Ik zit zelf te denken om een babywebsite te maken met foto's ed en daar dan ook een verlanglijstje op te zetten. Mensen hoeven er niets mee te doen, maar ze kunnen er wat mee doen. Maar ik zou als je graag geld wilt, ook een gedichtje doen. Heb helaas zo even geen inspiratie...
Ik heb toevallig hier boeken met geboortekaartjes liggen en daar zaten een paar kaartjes met de volgende tekst: Kleertjes, beertjes en stoeltjes hebben we genoeg, Vindt u het erg als (naam kindje) een centje vroeg? Ik zou het zelf niet gauw op ons kaartje zetten maar misschien voor jullie wel een idee?
Ik heb ook wel lelijke dingen gekregen, maar ze heeft het altijd wel een keer aangehad, als we die mensen weer zagen bijvoorbeeld. Ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om het weg te gooien, zo ondankbaar!
Wij hebben het gedaan voor de geboorte van onze Jamal... een bon of geld gevraagd.. Wij hebben er zelf een gedichtje voor gemaakt.. als je wilt mag je hem gebruiken hoor... Dit stond er op ons kaartje: Ik zou het leuk vinden als je me komt bekijken, Zodat je me kunt vertellen op wie ik ga lijken. Je moet wel even bellen van te voren, Wanneer je langs kunt komen krijg je dan te horen. Kleertjes, speelgoed en beren heb ik in overvloed, Als je me iets wilt geven dan is een cadeaubon of een bijdrage voor in mijn spaarpot altijd goed. Eigenlijk heb ik geen gekke reacties gekregen.. Toch kwamen er wel mensen met kado's aanzetten maar ach...dat geeft niet.. het is met liefde uitgezocht.. Ik denk wel dat 70 % van de mensen wel met bonnen of geld kwamen.. Al met al heeft ons kindje nu al een aardig centje op zijn spaarrekening.. Er staat ook bewust ALS u een kado wilt geven... geen verplichting dus..
Ik heb het laatst op een kaartje gezien en vond het persoonlijk echt een aanfluiting. Op het kraamfeest bleek dat bijna iedereen dat vond, want ik denk dat 80% een cadeautje mee had genomen. Misschien is het leuker om dat wel aan de mensen te vragen die dicht bij je staan, maar ik zou het persoonlijk niet op het kaartje zetten.
wij hebben het ook gedaan en zo goed als iedereen kwam ok met envelopje aan. we hadden ook een kraamfeest een maand na de geboorte. wij hadden erop gezet kleertjes en beertjes heb ik al genoeg in de kast en heb dus liever iets wat in een envelopje past! vind het best kunnen. vind het erger dat je weet ik hoeveel kleertjes krijgt die je de kleine nooit aantrekt of omdat het je smaak niet is of omdat het al te klein is voor je aan die outfit toe bent. omdat je zoveel hebt. tis toch zonde van het geld van deze mensen als ze iets kopen voor je ne je het zo weer nar de kringloop doet. wij hebben er toen een mooie fietskar voor de kleine van gekocht en kleren die ze nodig had. heb niemand eroverh oren klagen ze gafen ons allemaal gelijk dat we dit zo deden.
Wij hadden erop gezet: Kleertjes en speeltje heb ik een ton, dus mocht je iets willen schenken dan liever iets voor in mijn spaarpot of een cadeaubon. Helaas zijn veel mensen blijkbaar hardleers want we hebben al 5 grote knuffels gehad :S
Volgens mij is het ook gewoon zo dat veel mensen het gewoon ontzettend leuk vinden om voor een baby te winkelen. Ik vind het zelf in ieder geval wel altijd erg leuk om een pakje uit te zoeken, als er weer een baby is geboren. Dus ook al zet je er zoiets op, ik denk dat er nog steeds veel mensen met een cadeau aan zullen komen. En degene die het niet weten vragen meestal wel wat je wil, dus dan kan je ook aankaarten dat je geld of een cadeaubon wil. Ik zou het zelf iig niet op het kaartje zetten, omdat ik ook van mening ben dat je niet per sé iets hoeft te geven, en ook al is het dan alleen maar een tip, mensen denken dan wel dat je er vanuit gaat dat ze iets voor je meenemen. Maar.... ik vind het ook niet heel raar als andere mensen het wel doen!
Ik vind het persoonlijk niet kunnen om een spaarvarkentje/envelop/oid op het geboorte kaartje te zetten. Gewoon omdat ik het niet mooi/leuk vind staan. En verder is het aan ieder of hij/zij wel een cadeau meebrengt. En zo vind ik het er erg op lijken alsof je echt een cadeau verwacht... Maar dit is dus mijn mening en lang niet iedereen denkt er zo over. Overigens geef ik zelf vaak of kleertjes (als ik weet waar de ouders van houden) of een cadeau bon van villa happ of h&m oid. Liefs!
Ik vind het eerlijk gezegt heel raar om dat te doen. Je mag blij zijn als je wat krijg. En als het je smaak niet is, jammer dan. Deze mensen hebben het vaak met zorg en liefde uitgezocht. Dat vind ik belangrijker, dat mensen aan je denken als ze een pakje of knuffeltje uitzoeken en dat jij het dan dankbaar aanneemt en erover nadenkt.
Ik zit er zelf ook over te denken omdat je bij een tweede alles al hebt en ik eigenlijk liever bonnen van prenatal krijg zodat we die bijvoorbeeld bij een Triptrap kunnen leggen.Toch ga ik geen envelopje of spaarvarkentje (wel leuk idee trouwens!) op het kaartje zetten. Dit omdat mijn ervaring is dat de mensen die je heel na staan als ze een cadeautje kopen vaak iets kopen dat je echt leuk vindt en dat de mensen die iets verder van je af staan vaak vragen wat je wilt hebben - en dan gaan we aangeven we graag een bon willen. Pim
Ik zou het zelf ook nooit doen, hoewel ik wel bonnen ofzo aan anderen heb gegeven. Maar ik vond het zelf ook leuker om iets te krijgen, waar de ander moeite voor gedaan had. En ja, zodoende heb ik dus kleertjes gehad die écht mn smaak niet waren en ook een pakje wat duidelijk een jongenspakje is. Nou en? M'n dochter beseft het zich toch nog niet en het is hier thuis nou eenmaal geen missverkiezing, dus ze heeft het gewoon allemaal aan gehad.
Het liefst zou ik ook alleen maar geld en bonnen krijgen, maar ik vind het toch niet kunnen om dit op het kaartje te zetten. Maar ik weet wel dat ik NOOIT een knuffel ga geven als ik op kraamvisite ga. Hoe ontzettend irritant is het om die dingen te krijgen?
Vreselijk ja, het stomste cadeau vind ik knuffels, echt ondingen. Staan altijd in de weg. Geef dat dus ook nooit.
Hhmm, daar ben ik het niet hélemaal mee eens. Wel als je van die stomme witte teddyberen krijgt ofzo. Maar je hebt, volgens mij is het van playgro, van die knuffels waar dan rammeltjes enzo inzitten wat je baby schijnt te stimuleren. Erg leuke kleren en zien er ook nog eens leuk uit. Moet je er natuurlijk niet gelijk 10 van krijgen, maar één vind ik wel leuk!
wij hebben op het kaartje dit gezet: Vrijblijven cadeaulijstje op de website. Via wishlistbutler een lijstje gemaakt, linkop onze site met hetvolgende gedichtje: We zijn al hartstikke blij met uw bewondering en bezoek, Mocht u toch wat willen geven, hier een klein verzoek: Pappa en mamma konden het shoppen namelijk niet weerstaan, En mijn kamertje is al behoorlijk vol komen te staan. Hieronder een vrijblijvend lijstje met leuke spullen: Maar u mag ook mijn pamperrekening bijvullen op deze manier en geld gekregen en aantal cadeautjes van het lijstje. En wat dingen die niet op het lijstje staan, maar goed dat hou je toch
Ik vind dat het moet kunnen. Net wat je zegt. als je alles al hebt is het toch ook gewoon zonde. Ik ken idd iemand die had zelf een kaartje ontworpen en daar de afbeeldingen van pampers en zwitsal opgezet. Misschien in een leuk gedichtje om geld vragen?