Voel me zwaar depri zeg

Discussie in 'De lounge' gestart door Blaak, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Wat een verschrikkelijk gevoel is dat als je bijna geen contacten hebt, en je ontzettend eenzaam voelt! Ik heb niet echt vrienden (veel zogenaamde 'vrienden' achter mij gelaten omdat ze mij lieten stikken in noodsituatie(s)). En ik heb ook niet echt veel familie, ik heb eigenlijk alleen nog maar mijn oma en mijn opa (die al ver in de 60 zijn). Ben een alleenstaande moeder van 2 kindjes (jong 4 en 2 dus ik kan er ook niet zo vaak uit) en studeer fulltime. Ik vind het helemaal geweldig hoor, mama zijn en mijn studie, maar oh god wat voel ik mij down zeg. Echt veel schuldgevoel naar mijn kinderen, alleen omdat ik echt op ben en chagrijnig erdoor wordt ik ook! Maar ik wil niet aan de anti-depressia, heb er even aangezeten en vond het helemaal niks. Hielp ook niet echt vond ik trouwens, bleef me down voelen en ontzettend emotie-loos en vergeetachtig.

Laatst had ik ook een topic gemaakt over iemand waar ik zo verliefd op was/ben, maar hij wat autistisch is. Hij vind mij ook erg leuk en wil ook een relatie maar hij blijft maar twijfelen en onzeker , maar ik bleef hoop houden natuurlijk. Hij begon over te komen opeens dat hij wel een relatie wil en ervoor wilt gaan, omdat hij zn datingprofiel had verwijderd en telkens lieve dingen tegen mij begon te zeggen, en zegt dattie ook gek op me is en aan me denkt enzo, dus ja een normaal persoon denkt automatisch van YES zijn antwoord is dus ja.. Komt die dag waar hij die keuze gaat maken, zegt die eikel dood leuk " ik weet niet wat ik wil, ik wil wel, maar.." pff das tog geen keuze?! En zo moeilijk hoort het ook niet te zijn LOL(mja die autisme/flinke muur bij hem zit in de weg) mja uiteindelijk dus toch voor Nee gekozen. Tja hij komt er vanzelf wel achter denk ik dan. Mja ik kan er niks aan doen dat hij autistisch is, hij ook niet, maar wel erg jammer. Ik had hem kunnen helpen maar dat wiltie dus niet.

Nu dus zware liefdesverdriet en das ontzettend klote als je niemand hebt om heen te gaan of om bij je te laten komen.. ugh ik zit maar hele dag voor de tv thuis onder de deken :(

Er zullen vast wel mensen tussen zitten die dit gevoel wel kunnen herkennen, mijn vraag is dus ook, hoe kwamen jullie van dat irritante down gevoel af en die liefdesverdriet?? Ik ben al opzoek naar iemand anders hahaha mja of dat helpt, pff online dating wil ik eigenlijk helemaal niet eens.. het liefst wil ik gelukkig zijn met de ware man, heerlijk!

Misschien kunnen jullie mij wel een beetje opvrolijken:(

2. Blaak

Blaak Niet meer actief

misschien weet iemand van jullie ook een leuke gratis profielen/dating site? :p Van die vriendensites ofzo mag ook. Iig dak wat te doen heb ook want ik verveel me dood en voel me verschrikkelijk dat ik alleen zit hier op deze "gezellige" zaterdagavond.. :(

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Wat erg zeg, dat je je zo down voelt! Ik ben een paar jaar geleden erg depressief geweest, en toen ik weer een beetje uit opkrabbelde zei mijn therapeut iets wat ik altijd ben blijven onthouden, en ik hoop dat jij er ook wat aan hebt: "Je voelt je nu misschien wel iets beter, maar je moet geen relaties beginnen zolang je je nog niet 100% voelt. Als je zwak bent trek je alleen maar losers en gebruikers aan" Klinkt misschien keihard, maar als ik zo de omschrijving hoor van je bijna-vriendje kan ik alleen maar denken: "Gelukkig daar is ze nog net aan ontsnapt"

Ga naar een therapeut, laat je helpen om beter te worden. Ga dingen doen, probeer iets voor jezelf te hebben, en kijk of je dan een oppas daarvoor kunt regelen zoals je opa en oma, of misschien een tienermeisje uit de buurt? En als je dan weer sterk en egzond bent zul je vanzelf een super leuke vent tegen komen die goed voor je is. Ik kan het weten, ik heb hem zelf ;)

4. Female

Female Niet meer actief

Kan me goed voorstellen dat je je zo rot voelt. Dat het niks met hem geworden is is natuurlijk super jammer. Ik denk dat het vooral 's avonds lastig voor je is, niet? Als je zelf moe bent, kids in bed en in je uppie thuis..
    Is het niet teveel allemaal? Full-time studie én alleen 2 kids én een huishouden? Of is het je enige optie nu?
    Misschien kun je een oppas regelen en op een vaste dag een dagje voor jezelf inplannen? Bijv. om de week op een vaste dag. Kindjes weg (al is het maar een middag) en dan lekker winkelen, naar de sauna of gewoon in je eentje thuis in bad en lekker tutten?
    Mss kun je een workshop of cursus in je buurt gaan volgen? Daar leer je mss ook weer wat nieuwe mensen kennen?

5. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hmm thx voor die tip, die tip klopt idd wel. Hij is ook een echte "loser" wat dat betreft, haha. Ag en daar moest ik weer verliefd op worden. Had ik maar een knopje om het uit te zetten haha. Ach ja zo erg is het nu ook niet meer, hij heeft me vaak vaak afgewezen waardoor mijn gevoelens ook een stuk minder zijn geworden. Tis even door een zure appel heen bijten voor mij. Ik wil eigenlijk helemaal niet vrijgezel zijn, verlang zo naar een leuke vent! Naja, vrijgezel of relatie, beiden hebben voordelen en nadelen dus nja. Dan moet ik maar even positief blijven denken over het feit dat ik vrijgezel ben haha.

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Het is hier al eerder gezegd maar ik zou,als ik jou was,ook iets gaan doen van een sport of een hobbyclub ofzo. Maar net waar jouw interesses liggen.. Je hebt dan toch kans dat je wat leuke meiden ontmoet uit jouw omgeving en misschien kunnen jullie dan wat dingen afspreken of gewoon lekker aan de telefoon hangen en kletsen over van alles en nog wat. Succes ermee meid!

7. Blaak

Blaak Niet meer actief

Oja, oppas heb ik helaas niet anders had ik het wel geweten haha. Mijn oma en opa zijn te oud, en ziek, die kunnen die twee kleintjes van mij niet aan. Na een uur visite zijn ze al bekaf.
    Tja iemand opzoeken kan wel, maar ik heb ook niet veel geld, ik zit in de schuldsregeling (dankzij mijn ex). Erg lastig dus. Het is idd veel, maar ik ben verplicht te werken of te studeren, natuurlijk wil ik studeren. Tis gewoon erg moeilijk , die leeftijd ook 4 en 2 jaar, bovendien loopt mijn dochter van 4 een jaartje achter motorisch. Mijn jongste last van exzeem en allergieen wat ook soms erge stress bij mij veroorzaakt en schuldgevoel, omdat je die pijn voelt wat je kind voelt, echt verschrikkelijk. En ja praten met een therapeut heb ik al een tijd gedaan, maar vind ik dus echt niks en tijdverspilling, haha . Een bad heb ik nog niet maar ga wel kijken of ik ergens terecht kan om nieuwe mensen te kunnen ontmoeten (overdag wanneer ik dus oppas heb, dan zitten ze bij gastouder doordeweeks dan).

Idd, in de avond als de kids (eindelijk) op bed liggen, zit ik een beetje in me uppie te vervelen en echt nergens zin in, zelfs als er veel te doen is, zit ik alleen maar op de bank te 'rusten' en te 'stressen' . Ben echt een gevoelsmens (ben ook hsp trouwens) en hou van de liefde/romantiek/intimiteit enzo en dit is echt niks voor mij. Iedere weekend ben ik wel alleen (avond) vind het een verschrikkelijk idee om dan te denken aan mensen die het zaterdagavond altijd zo gezellig hebben :(

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Haha misschien helpt je dit uit de droom ;): Het is zaterdagavond, ik heb een man die moe en in trainingspak op de bank hangt, net een dreinende peuter in bed geknikkerd, we hebben heel romantisch patat gehaald omdat ik helemaal kapot ben en we gaan over een half uurtje naar bed. En dan ook slapen want we zijn moe :D

9. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik ken het gevoel

heb eigenlijk alleen nog vrienden van me vriend zijn kant en ja dat zijn allemaal mannen dus best vervelend

omdat mijn zogenaamde vrienden jaloers waren en nooit afspraken na kwamen en over elkaar roddelen en daar had ik genoeg van

en heb het eigenlijk te druk om vrienden te zoeken :(
    maar dat komt in de toekomst wel weer goed

10. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nou,een kennis van mij heeft ook heel weinig geld te besteden en hij mag op kosten van een instantie (ik weet even niet of het de gemeente is of iets anders) naar de sportschool.
    Daar kan hij wat aan zijn conditie e.d. werken en gelijk nieuwe mensen ontmoeten. Misschien iets voor jou?
    Het gevaar is natuurlijk dat je op deze manier in een sociaal isolement raakt! Daar ben je al helemaal niet mee geholpen natuurlijk.
    Pfff,vind het echt vervelend voor je:(

11. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ja maar ik moet ook fulltime naar school en meteen als ik klaar ben de kids ophalen.. dus heb ook geen oppas. Sporten zou dan sowieso niet kunnen. Soms een dagje iets doen overdag kan als ik geluk heb van school, maar meer kan ik niet veel doen. In het weekend ook nooit oppas.. Das juist het lastige, ze zijn ook nog zo jong. Het is echt volhouden.. Ik zit wel echt in een lastige situatie wat dat betreft. Het lijkt soms wel dat vrienden en of een man zoeken online alleen de optie is. Alleen maar online, pff maar das nooit betrouwbaar, vooral niet een vent. Heb al een paar keer gedaan, maar ze komen altijd anders over dan dat ze zijn..

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Je hebt pb.

13. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
  14. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

heb je geen tussenuren? en een mogelijkheid om op school te sporten?

Hier op de hanze heb je de aclo en mag ik voor 45 euro onbeperkt sporten (excl fitness, dat is 58 extra)
    maar daar heb je ook groepssporten en -lessen en de meeste zijn overdag.
    Kun je misschien leuke contacten opdoen

En waar zijn je kids overdag? omdat je zegt dat je ze meteen moet ophalen? is het geen mogelijkheid om 1 keer in de zoveel tijd ze een uurtje langer te laten en dan ff een zonnebankje ofzo te pakken? Knap ik in de winter altijd erg van op..

als ik in de buurt zou wonen had ik met liefde opgepast....

15. Blaak

Blaak Niet meer actief

haha erg lief van je. :)

Ja sport is sinds augustus dit jaar verplicht op de MBO zelfs! Binnenkort dus leker squashen (heb ik voor gekozen, je kon kiezen uit 10 verschillende sporten). Omdat we geen gymzaal hebben, wordt het in een sporthal gegeven waar dat is dus. Wel erg leuk, ik heb er wel zin in :D Mja nieuwe contacten zie je dan wel eigenlijk denk ik, haha ach ik zie wel. Mja zon zonnebankje in de winter zou me ook wel goed doen denk ik, alleen is het nogal duur en ongezond haha, ook heb ik geen flauw idee hoe alles werkt wnt ben er nog nooit geweest...
    Mijn kindjes zitten bij een gastouder, tot maximaal 17/18 uur. Heb wel een dagje dat ik vroeg klaar ben 12 uur, mja wat ik dan in me uppie moet doen, geen flauw idee. Alles kost te veel geld tegenwoordig en ja in mijn eentje is ook niet erg comfortabel haha. Ik weet het niet, maar het komt wel goed, denk ik dan. Waarschijnlijk zal ik mijn ware man in de bus tegenkomen ofzo, hahaha heb al en aantal gesproken wat erg leuk was, maar omdat ik al verliefd/bezig was met die andere, ben ik niet verder gegaan en heb gewoon gezegt dat ik bezet ben. Nu nog ff met de auto naar school, maar vanaf 10 jan. zitten me kinderen bij een andere gastouder die dichterbij mijn huis is, waardoor ik gewoon weer makkelijker mijn OV chipkaart *studenten kan gebruiken.

Dus nja mijn goede voornemen voor 2011; voor mezelf gaan, opzoek naar de ware man en eindelijk gelukkig zijn! :p

16. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik hoop dat je snel uit het 'negatieve'spiraal komt. Alles wat ik lees is negatief :( Moet zeggen dat ik het erg rot voor je vind!
    Kom onder de dekens vandaan, en blijf niet te lang in die buien hangen. Zoek een oplossing.
    Datingsite?
    Vriendensite?
    Of op het forum al iemand gevonden waar je goed mee kunt opschieten? Sterkte.. knuffel!

17. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Meid ik snap dat je je zo voelt!
    Maargoed ik heb een vriend die gewoon echt niet te genieten is en die maakt zich zorgen om het financieel en dus echt heel afstandelijk is. Onze dagen samen zijn een hel,
    Sex doet hij haast niet aan, hij wijst me vaak af.
    Romanties?? hij weet niet eens wat het is!
    Kun je met hem praten? Nee ik heb een klein kind op de bank en in de buik.
    ben ik gelukkig?? Als ik nu andwoord moet geven, Nee.

Dus een vriend hebben zegt helemaal niks hoor mop.

18. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geluk is niet afhankelijk van wel of geen relatie hebben. Geluk zit in jezelf. Een relatie kan fijn zijn en natuurlijk is het prettig als er thuis iemand op je wacht.(die dan niet chagerijning op de bank zit natuurlijk ;0)) maar een relatie is ook hard werken. Als ik het zo lees, heb jij het enorm druk met studie en kindjes en kom je eigenlijk niet eens aan jezelf toe, laat staan aan een relatie. Dus zoals hier al eerder is gezegd; eerst jezelf fijn voelen, 100 % EN van jezelf houden en dan pas voor die relatie!)
    Sterkte (je zou overigens ook eens een alternatieve therapeut kunnen proberen, aurahealing o.i.d of in ieder geval iemand zoeken om zo nu en dan je hart te luchten en die je een stap verder kan helpen)

19. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ja jullie hebben wel gelijk idd. Ik dacht vandaag weer even iets bovenop te komen, maar omdat de kleintjes van mij moeilijke eters zijn en vandaag al helemaal niets gingen eten, hoe boos ik ook werd en wat ik ook probeerde (tv uit enz) , kreeg ik een woede aanval waar je U tegen zei.. Ik schaam me ontzettend nu en wou dat ik de tijd terug kon draaien maar ik moet echt van die depri af iig. Die kids kunnen dan echt letterlijk de bloed onder de nagels van daag halen bij je grrrrrrrrrrrrrr. Verschrikkelijk zeg, echt toe om te praten met een vriendin of vriend mja dat heb ik dus niet. Erg erg vervelend en ik moet me maar proberen sterk te houden weet je wel. Ik hoop echt niet dat ik ga instorten ofzo. Tis ook allemaal erg zwaar, maar ik kan niet anders! Tis gewoon erg klote als je niemand hebt en er echt letterlijk in je uppie voor staat!

Deel Deze Pagina