Hoi, Dames vorige maand heb ik mijn 20 weken echo gehad.Maar wat mij nu opvalt is dat mijn gynacheloog mij de gewicht van mijn baby niet verteld heeft en ook niet hoe lang ze was.Had hij dit wel moeten vertellen of niet??? Over 4 weken moet ik terug voor 28 weken echo om te kijken of het echt een girl is.Hij kon niet met zekerheid zeggen.
Wij hebben dinsdag de 20 weken echo gehad en dit hebben ze ons ook niet verteld... Ik weet niet of ze dit eigenlijk wel horen te doen.
20 weken was Laura 385 gram (ben het even gaan opzoeken.) Lengte kunnen ze dan bijna niet meten maar ze kunnen dan wel adhv het gewicht een schatting maken. Weet niet of ze dit in NL ook standaard meten eigenlijk? Woon in België en loop dus standaard bij de gyn
Aan ons is het wel verteld en ik was gelijk bezorgd omdat baby wat licht was. Soms kun je dingen beter niet weten want het was geen reden tot bezorgdheid volgens echoscopist. Is het wel zorgelijk zijn ze verplicht dit te melden.
Hier bij 20 weken 420 gram. Ik weet niet meer of we het zelf hebben gevraagd of dat de echoscopiste dit vertelde.
Hier is het gewicht ook niet verteld met de 20 weken echo, alleen dat haar buikomvang een weekje voor lag. Dus dan zal het wel goed zitten
Bij ons hebben ze het ook niet verteld, vind ik wel jammer. Ik heb wel papieren voor mijn gyn meegekregen en daar staan allerlei gegevens op maar niets over gewicht. Ze zei dat dit nu bijna niet te meten was.... Ik heb drie groeicurves meegekregen en daar zit onze knul precies tussen in dus ik denk dat dat goed is! Deze vrouw zei me dat als de baby zo groeit als nu hij net boven de 7 pond uit zou komen, al snap ik niet zo goed dat ze nu al zegt want volgens mij is dat wel heeeel voorbarig!
Hier 300 gram bij 19 weken en 5 dagen. Dit wordt geschat door een rekenmodel (op de computer) aan de hand van lengte ledematen, omvang/inhoud hoofd etc. De gyn liet het ons zelf zien hoe het was berekend.
Bedankt dames voor de antwoorden.Maar de gynacheloog heeft het ons helaas niet verteld weet ook niet waarom.Maar met 28 weken echo moet ik terug dan ga ik vragen. @Pompeloesje ik woon ook in belgie en loop dus ook bij de gynacheloog in belgie,maar hun hebben het mij niet verteld.
Bij 20 weken was die van ons 403 gram. Mij werd het ook niet verteld, maar achteraf krijg ik bij de volgende controle altijd het echoverslag mee en daar stond het op. Meten doen ze niet omdat het bijna onmogelijk is. Schatten kunnen ze wel doen maar werd bij mij niet gedaan.
Ik heb er gewoon om gevraagd.. Miss kun je er de volgende afspraak alsnog om vragen en weten ze het wel?? Ze woog trouwens 367 gram bij de 20 weken echo.. Gr. Carlien