Hallo allemaal, Ik weet niet of ik het in de goeie topic heb neergezet anders moet het maar verplaats worden naar het goede topic. Ik ben nu 33weken zwanger van mijn eerste en het komt allemaal zo dichtbij Nu weet ik niet wat ik met de indeling moet op de babykamer waaronder vooral de indeling van de commode en schap Ik heb een commode met 6 lades en middenin zit een deur waarin de waszak/luierzak hhangt. Nu is mijn vraag hoe hebben jullie de lades van de commodes ingedeeld? De babykleertjes liggen allemaal in de kast. En wat hebben jullie op de.schapjes neergezet als jullie die hebben? Ik heb tot nu toe 1e lade : hydrofiele luiers en spuugdoekjes 2e lade: lakens en dekentjes voor ledikant 3e lade: luiers 4e lade: dekentjes voor de kinderwagen 5e en 6e lade zijn nog leeg Op het schap wou ik de badspulletjes en paar luiers. Enzo neerzeggen
Ik zou waar je je kindje verschoont voor al de dingen binnen handbereik leggen die je daar regelmatig gebruikt. Ik weet niet hoe groot je babykamer is, maar kan je vanaf de commode met 1 hand bij de kast? Ik niet in elk geval. Ik heb de volgende indeling: taak 1: baby verschonen/wassen > luiers, billendoekjes, hydrofielen, washandjes en toiletartikelen in bovenste la taak 2: baby aankleden > babykleding in huidige maat in middelste la taak 3: baby naar bed brengen > slaapzakjes en kruik (en schone hoezen voor het kussen op de commode) in onderste la taak 4: bed verschonen > lakens en dekens in lades onder het bedje Ik heb de voorraad luiers, de voorraad toiletartikelen en de babykleding die nog niet past in de gewone kast liggen. Het leven gaat niet meer zo gestructureerd als zonder kind, dus je hebt op de gekste momenten van de dag kleding nodig (baby plast tijdens het verschonen over zichzelf heen). Het is handig als je dan niet je baby hoeft op te tillen om kleding uit te zoeken. Je kan natuurlijk ook niet weglopen en je baby op de commode laten liggen, al is het maar 1 meter. Spuugdoekjes en slabbetjes bewaarde ik op de plek waar ik de voedingen gaf, dus bij de stoel op de babykamer en beneden. Beneden bewaarde ik ook nog wat extra hydrofielen.
Ik heb 3 lades. Ik heb voor de bovenste lade van die 'vakken' gekocht bij de ikea. Hierin heb ik luiers, billendoekjes, billencreme, vaseline, Paracetamol (en nog wat babymedicijnen) borsteltje, kruiken. 2e la heb ik rompertjes en sokjes en mutsjes. 3e la heb ik hydrofiele handdoeken, washandjes en monddoekjes. In de kleding kast heb ik gewoon de kleertjes.
Hier in de commode: Bovenste la, luiers, babydoekjes, natte washandjes, spuugdoekjes, slabbetjes. Tweede la, rompers, mandjes met sokken en mailots, bandana's. Rompers liggen ingedeeld op lange en korte mouw. Derde la, hydrofieldoeken, hydrofiel washandjes, lakentjes en matrashoesjes voor bedje, hoezen voor aankleedkussen en badcapen. Ik heb op de commode zelf een leuke mand staan met daarin de verzorgingsproducten zoals zalfjes, olie, thermometer, nagelknippertje enz. Ik heb geen plank erboven wel een klein kastje met daarin paracetamol, neusspray, extra potjes sudocreme, bephanthem, crème en andere toiletspulletjes zoals shampoo, doucheschuim, bodylotion. Tevens liggen daar reserve spenen. In de kledingkast liggen haar kleertjes en pyjama's enz. Ik leg altijd de avond ervoor de kleertjes voor de dag erna klaar op de commode. Komt goed hoor, ineens heb je een fijne indeling, ik heb in het begin ook nog wel wat veranderd erin.
Op de commode: kussen, sudocreme en doekjes Ik heb 1 la bovenin, daar zitten luiers en rompers in. En wat verzorgingsspulletjes zoals bodylotion, borsteltje, zetpillen.. Onderin heb ik 2 planken en daar ligt alles voor in bed + alle doeken en washandjes etc
Ik heb alle kleertjes, hydrofielluiers, badcapes, paupers en wikkeldoeken in de commode. En juist het beddengoed in de kledingkast met nog wat jasjes. Lijkt mij veel handiger. En de verzorgingsproducten staan op de commode en op de plank daarboven.
Hier 1 grote la en daaronder twee kastjes In de la liggen: rompers (!!!, vaak nodig), luiers voor het grijpen, spuugdoekjes, washandjes, paar hydrofielen In de kastjes liggen: meer hydrofielen, luiers, extra billendoekjes, voorraden verzorgingsproducten etc Op de commode: billendoekjes en bakje met dingen voor het grijpen (medicatie, thermometer, sudocreme, vaseline etc) Boven de commode: Op de onderste plank: borsteltje, vitamine D Op de bovenste plank: shampoo, badspul, bodylotion enzo
Oh super bedankt voor jullie tips, commode en kast staan niet naast elkaar. Maar zou toch blijven veranderen wat het beste is. Maar nu heb ik een beetje een idee hoe ik het tot nu toe kan indelen. Is slaapzak trouwens verplicht nodig? En wat medicijnen betreft heb ik niks nog van in huis alleen een thermometer. Ben zelf zo zenuwachtig en nieuwsgierig voor en na de bevalling of ik het allemaal wel goed ga doen
Slaapzak is niet verplicht maar vaak wel handig! Paracetamol is ook altijd handig om vast te hebben al zijn de doseringen voor een pasgeborene niet zo te koop. Hier de kleding en beddengoed gewoon in de kast. 1e lade luiers rompers sokken hydrofielen 2e lade nog meer luiers slaapzakken 3e la alles wat ik nergens kwijt kan hihi
Ik gebruik de eerste weken nog geen slaapzak. Wellicht een inbakerslaapzak, maar dat zie ik wel tegen die tijd of hij het nodig heeft.
Hier ingebakerd in een hydrofiele luier! Komt echt allemaal goed. Stel jezelf voor, je staat bij de commode wat wil je bij de hand hebben? luiers, verschoondoekjes, hydrofiele luiers, kleding etc.
Ja dat deed ik de eerste dagen bij de oudste ook. Ik heb nu van die XL hydrofielluiers, die zijn daar helemaal handig voor.
Ik zou alles wat je voor de directe verschoning nodig hebt binnen handbereik willen. Dus de ruimte voor dekens en lakens gebruiken voor rompers, broekjes en shirts. En evt de pyama's daar ook. Niks zo vervelend dan de baby bloot door de kamer te moeten slepen indien je niet compleet bent of doordat de schone boel ondergeplast of gespuugd is!
Hier ook rompers, badcapes en hydrofiel doeken en washandjes in de lades. Onder de lades bakken met extra luiers en wat kleding die nog niet in de kast hangt (te groot). beddengoed juist in de kledingkast. Op de commode een mandje met borsteltje, billendoekjes, wattenstaafjes, zwitsal crème, sudocrem, thermometer en wat paracetamol zetpillen in een doosje. je ontdekt vanzelf wat je zelf handig vindt!
Wat een dramatische titel zeg.... Adem in,adem uit... Hierboven zijn erg goede tips gegeven. Luiers,doekjes,rompers,billenzalf kun je inderdaad het beste binnen handbereik hebben,bijv dat je het met 1 hand kan afgrijpen. Zodra de baby er is kom je er zelf ook achter wat het meest handig is. (Mij is het ook gelukt ) Veel succes met de laatste loodjes!
Ik heb een commode met 2 grote lades. Ik heb de onderste in gebruik als voorraad en de bovenste lade heb ik een indeling gekocht bij Ikea. Ik heb daar de luiers, verzorgingsproducten, alle rompertjes, spuugdoekjes, mutsjes, sokjes en slabbers. Kijk eens op Pinterest, daar heb ik veel ideeen vandaan.