hallo onze dochter (5/) is altijd al een slechte slaper geweest,, moeilijk inslapen ,vroeg wakker, onrustig slapten , regelmatig wakker er zijn steeds periodes dat het goed gaat,geen enkel probleem niks geen gedoe ,gewoon ons vaste ritueel en heerlijk slapen ! maar er waren heel wat slechte periodes,,met roepen bovenaan de trap ,huilen,gillen,krijsen, aandacht vragen ,rekken om te moeten slapen, nu is het hellemaal drama, al 4 weken is het zo dat onze dochter krijst als wij naar beneden gaan! (ze is bekend met verlatingsangst) wij hebben haar laten doen,, maar ze brak echt letterlijk heel de tent af, schopte de deur er bijna uit! krijste zo hard dat mijn man en ik bang waren voor politiebezoek! en dat heel de avond,, dan zliep ze 2 uur en dan begon heel de poppenkast opnieuw! en dat ook snachts! we hebben inmiddels de kinderpsycholoog ingeschakeld en raard speltherapie aan ,maar ik weet nog niet of cz dit vergoedt,, dit terzijde,, nu doen wij het zo dat ik of mijn man ,om en om,, op de overloop gaan zitten wachten tot ze slaapt,, dit gaat opzich goed,alleen huilt ze heel veel ,komt overeind, wil niet slapen zegt ze ,en is onrustig,, maar ze valt na max 1/5 uur in slaap,, zodra mijn man en ik naar boven gaan is het weer opnieuw hetzelfde ,, maar om snachts hysterie te voorkomen leggen we haar (ik weet het heel slecht) tussenin! we hebben namelijk nog een kleine van 3 die snel wakker word (gelukkig goed slaapt) nu denk ik dat ik het (weer ) ga proberen om zodra ze wakker word ,snachts en als wij naar bed gaan toch weer op haar te wachten ... iemand ervaring??? tips?? het is zo zwaar, heel je avond en nacht is om zeep, nu hebben we gelukkig de avond terug maar wat een stres!
Ow, lastig, ze is op een leeftijd dat je haar iets uit kunt leggen. Kun je haar geen walkie talkie geven zodat ze met jullie kan communiceren vanuit haar slaapkamer. Misschien kun je dit spelenderwijs opbouwen en hopen dat ze zich niet meer alleen voelt. Ze kan je altijd roepen en met je praten zonder te hoeven krijsen. Succes!