Hi meiden, Nog een vraagje van mij over de middaglunch op school. Morgen gaat mijn zoon voor het eerst overblijven en ik was even benieuwd wat jullie meegeven in de lunchbox. Ik denk aan 2 boterhammen en fruit. of geven jullie ook nog iets lekkers erbij? En wat voor drinken - 1 beker sap of melk en 1 met water? Alvast superbedankt voor de tips! Juliette
mijn zoontje van 5,5 jaar kreeg altijd 2 boterhammen en een stukje fruit mee (of appel in stukjes in apart bakje) en een pakje drinken.. standaard kreeg ik de korstjes terug terwijl hij thuis wel de korstjes opeet maar hij op school er geen tijd/zin in had..
hmm school waar onze dochter heen gaat heeft volgens mij ook lunchadviezen maarja.. daar is het nu een beetje laat voor natuurlijk denk dat ik zou gaan voor 2 boterhammen en een beker melk of iets dergelijks. fruit krijgen ze hier sochtends op school. moeten de kindjes wel zelf meenemen overigens. staat ook in de schoolgids omdat snoepgoed en koek als lunch verboden zijn. misschien staat er bij jou in de schoolgids ook iets mbt dit onderwerp?
bij mijn zoontje op school is het verplicht overblijven (hij blijft al over vanaf groep 1 dus ik geef hem altijd voor de hele dag 2 sneetjes brood mee 1 schoolkoek en 1 stuk fruit en 1 pakje drinken en hij krijgt nog schoolmelk en meestal neemt hij de schoolkoek weer mee naar huis omdat hij daar dan weer geen trek in had (dit schooljaar is hij naar groep 3/4 gegaan)
mijn dochter eet thuis altijd kellogs of een boterham,dus mag ze van mij mee naar school een pakje drinken,een stuk fruit en wat lekkers,de ene keer is het een toetje,de andere keer een kapitein koek of zoiets dergelijks. en het is alleen maar een tussendoortje,tussen de middag thuis krijgt ze weer brood,dus ik vindt het dan niet nodig om haar dan brood mee te geven naar school.
Hier ook een doorlopend rooster. Ik geef op de lange dagen standaard een koek+beker limonade voor het 10-uurtje en een pakje jokidrink+2 volkoren boterhammen (soms een bruine bol) voor tussen de middag. Fruit krijgt hij als hij 's middags thuiskomt uit school...De ervaring leert dat hij te kort tijd heeft om èn brood èn drinken èn fruit weg te werken als het ook nog eens gezellig om hem heen is
Hier voor sochtends fruit en een beker drinken en voor tussen de middag 2 boterhammen en beker drinken en vaak doe ik er iets lekkers bij als een plakje peperkoek, extra stukje kaas, plakje worst, cherrytomaatjes, stuk komkommer oid.
Mijn zoon blijft sinds deze week over. Omdat hij coeliakie heeft(gluten intolerantie) eet hij geen gewoon brood. Hij krijgt mee 1 bakje kwark en 2 crackers of een appel met een beker sojamelk(hij drinkt geen gewone melk). Als 10-uurtje heeft hij een beker ranja met rijstwafel/koek/fruit, wat hij wil.
Ik geef mij zoon 3 boterhammen en een pakje melk/fristi mee. Fruit en een beker sap krijgt hij mee voor 's ochtends in de kring. Koek en snoep is bij het overblijven niet toegestaan.
Onze dochter krijgt 2 of 3 boterhammen mee (volkoren) met kaas of worst en vaak nog wat komkommer of cherrytomaatjes in het trommeltje. Voor 10 uur probeer ik meestal ook een stukje fruit in de tas te doen + een beker melk en een pakje drinken voor bij de overblijf. En afhankelijk van hoe de wind waait is alles schoon op
Ja hier mag je dus geen koek of snoep meegeven. In de ochtend is het een beker drinken (Jaime neemt fruitwater mee) en dan fruit erbij. Tussen de middag eet ze 2 boterhammen met melk (via schoolmelk.nl) DAarna naar de naschoolse en dan krijgen ze eerst drinken met een cracker met bv smeerkaas, smeerworst. En aan het einde van d emiddag weer fruit.