Ik krijg binnenkort waarschijnlijk een auto(otje) van de zaak, een Smart Fortwo. Nu ben ik nog aan het twijfelen of ik hem ook prive wil gaan gebruiken of niet. De voornaamste vraag is eigenlijk: is dat kinderzitje van Smart een beetje handig? Want ik heb op Marktplaats gekeken, en het is best wel een stellage. Dus mijn vraag: wie heeft ervaring met de smart en met dit kinderzitje, en hoe rijdt het, is het zitje makkelijk te verwijderen, en kunnen er nog boodschappen bij als je je kindje meeneemt?
Hoi Lientje, Ik heb zelf ook een smart die ik voornamelijk privé gebruik. Ook ik had gezocht naar dat speciale zitje, maar heb een andere oplossing gevonden. Het is niet officieel en wordt niet ondersteund door Smart zelf, maar de Smartcenter in Utrecht kan een soort van schakelaar in een gebruikte Smart bouwen waardoor de airbag uitgeschakeld kan worden. Kost ongeveer tussen de 130 en 150 EUR. Als je echt een nieuwe Smart krijgt die nog besteld moet worden dan kan je dat als extra optie nemen en wordt het in de fabriek geïnstalleerd. Wat de kosten hiervan zijn weet ik niet. Als de schakelaar is ingebouwd kan je gewoon een ander kinderstoeltje gebruiken en niet de speciale dure van de Smart zelf. Ik hoop dat je wat aan het antwoord hebt. Groetjes, Kim