Kadotip op geboortekaartje; not done?

Discussion in 'De babyuitzet' started by dolfijn, Dec 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

Sep 25, 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hee meiden,

We zitten eraan te denken om (als alles goed gaat natuurlijk) een kraamfeest te geven na de geboorte van onze tweeling. Dit omdat we er enorm tegen op zien om elke weekend weer mensen over de vloer te hebben. Dat vonden we bij de geboorte van Senna al tegenvallen, laat staan nu na een tweeling.
    Maar omdat we niet NOG meer speelgoed,kleertjes en andere smaakgevoelige artikelen nodig hebben willen we graag de mensen om een financiele bijdrage vragen. Het klinkt niet leuk, maar voor ons wel het meest praktisch. We willen er dan een duurder artikel voor kopen waar onze kinderen langer plezier van hebben.
    Vinden jullie dit niet kunnen? Of heb je juist ook al wel eens een geboortekaartje ontvangen met een tekst of afbeelding waarin om een fincanciele bijdrage wordt gevraagd? En wat vond je hier toen van?
    Wellicht hebben jullie nog leuke ideeen over hoe je dit op het kaartje zet. Alleen een envelopje vind ik persoonlijk niet echt leuk, dat is meer iets voor een trouwkaart. Zelf zaten we te denken aan twee kleine spaarvarkentjes met de namen van onze kinderen erop. Dat spreekt toch voor zich?

Nou, ik hoor heel graag jullie (eerlijke) mening.

Bedankt!

Gr. Dolfijn

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat mensen in het geval van een tweeling zich wel iets kunnen voorstellen, dat een financiele bijdrage erg prettig is. Maar dan zou ik het in de vorm van een gedichtje doen ofzo, staat net wat 'vriendelijker' ? en dat ze een beetje door hebben waarvoor je het gebruikt ofzo.

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik begrijp dat wel met een tweeling en denk andere mensen ook wel. Vind het idee van de afbeelding met de spaarvarkentjes heel leuk, maar ik persoonlijke zou er dan een klein stukje in gedichtvorm bij doen. Iets in de trant van: wij hebben al heel veel spulletjes ,maar vinden het wel heel leuk om een mooi cadeau te halen waar we beiden iets aan hebben als we wat ouder zijn en daar zijn we hard voor aan het sparen. iets in die richting en dan in gedichtvorm.

Igg succes met je beslissing en je zwangerschap :D

4. Sproetjesqueen

Aug 26, 2008
    14
    0
    0
    Twee varkentjes met de namen erop, als ik het zou zien dan zal ik dit heel logisch en goed vinden. Heel normaal zeker bij een tweeling!

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou het helemaal niet erg vinden om een geboortekaartje te krijgen met zoiets erop. Ik zou het inderdaad wel als een gedichtje doen.

6. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    ik zou het ook niet raar vinden hoor.. geef liever geld dan een kado waar ze eigenlijk toch niet zoveel aan hebben...

7. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik lees mee.
    Ben er ook nog niet uit...

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Of wat totaal hun smaak niet is en het ongedragen/ongebruikt in de kast wordt gegooid ;)

9. mirella25

mirella25 Actief lid

Oct 15, 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    heey

dit is helemaal niet zo gek,
    heb dit laatst ook gedaan toen wij gingen trouwen

en had het toen in een gedichtje in de vorm van

wij zitten ruimschoots in onze spullen
    en hebben liever iets om ons spaarvarken mee te vullen.

misschien kun je hier iets mee

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Vind een envolopje zelf niet kunnen. Maar een leuk gedichtje is mischien beter. Ik had aan de oma`s verteld dat ik graag prenatal bonnen wilde en die vertelde dat aan tantes als ze vroegen wat ik wilde hebben. Zelf geef ik ook vaak een kadobon, vooral als het niet het eerste kindje is.

11. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

Apr 19, 2006
    818
    0
    16
    Ik heb eens een geboortekaartje gezien waarop stond:

'Sponsor Menno, rekeningnummer 12.134.256' en ik vond dat helemaal niet raar eigenlijk. Het moet toch gewoon kunnen?

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, maar bij trouwen is het -om de 1 of andere reden- veel normaler. Vooral omdat tegenwoordig heel veel mensen al samenwonen als ze gaan trouwen, waardoor je je uitzet al bij elkaar hebt.

13. ilona24

ilona24 Actief lid

Nov 11, 2008
    312
    0
    0
    limburg
    hey,

Wij zitten an helaas niet meer met een 2ling.
    Maar als het een meid zou worden hebben we alles al in huis door de 2 oudere meiden.
    Mocht dit kindje ook een meid zijn.
    Denk ik dat ik op het kaartje een luier of een envelope zet.
    ant ja wat moet je nog met meer meiden kleding als je al vuilnis zakken vol hebt.
    Als mijn wasmachine het niet meer zou doen zou ik nog 3 maanden niet hoeven te wassen voorik niets meer in de kast heb...haha

Maar vind het zeker geen slecht idee van die spaarvarkentjes met de namen erop...

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Ik zou het prima vinden, geef vaak zelf ook een Prenatalbon ofzo. Beter dan dat je iets geeft, waar niemand wat mee doet. Dat met die spaarvarkentjes klinkt wel vriendelijker dan een envelop voor een kindje.

15. dolfijn

dolfijn Bekend lid

Sep 25, 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hee meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ben blij te horen dat het in eerste instantie niet vreemd overkomt.
    Denk dat we het echt gaan doen. Maar dan wel met de varkentjes of met een gedichtje.
    Als iemand nog een gedichtje weet? Gewoon kort en bondig.

Gr. Dolfijn

16. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik vind het persoonlijk niet kunnen. Je moet toch geen kado geven bij een geboorte? Ik vind het nogal hebberig staan...

17. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik had soms nog liever gewild dat mensen niks hadden gegeven, dan een oerlelijk aso-joggingpakje of synthetische lelijke harige knuffel, nummer 293 aan knuffels, of een romper terwijl je er al 20 in die maat hebt.
    Schijnbaar vinden veel mensen het heel schattig en leuk om babykleertjes of knuffels uit te zoeken en kosten ze vaak ook niet veel, dus is die verleiding is groter om dat te doen, dan een bon of geld.
    Het kost mij meer werk om het in een kledingcontainer te gooien, dan maar gewoon liever niks...

18. guusje11

guusje11 Actief lid

May 2, 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik ben belgische en mijn man brabander, wij wonen in nederland,

we verwachten ons eerste kindje maar heb zelf al alles gekocht.
    ook kleding enz...

nu is het gebruikelijk dat in belgie je een geboortelijst voor je kindje legt.
    dat is in een kinderboetiek en daar stallen ze dan in een soort van "kamertje"alles uit dat wij als ouders voor de geboorte zijn gaan uitzoeken.
    in het geboortekaartje komt dan een kaartje te zitten van die winkel met de mededeling dat daar onze lijst ligt.

ik weet dat dit voor jullie heel raar overkomt en daarom doe ik ook alleen in de belgische kaartjes zo een kaartje want weet dat dat hier niet in goede aarde valt.
    maar bij ons is het heel normaal en de mensen vinden het raar als je het niet doet ;)

19. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

May 1, 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Ik vind dat je best twee spaarvarkentjes op de kaart kan zetten. Hartstikke leuk!
    Ik heb veel vragen gehad van mensen; wat kan ik voor je kindje kopen?
    De kleine dingen hadden we al, de grote dingen durf je niet te vragen.
    Doe maar wat...
    Dat klinkt toch ook niet erg leuk?
    Ik heb een paar spullen weggegooid (onveilig of heeeeeel lelijk) en veel kleren en knuffeldoekjes weggegeven aan de kringloop.
    Dat is toch ook niet leuk! Dat is allemaal uit een goed hart gekomen, maar we konden er niks mee.

20. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Het is toch ook een tip?
    er zijn maar weinig mensen die met lege handen aan komen.

Share This Page