Kadotip op geboortekaartje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miszjenny, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63

hoi,

mag ik vragen waar je dat hebt gedaan?

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Hier zie he het heel vaak en ik vind het niet raar

3. miszjenny

miszjenny Lid

23 jun 2011
    17
    0
    0
    Promotor/Model en een huishouden. En zou dolgraag
    Haarlem
    #23 miszjenny, 23 jul 2011
    Laatst bewerkt: 23 jul 2011
    Bedankt voor alle reacties!
    Zie wel dat er heel veel meningen over verdeeld zijn.
    Ik vind het persoonlijk ook niet netjes staan als je het heel direct brengt want ik zie een kadotje zeker niet als een verplichting. Daarom heb ik een leuke tekst erop staan waarin vermeld staat dat een kadotje geen verplichting is maar dat als ze echt iets willen geven of het dan iets voor zijn spaarpotje mag zijn.
    Mijn familie weet allemaal al dat ik alles al heb, het komt grotendeels bij hun vandaan. Die hebben mij daarom ook geadviseerd om het op het geboortekaartje te zetten.
    En een geboortekaartje is idd een aankondiging, maar na een geboortekaartje komt het grootste deel van de mensen wel langs om even te kijken? En als ik op kraamviste ga kom ik nooit met lege handen aan! Tuurlijk kom je voor het kindje en gaat het om het bezoekje, maar dat is met een verjaardag of trouwerij ook toch?
    Een lijst met spullen vind ik ook een heel goed idee en begrijp dat mensen dit misschien meer waarderen dan wanneer je geld vraagt.
    Het is alleen zo dat ik echt niets meer nodig heb. En als ik dan nog wat bedenk wat ik wel graag zou willen hebben, vind ik het zelf ook wel leuk om wat zelf te kunnen kopen.
    Er zullen altijd mensen zijn die het vreemd vinden om geld te vragen, maar goed het lijkt mij dat als ze de reden weten daar wel begrip voor kunnen hebben. Het is namelijk niet zo dat ik bang ben dat ze met lelijke dingen aankomen, maar eerder dat ik het gewoon zonde vind om alles dubbel te krijgen. Wat ik krijg en niet nodig heb gaat ongeopend de kast in en beland hoogst waarschijnlijk op marktplaats of ik kijk of ik iemand anders er blij mee kan maken. Dan lijkt het mij toch echt zonde van het kado, wat ze ongetwijfeld goedbedoeld en met zorg hebben uitgezocht in de hoop dat het word gebruikt!

4. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit vind ik ook een leuke, duidelijke en niet opdringerige manier.

5. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik doe een verwijzing naar een online lijstje, want ik ben bang dat ik anders te veel knuffels etc. krijg

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vind het hondsbrutaal én asociaal om een cadeautip op een kaartje te zetten. Vragen om geld vind ik nog idioter.
    Ik zou werkelijkwaar doodschamen als ik zoiets op een kaartje zou zetten. En als ik zo'n kaartje zou krijgen, dan zou ik op zoek gaan naar de meest lelijke knuffel en dat cadeau geven ;)

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vraag nooit geld, en geef het bijna nooit (sowieso niet als kraamcadeau).

Een cadeautip op een geboortekaartje vind ik niet leuk en niet netjes. Zoals eerder geschreven door anderen: een geboortekaartje is een aankondiging, geen uitnodiging voor een feestje of bezoek, en al helemaal geen verzoek om geschenken.
    Mensen nemen mee wat ze meenemen. Vind je het niet leuk of heb je het niet nodig, dan kun je het aan een ander geven. Als mensen vragen of je nog wensen hebt, kun je natuurlijk altijd zeggen dat je het liefste geld ontvangt voor in de spaarpot, maar zelfs daarmee zou ik wel moeite hebben. Misschien als je erg krap bij kas zit en het geld erg goed kan gebruiken, maar anders vind ik het, eerlijk gezegd, not done.

Heb je echt alles al, dan kun je ook vragen om een donatie voor een goed doel van jullie keuze. Die heb ik wel eens gezien.
    Maar dan nog, het is toch niet leuk om later je geboortekaartje te bekijken en daar iets op te lezen over cadeautips? Doe dan een los velletje erbij, wat mensen weg kunnen gooien, niet op het kaartje zelf.

8. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    moeilijke zaak dit.....

wij doen het denk ik zo;
    we maken een kaartje waar we niks van cadeautip zetten, dus echt een aankondiging dat de baby is geboren. wij hebben besloten om een kraamfeest te geven om het vele bezoek zoveel mogelijk in een keer te ontvangen, natuurlijk dichte familie en vrienden zijn thuis altijd welkom.
    aan sommige mensen sturen we in de geboortekaart een loss kaart mee als uitnodiging voor het kraamfeest, waar we wel een cadeautip op willen zetten in de vorm van:
    overweegt u een cadeau? mag het dan zo;
    en dan onder deze zin een blauw of roze spaarvarkentje.

9. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    We zijn niet hondsbrutaal en ook niet asociaal.
    Alleen duidelijk of eerlijk.
    Misschien is het asocialer; heel erg bedankt te zeggen voor het prachtige, glimmende, 6 maten te grote trainingspak en het daarna de vuilnisbak in te kieperen en je daarna ook nog samen met je man kapot te lachen hoe ontzettend lelijk het was.
    Laat de mensen hun centjes dan besparen.
    Als iemand niks meebrengt is het ook prima.;)

10. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik vind dat het moet kunnen hoor. Ik heb het afgelopen jaar al vaker op de kaartjes of bij de kaartjes kadowensen gezien. Maar dit zijn dan wel goede doelen omdat de ouders inderdaad al veel te veel spulletjes hebben. Zij hebben er voor gekozen om bijvoorbeeld geld te doneren t.n.v. Het kindje op bijvoorbeeld orange babies ofzo. Ik vind dat helemaal niet brutaal.

Misschien nemen mensen nog wel iets kleins mee op de visite zelf, maar dan weet men dat je biets groots hoeft te doen.

11. hielkje

hielkje Fanatiek lid

Wij hebben ook eigenlijk alles al gekregen en zetten ook een soort cadeautip op het kaartje

Met de tekst

Cadeautip, geld of cadeaubonnen, want beertjes en kleertjes hebben papa en mama al verzonnen.....

Dit wordt leuk opgepakt en dan is iedereen nog steeds vrij wat ze willen doen.

12. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Tja lastig he. Ik heb hiermee lopen worstelen met onze trouwkaart. We wilden niet om iets vragen, maar we vonden het idee dat we straks misschien met allerlei ongewenste kadootjes opscheept zouden zitten ook vervelend. Uiteindelijk toch besloten om er helemaal geen kadotip op te zetten. De meesten kwamen gelukkig uit zichzelf met een envelop, anderen vroegen ons specifiek wat we wilden hebben. We hebben er slechts 1 lelijke fruitschaal aan overgehouden! :D

Ik zou dus straks met het geboortekaartje ook niet gaan reppen over een kadotip. Maar dat is puur mijn eigen gevoel erover. Ik heb ook genoeg geboortekaartjes voorbij zien komen waar wel een envelopje op staat. En ik heb eerder hele leuke gedichtjes van mensen voorbij zien komen, om het wat meer vrijblijvend over te laten komen, als het je toch niet helemaal lekker zit.

Succes!

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Het verschil hiermee is denk ik wel dat mensen met een bruiloft over het algemeen sowieso wel geld geven, omdat iedereen er vanuit gaat dat je de standaard uitzet meestal wel zo'n beetje hebt tegen die tijd. Met kraamvisite ligt dat volgens mij toch anders, dan gaan de meeste mensen toch een leuk pakje of iets schattigs voor de baby uitzoeken. Dus als je dat echt niet wilt, denk ik toch wel dat je dat moet aangeven. Ik zou zelf ook nooit geld of cadeaubonnen geven voor de geboorte van een baby, tenzij daar dus nadrukkelijk om wordt gevraagd (en dan vind ik het toch altijd een beetje jammer, babyshoppen is veel te leuk ;)).

14. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    als je teveel kleertjes hebt, zet dan die 2ehands kleertjes van de familie op marktplaats en ga daar met z'n allen van uit eten. Kun je de kleine mooi in nieuwe kleertjes steken! Kraamvisite blij, jullie een verrassing en de baby in nieuwe kleding!

15. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog nooit op een geboortekaartje gezien, de kadotip. Inderdaad op trouwkaarten of verjaardagsuitnodigingen wel.
    Op een geboortekaartje zou ik het persoonlijk niet aangeven, vind het ook een beetje raar, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. En jij bepaalt het natuurlijk.
    Misschien kun je het in een tekstje verwerken, dus niet "kadotip:" maar in een versje ofzo.

16. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik heb het wel eens verwoord gezien als pamperrekening. Wijzelf leggen een geboortelijst, maar dat wordt in Nederland misschien niet gedaan..?

17. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Ik zag toevallig vandaag bij de vk een kaartje hangen met als kado tip..
    bonnen voor de hema en kruidvat..:$
    nou dat vond ik wel zo apart..

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Mee eens! Wij gaan dit keer ook een online lijstje maken en de link op de uitnodiging van het kraamfeest zetten.
    Bij mijn dochter hebben we wel 60 knuffels gekregen en zo vreselijk veel lelijke kleding waar we idd hard om gelachen hebben en daarna direct in de goede doelenbak hebben gedumpt. Das zo zonde van het geld, maar ik ga mijn kind echt niet iets aantrekken wat ik lelijk vind.
    Ik zou echter niet kiezen voor het vragen van geld

19. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Maar ja, zo'n baby komt ook niet bepaald onverwachts natuurlijk, als het goed is heb je daar ook je uitzet al voor elkaar. Ik denk dat het eerder om het laatste gaat: babyshoppen is veel te leuk! Dus komt iedereen met een knuffel/pakje/speelgoedje op de proppen. :D

20. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Heb jij onder luid gelach een prachtige, glimmende 6 maten te grote trainingspak in de vuilnisbak gekieperd? Jee, daar snap ik nu niets van hoor ;).
    Haha, heb me rot gelachen. Ik zag de baby al voor me, compleet met puff daddy zonnebril en enorme gouden kettingen :D.

Vrienden van mij hebben een baby wetsuit gehad. Ziet er erg grappig uit, maar daar doe je natuurlijk ook helemaal niets mee.

Deel Deze Pagina