Mijn zoon is al sinds dinsdagavond flink ziek geweest. Uiteindelijk donderdag een antibiotica gekregen i.v.m. vermoeden longontsteking. Hij is gelukkig in vergelijking met woensdag en donderdag goed opgeknapt. Alleen hij heeft nog wat verhoging, hoest en snottert wat aan. Maar gelukkig is hij al weer en beetje actiever. Nu de hamvraag: ik heb vanavond een wedstrijd paardrijden acht uur. En mijn man dacht dat ze samen wel even konden komen kijken. Dus even de rit zelf, daarna gelijk weer naar huis. Zoon is dan toch even buiten geweest, want ook hij loopt na vier dagen binnen zitten tegen de muur. Maar ik twijfel een beetje of het wel zo een goed idee is. Normaal ben ik echt niet zo truttig, maar wat als hij er wat overheen pakt? Nu is het auto in, auto uit en dan lekker de kantine in. Wat zeggen jullie, mag hij even mee met zijn vader... of toch beter van niet?
Ja, ik vind het anders ook zo sneu. Zijn oma, ooms en tantes komen ook even kijken en daar kijkt hij verschrikkelijk naar uit. Ik regel er alleen zelf een lift naartoe en terug. Zodat ze kunnen gaan als hij te moe zal worden, of zichzelf zichtbaar niet zo lekker voelt. Ik ben vooral benieuwd wanneer hij weer een beetje schappelijk gaat eten, want ook dat is al twee dagen geen succes . Drinken gelukkig wel.
Zo eventjes met papa mee moet denk ik wel kunnen. Beter is hij natuurlijk niet, maar er even uit is denk ik voor hem wel lekker.
Zou ik zeker doen! Je wordt zo duf van dagen binnen zitten... Wel goed duidelijk maken aan hem dat hij mag aangeven wanneer hij naar huis wil als hij zich niet lekker voelt! Succes met je wedstrijd btw
Ik stuur mijn man er even uit voor 'opknappertjes' haha en dan kijken of er iets anders in wil dan pap. Sowieso kijk ik de middag nog even aan en lekker rustig aan doen.
Lekker eruit zou ik zeker doen, ik zou er zelf alleen aan twijfelen om naar een manege te gaan: hooi, stof, paarden. Ik weet niet of je zoontje 'zwakke longen' heeft of dat dit voor het eerst is, maar bovenstaande dingen prikkelen nu net de luchtwegen wel heel erg.
Het is juist goed om naar buiten te gaan, ook als je ziek bent. Evt een sjaal om en elke dag even een frisse neus halen, heerlijk! Geen reden om niet naar een manege te gaan als je kind verder geen astma of zo heeft. Stof valt erg mee als je kind in de gangen blijft. Niet echt een stal in gaan.
Ook ik zou zeggen; naar buiten ok, maar naar een manege zou ik niet gaan idd, zijn meestal niet de schoonste plekken en met het vermoeden van longontsteking, zal er toch iets met de longetjes zijn...
Kan hij niet overdag even naar buiten, het is zulk lekker weer nu! Avondlucht is toch wat frisser. Manege op zich is niet zo'n probleem denk ik, maar ik zou wel uitkijken met een rokerige kantine (weet niet of daar gerookt wordt, maar paardenvolk kan er over het algemeen wat van)
Dochter gaat met koorts gewoon op straat, frisse lucht is beste medicijn. Ik ga met koorts ook gewoon op straat, koorts zakt dan meestal binnen no time bij mij zonder dat ik pcm neem.
Met koorts moet je vooral zorgen dat je niet te veel belast omdat zijn lijf energie nodig heeft om beter te worden. Dus even kan wel en is zelfs wel goed denk ik. even ander omgeving. Een frisse neus halen. Maar zodra het te vermoeiend is terug naar huis. Hij kan denk ik dus wel even komen kijken hoor. Succes met je wedstrijd