kadotip op uitnodiging

Discussion in 'De lounge' started by JustNice, Aug 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JustNice

JustNice Bekend lid

Jul 3, 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    ik krijg net weer een uitnodiging in de bus voor een verjaardag van een neefje die 1 jaar wordt, erg leuk natuurlijk.

Als kinderen jarig zijn, koop ik eigenlijk altijd een kado
    of een klein kadotje [om het idee van verjaardag en kadotjes uitpakken] en nog wat geld.

maar als er op de uitnodiging staat:
    kadotip geld [in de vorm van een envelopje]

dan denk ik altijd, pfff die willen dus graag geld, en geef ik dus bewust een kado

ook kijk ik altijd wat er wordt gegeven aan mijn kind. als hun geld hebben gegeven, dan geef ik ook wel graag geld. maar als het een kado is van ong €15,- dan krijgen ze van mij ook een kado van ong €15,-

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    De een vind t normaal, de ander onbeschoft, ik hoor zelf bij die laatste catagorie.

Ze mogen al blij zijn dat je komt.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Kijk als ze nou erop zetten : Voor cadeautips doe even een belletje. Ofzoiets...Logisch, maar voor een kinderverjaardag een envelopje op de kaart zetten vind ik echt not done.

4. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik snap het wel. Het is moeilijk om voor een kleintje, wat al veel speelgoed heeft, iets te verzinnen.

Ik zelf zou dan een cadeau bon vragen namens Mick. Maar ik zou ook een cadeau bon geven aan de 'kinderen' die geld vragen.

5. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter wordt ook 1 binnenkort en ik heb ook een kadotip op het kaartje gezet. Nouja een link naar verlanglijste op lijstje.nl.

Geld geven doe ik niet graag dus ik koop er ook meestal iets bij..

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik vind het niet stom. ik krijg liever iets voor mn kind wat goed besteed wordt als 100 prullen die toch niet gebruikt worden ofzo. daarbij wil ik niet dat mn kinderen omkomen in het speelgoed dus zal ik het geld dan bv uitegevn ana kleding of pyamatjes. zeker als ze nog klein zijn en ze geen besef hebben. dat er een kleinigheidje bij komt in de vorm van 1 euro bv zoals een kleurboekje dat ze toch wat uit te pakken hebben kan ik dan nog wel begrijpen. maar vaak zie ik dat kinderen omkomen in de cadeaus en vaak naar de helft al niet meer omkijken omdat het veel te veel is. of ze spelen met het cadeaupapier.
    en blij zijn dat je komt? ach. wil je niet komen is het ook prima. als je zo al moet gaan denken. maar goed ieder zijn mening uiteraard

7. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik vind het op zich wel handig, maar zou dan verwachten dat er bij staat wat ze er mee willen (bijv. een buitenspeeltoestel kopen oid).. Toch zou ik het zelf niet doen, als mensen vragen wat hij/we willen geeft ik wel een aantal wensen in verschillende prijsklasse door..

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Nou ik vind t gewoon al leuk zat dat mensen de moeite nemen om te komen, en eventueel moeite doet voor een cadeautje.
    Dat is toch al leuk genoeg?

Dan vind ik vragen om een cadeau niet echt nodig, en lichtelijk onbeschoft.
    De mensen die je goed kennen zullen toch wel vragen of je iets nodig hebt, of wat je wilt.
    En die anderen die zelf iets uit hun eigen meenemen, nou leuk toch?

Ik heb geleerd niet te vragen, en ik vind t ook echt heel erg vreemd dat mensen dat wel doen.
    Vooral bij een kinderverjaardag.

Nog even offtopic, Plurkie wat een mooi onderschrift heb je!
    Zo is t meid, ze zijn perfect!

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dank je meid;) ja zo ist toch?

ja en idd en hoe jij er tegen aan kijkt zit ook wel weer wat in hoor.. tis idd vaak moeilijk zoiets...tuurlijk is het leuk als mensen voor jouw speciaal een kado uitzoeken. maar als er dan vervolgens niks mee gedaan wordt of niet naar omgekeken wordt vind ik dat ook weer zo sneu voor die mensen:)

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja das een goeie idd;)

11. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Nou tja dat is bij ons ook altijd lastig aangezien mijn schoon(ouders) niet echt de kwaliteit bezitten om een leuk cadeautjes te kopen.....

Ik vind het ook altijd een hele lastige. Inmiddels overleggen wij gewoon met de (schoon)ouders en hebben ze voor Seph beide iets van marktplaats gegeven (wat ik uit heb gezocht:D)

Maar geld... Tja ik vind het ook zowat!?!?!? Geen idee hoe ik dat later aan ga pakken...

12. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik ga ook een envelopje zetten op de uitnodiging voor de eerste verjaardag van mijn zoontje. Ik wil graag zelf een mooi, groot kado voor hem kopen. Eerlijk gezegd vind ik de uitspraak: als er een envelopje staat dan geef ik express een kado, nogal kinderachtig ;).

13. Doula

Doula Fanatiek lid

May 24, 2010
    1,158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind het raar om er alleen een envelopje op te zetten op de uitnodiging....

Ik kan me voorstellen dat een ouder een wat "groter' cadeau wilt kopen, maar dan zal ik dat er bij zetten... Kindje wilt graag (bijvoorbeeld) een speelkeukentje. Van het cadeau geld willen wij die graag voor haar / hem kopen.

Zo zou ik het minder "raar" vinden.

14. Within

Within Niet meer actief

Daar sluit ik me bij aan. Ik geef niet zo graag geld.. zeker niet aan een 1 jarige die niet eens weet dat het bestaat. Veel speelgoed is ook geen ideale situatie, maar een bon van de intertoys kan dan weer wel. Willen ze dan een groot kado kopen, hebben ze in ieder geval een deel.

15. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

Jun 12, 2010
    907
    27
    28
    Nou ja, voor een kind is een kado tog het leukste! Maar ik kan begrijpen dat in sommige situaties het eigenlijk haast nodig is. Meestal heb ik voor de tijd wel contact met de mensen die op de verjaardagen komen en dan vragen we ook aan elkaar wat nodig is of wat ze leuk vinden enzo. Maar voor de kleine meiden vraag ik wel wat leuks. Dan kan ik van het geld wat ik zogezegd bespaar op speelgoed ed de nuttige dingen halen. En meestal vraag ik voor mijn eigen verjaardag kleding voor de meiden ofzo. Ik geef niet zo om spullen voor mezelf. Dat komt later wel weer.. :)

16. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

Jun 12, 2010
    907
    27
    28
    Om even on topic te blijven :) Mee eens...

17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,170
    35,831
    113
    Ik vind het echt raar en onbeschoft om dat te doen. Je nodigt mensen uit voor een verjaardag omdat je het leuk vind dat ze willen komen, niet omdat ze een cadeautje meenemen. Helemaal voor een 1-jarige die jarig is. Ja, het is misschien wel leuk zodat je dan als ouders een duurder/groter cadeau kunt kopen, maar hoe leuk is het als gast om langs te komen met alleen een envelopje voor de ouders (immers een kindje van 1 heeft daar niets mee) en niet het plezier te hebben het kijken naar het kindje dat alle cadeautjes uit mag pakken.

18. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik heb vorig jaar en dit jaar ook weer, alleen op de uitnodiging gezet dat ze voor cadeautips kunnen bellen of mailen. Eigenlijk heeft iedereen dat ook gedaan. Ik vroeg dan wel wat ze uit wilden geven uiteraard.

M'n schoonzusje wilde geld geven, heb toen gevraagd of ze het niet leuker vond om een cadeautje te geven en dat vond ze wel, maar ze wist niks.. dus heb haar getipt en het cadeau was een groot succes! :)

Vind cadeautjes eigenlijk gewoon het leukst als ze zo klein zijn, m'n dochtertje heeft echt met veel aandacht haar cadeautjes uitgepakt vorig jaar, ze vond het geweldig!

M'n neefje (9) geef ik nu wel geld, kan hij zelf er wat moois voor kopen. ;)

19. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik vind geld geven voor een kind niet zo leuk. Een kindje vindt het altijd zo leuk om uit te pakken.

Mochten de ouders toch duidelijk hebben gemaakt dat ze geld willen voor hun kindje, dan zou ik een cadeaubon geven van Intertoys, of een warenhuis ofzo zodat ze er uiteindelijk zelf iets groters voor kunnen kopen. Of bijvoorbeeld het geldbedrag geven in muntjes van €0,50 en het dan oprollen en leuk inpakken als een soort toffee, dat deed mijn oma ook alrtijd als er kindjes jarig waren en dat was altijd megaleuk.

Maar een envelopje op de uitnodiging van de kaart is ook niet mijn stijl.

20. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ik heb eigenlijk geen kadotip neergezet op de uitnodiging voor mijn dochter haar eerste verjaardag! haha. Ik verwacht gewoon eigenlijk niet dat mensen een cadeau kopen. Doen ze dat wel, vind ik dat hartstikke leuk en lief van ze. :)

Op onze trouwkaart hadden we wel een kadotip neergezet... Een baby'tje die een envelop vast had. (klinkt raar, maar zag er echt leuk/grappig uit :p)

Ik was zwanger toen we trouwden, en meestal zijn we bij trouwkaarten als kadotip een envelop staan, dus we dachten.. Laten we het nog een extra tintje geven haha.

Share This Page