Bij ons in de vriendenkring is het heel normaal om een kadotip op het kaartje te zetten. Wij hadden het zelf ook, want mijn zus had al 2 kindjes en heb daar zoveel kleertjes van over genomen. Alleen hadden wij er wel een gedichtje van gemaakt: "al mijn kleerhangertjes zijn al vol, wil je toch iets geven? Dan doe je ons met een bon de meeste lol". Bij ons zoontje hebben we het niet gedaan, met als gevolg kleertjes die wij vreselijk vinden, of die hij nooit aan heeft gehad omdat het niet in het seizoen past, zonde!
Denk als je het netjes formuleert en het idd vrijblijvend maakt, dat het prima kan. Brengt bij mij ook weer herinneringen van mijn dochter boven met kraamvisite. Toppunt was toch wel kleding in maat 104 (!). Idd ook veel dingen die niet in het seizoen passen. En knuffels, knuffels, knuffels.... Geef ik persoonlijk echt nooit haha, juist omdat we er hier zooooveeeeel hadden (verkocht op koninginnendag). Lastig hoor, je wilt ook niet ondankbaar zijn. Maar om nou met een neppe lach te zeggen dat je het leuk vind....pffff voelt zo niet fijn!