Al maanden heb ik vage buikpijn links bij mijn eierstok. Vorige week toch maar s naar de ha gegaan. Hij heeft gevoeld en het deed me duidelijk pijn. Hij stuurde me door voor en echo Vrijdag gehad en vandaag belde de ha met de uistlag. Ze zagen een verdikking bij de linker eileider en de ha weet eigenlijk niet zo goed wat dit betekend. Tis (nog) geen cyste en verder zag alles er goed uit. Hij dacht wellicht een eileiderontsteking, maar leek ook niet overtuigd. Ik krijg nu wel een ab kuur om dit uit te sluiten. ALs ik mijn klachten hou dan moet ik terug komen en dan stuurt hij me door naar de gyn. Mijn klachten: Vage buikpijnklachten altijd aanwezig (lijkt op menstruatie krampen) en veel waterig/witte afscheiding. Klachten bij eileiderontsteking: Koorts misselijk/braken pijnscheuten overmatig afscheiding onregelmatige bloedingen. Buiten dus de afscheiding heb ik geen enkel symptoom wat bij de ontsteking past. Buiten dat wordt zo'n ontsteking over het algemeen veroorzaakt door een SOA (chlamydia).. ik zou niet weten hoe ik dat gekregen zou moeten hebben.. of het komt door een ontsteking in de bekkenholte door bijv een blindedarmontsteking. (heb ik ook niet en ook niet gehad.) Mijn vraag is eigenlijk of iemand zich herkent in mijn klachten of met een eileiderontsteking en verdikking van eileider.. Ik maak me toch wel een beetje zorgen...
Heeft de HA een kweekje van de afscheiding laten maken? Misschien zijn je klachten veroorzaakt door een bacterie. Ik had namelijk een tijdje geleden last van pijn in mijn ondebuik (links) en veel afscheiding. Echo gehad, urine gecheckt- er kwam niets uit. Pas het kweekje van de afscheiding maakte duidelijk dat ik een bacteriele infectie had. Maar het is idd verstandig om je bloed te checken.
Precies. Het zou van alles kunnen zijn. Ik zou in ieder geval vragen of je bloed mag laten prikken. Ik het geval van een ontsteking zal je bezinking te hoog zijn. Het zou ook nog een urineweginfectie kunnen zijn, dat kan ook zo'n pijn doen Ik heb toen ik 16 was een eierstokontsteking gehad en ik was er echt goed ziek van. Was vergelijkbaar met een blindedarmontsteking! Hoe dan ook, heel veel beterschap. Pijn is niet fijn
Heb 2 jaar geleden eierstokontsteking gehad ook vastgesteld na een echo, bloedonderzoek en ik geloof ook nog afscheiding onderzocht. Weet dat ik wel behoorlijk ziek ervan ben geweest en ook met koorst op bed heb gelegen. Maar omdat ik midden in een verhuizing zat niet genoeg rust genomen. Dus heb er zeker wel een maand echt veel pijn aan gehad. Half jaar later een geperforeerde blindedarmontsteking en dat was nog heel wat tikkeltjes erger. Adviezen van de ha waren toen wel om zo warm mogelijk aan te kleden, dus extra lange hemd zodat je buik/rug echt warm blijft en veel rust nemen. Heel veel sterkte ermee want is behoorlijk vervelend.
Nou dan hoop ik bijna dat dat het niet is... Ik ben er helemaal niet ziek van... Heb ook geen stekende pijn..meer vaag en zeurend...