Baby 9mnd al 5 dagen hoge koorts.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2mam2, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Dit is de eerste keer dat eesn van mijn kinderen hoge koorts heeft (39,9)
    Dinsdag nacht is het begonnen en woensdag ochtend voor het eerst koorts geconstateerd. Verder merk ik weinig dat ze ziek is, behalve op sommige momenten wat huileriger daarom heb ik de huisarts niet gebelt. Ik dacht dat het na max 3 dagen wel zou afnemen.. Maar nu is het weekend en gisteravond nogsteeds 39,9.
    Ik moet nu nog gaan tempen als ze wakker is maar ze voelt nog warm..

Ik denk zelf dat het komt door doorkomende tandjes, maar is dit nodmaal dat het zolang aanhoud? Ondanks weinig ziekte symptomen behalve koorts toch de HAP bellen of wachten tot morgen ochtend?

2. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bellen. Na 3 dagen moet je eigenlijk al bellen. Tandjes veroorzaken geen koorts. Echt bellen.

3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik zou de hap bellen. Waarschijnlijk gaan ze wel vragen waarom je niet eerder hebt gebeld. Beterschap!

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.263
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eens met de meiden hiervoor!

5. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ja, eens....bellen. Laat je nog even weten hoe het gaat?

6. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Eet en drinkt ze wel voldoende? Zo ja, dan zou ik nog wachten tot morgenochtend en dan de HA bellen...

7. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Ja, ze eet en drinkt als normaal vandaar inderdaad ook dat ik het nog aankeek.
    Vannochtend ineens 37,3 maar als het vanavond toch weer hoog oploopt bel ik mrgen ochtend even.
    Bedankt voor de reacties!

8. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Kan wel.

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Bij T. altijd koorts bij het doorkomen van nieuwe tandjes of kiesjes.

Wanneer ze verder goed eet en drinkt zal ik morgen even bellen met de huisarts.

10. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik had ook gebeld, beter het zekere voor het onzekere! Hoe is het nu?

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Volgens mijn huisarts klopt dit inderdaad. Heb het hem destijds specifiek gevraagd. Vaak is er bij koorts sprake van een ontsteking of virus in het lichaam. Dit heeft veelal niks met de doorkomende tandjes of kiezen te maken en staat er dus los van.
    Finley kreeg ook koorts bij een doorkomende kies. Hij bleef echter dagenlang koorts houden. Naar de huisarts en voila...een dubbele oorontsteking!

Het dochtertje van een kennis had last van doorkomende tandjes. En koorts. Heb die kennis geadviseerd toch even naar de huisarts te gasn. Keelontsteking!

Maar goed, er zijn er hier ook een paar die zelf meegemaakt hebben dat het wel kan, koorts door tandjes en kiezen.

Ik zou een oorontsteking keelontsteking of urineweginfectie uitsluiten TS. Even je kindje laten checken door de huisarts!

Deel Deze Pagina