kinderen ouder zijn, dat ze het echt zelf uitzoeken, lijkt me heel grappig.

6. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Wij geven elkaar meestal een cadeau, maar soms blijft het bij een ontbijt op bed.
    De kinderen geven ons een tekening of knutselwerk.

De kinderen krijgen van ons een cadeau en ze geven elkaar een klein cadeautje. ( Dus ook het kind dat niet jarig is krijg een klein cadeautje)

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ohw wat een variatie zeg!
    Leuk om te lezen. Ben wel benieuwd naar meer....:D
    Wij "geven" elkaar vaak een etentje of dit jaar een nieuwe tent, dus niet echt iets om uit te pakken zeg maar... :)
    Dus voor de kinderen niet zichtbaar wat we geven...

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij 'geven' elkaar doe-dingen. Weekendje weg, dagje Efteling, uit eten, iets leuks om te doen met zijn drieen in ieder geval.

Onze dochter krijgt en een kado van ons en een dagje uit naar keuze.

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Wij geven elkaar wel een cadeau, maar niet per se op de dag zelf (soms iets om meteen uit te pakken (geurtje of zo), vaak ook een keer samen iets doen of iets wat nog uitgezocht/gepast moet worden. Van de kinderen tot nu toe een knutsel of tekening. Y riep vorige week zelf dat ze zelf een cadeautje voor S wilde uitzoeken (hij wordt volgende week 1), dus toen hebben we samen iets gekocht. Ik zou het wel leuk vinden als ze later iets voor ons en voor elkaar kopen, wat wij dan betalen.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Mijn man en ik geven elkaar altijd een kado. Vaak iets wat we anders toch wilde halen. Vorig jaar fuetsstoel en vorige week een slowcooker.

Uk is net twee maar mag een cadeautje geven wat papa heeft uitgezocht. En maakt een tekening.
    Volgend jaar zal hij wel mee willen helpen uitzoeken.

Pakt nu al "cadeautjes" in een doek en die krijg je dan meerdere keren op een dag, inhoud kan wisselen.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier dan maar 1 kind maar deze variant spreekt me het meest aan.

Man is niet zo van de spontane cadeautjes dus op m'n verjaardag verwacht ik wel íets, nu wilden we alle twee een tattoo en hadden besloten dat als verjaardagscadeaus te beschouwen...op de dag zelf hadden we nog een kleinigheidje voor elkaar, iets van een doosje chocola en bloemen en ik had doorgegeven dat ik wilde dat zoontje vanaf nu ook wat geeft. Man en ik zijn net jarig geweest en zoontje vond het geweldig, de cadeautjes had ie ook op z'n eigen kamer verstopt en kwam er 's morgens vol trots onze slaapkamer mee binnen...echt een geluksmomentje voor me :)

12. veense

veense Niet meer actief

Oudste had voor 75 euro aan cadeaus voor de 1e verjaardag van haar broertje, zelf betaald ;) Oa een doos Duplo van ruim 40 euro die ze 9 maanden daarvoor al had gekocht. Ze is bijna 10 en wilde het perse zelf graag kopen. Nu is zij bijna jarig en denk dat ik wel iets geef uit naam vd kleine, maar dat hoeft hij niet zelf te betalen met zijn 14 maanden ;)

13. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Wij geven elkaar geen kado's met onze verjaardagen maar we gaan dan samen uit eten.

de kinderen krijgen van ons een kado en van hun broer of zusje ook wat.

Mijn zoon begint nu de leeftijd te krijgen dat hij ook iets wil kopen voor de jarige. Van het weekend heeft hij zelf iets voor oma uitgezocht bij de action. Kind was helemaal trots en oma blij met een bling bling ding :D

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn man en ik geven elkaar meestal geen cadeaus, maar we gaan vaak wel iets leuks samen doen, dus dat is dan voor onze verjaardag.

Onze kinderen geven ons wel iets. Meestal kopen ze dat dan samen met de andere ouder. En ze knutselen vaak ook wel iets, een tekening of zo.

15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Ze krijgen hier altijd een cadeautje van iedereen. Alleen van mijn man en mij samen 1 cadeau. Ik koop altijd de cadeautjes, en zorg dan voor minimaal 3 cadeautjes, zodat de broertjes of zus en broer ook iets kunnen geven.
    Als ze iets ouder zijn ga ik wel proberen om de andere 2 kinderen mee te nemen, zonder de bijna jarige, zodat ze echt zelf iets uit kunnen kiezen, maar tot ze naar de middelbare ofzo gaan betaal ik het wel gewoon.
    Op onze eigen verjaardagen geven we ook allemaal iets aan de ander. Dit jaar kreeg ik van mijn man een e-reader en van elk kind een reep extra pure chocola, allemaal een ander cacao gehalte. Het gaat maar om het idee. Mijn man krijgt meestal ook 1 groter cadeau van mij, op de kleuterschool maken ze meestal nog iets voor papa, en dan koop ik namens de andere 2 nog iets kleins erbij, een tijdschrift, of luchtje of aftershave ofzo.

16. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik ben van huis uit gewend dat iedereen uit het gezin iets voor elkaar koopt/regelt op verjaardagen. Dit begon dan met een knutsel/tekening toen we klein waren, daarna onder begeleiding van ouders een kado uitkiezen en op een gegeven moment ook (deels) zelf betalen van je zakgeld. Ik geloof dat we al vrij jong zelf iets moesten bijleggen, om een beetje verantwoordelijkheid te kweken;)
    Zo wil ik het ook gaan doen in mijn gezin.

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, wij geven elkaar allemaal kadootjes. Kinderen helpen zelf mee met uitzoeken zodra dat kan en maken ook iets van een tekening of knutsel.

18. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Sinds dit jaar (kindjes 4 en 2) geven de kindjes elkaar een klein cadeautje op de verjaardag. Met name de oudste vindt het geweldig een cadeautje voor een ander uit te zoeken en te mogen geven.
    Als ouders geven we elkaar ook cadeautjes. Vanuit de kinderen niet echt speciaal iets. Al bedenkt de oudste soms een knutselwerk te willen maken en geven en soms een klein bloemetje. Dat mag van ons.

19. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bij ons geeft iedereen elkaar een cadeau. De cadeautjes namens de kinderen worden wel door ons betaald de komende jaren. Dat zijn ook geen grote dingen zijn, maar meer voor het idee. Mijn man heeft bijvoorbeeld vorig jaar van onze zoon een mok gekregen en ik een doosje bonbons.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij doen altijd wel aan cadeaus, ook voor ons als ouders. Is toch leuk om iets te krijgen, al weet ik haast nooit iets, maar al is het maar douchespul ofzo. De kinderen kiezen altijd zelf wat uit, met soms een beetje sturing van ons. De kinderen kopen ook iets als hun zus jarig is. Zo had de oudste toen de jongste 2 werd een vergiet uitgekozen, zo grappig. De jongste pakte het uit en zei: pan :D. Ze hebben 'm nog vaak in hun keukentje gebruikt ;)

Deel Deze Pagina