Hi meiden, Onze jongste is normaal een makkelijk kindje: gaat heel makkelijk zelf slapen en slaapt dan minimaal 1.5 uur, maar meestal langer. Als hij wakker is, kan hij zichzelf prima vermaken en lacht hij veel Sinds vier dagen herken ik mijn lieve makkelijke kind niet meer.. Hij huilt veel, heel veel. Heeft moeite met zelf in slaap vallen en als het hem al lukt om te slapen, is hij na een halfuurtje weer (huilend) wakker. Hij is onrustig, ontevreden.. ik weet echt niet wat ik met hem aan moet.. de dagen duren zo lang! Herkennen jullie hier iets in? Is deze sprong zo heftig? Duurt ie lang? Mijn oudste was altijd heel onrustig en huilerig, dus daar vielen die veranderingen niet zo op. Ben ergens ook bang dat dit gedrag blijft. Liefs!
Hier was het 5 dagen brullen met naar bed brengen (overdag) terwijl ze normaal binnen een paar minuten zelf in slaap valt. Slaapjes waren ook kort max een uurtje terwijl ze normaal 2 uurtjes sliep. Dagen duurden idd lang maar gelukkig duurde het hier maar 5 dagen. Meestal heeft een sprong een hoogtepunt en die merken wij altijd bij onze dochter. De 8 maanden sprong was het 4 dagen brullen met naar bed brengen (nacht) Succes en sterkte!
6 maandensprong, 7 maandensprong, 8 maandensprong..... Je kindje heeft gewoon of last van tandjes, of van een virusje, of bezig zijn ritme om te gooien. Wat ze continu doen het eerste jaar. Die sprongen vind ik zo'n onzin......
Ik vond de sprongetjes ook altijd onzin. Tot ik mijn tweede kreeg en ik op de dagen dat hij zich heel anders gedroeg dan we van hem gewend waren in de app van Oei ik groei keek en zag dat hij volgens deze theorie in een sprongetje zou zitten. Ik weet nog steeds niet in hoeverre ik erin geloof, maar ik ben wel erg benieuwd naar meiden die iets erin herkennen.
Ik heb veel gehoord over de "beruchte" 6 maanden sprong, maar ik heb er hier niet zo heel veel van gemerkt, terwijl de 4 maandensprong wel een ramp was. Dochter is nu 6,5 mnd en is nu veel lastiger overdag dan een maand geleden.
Hier ook, de 4,5 maanden sprong was echt een drama, heeft weken geduurd. Vorige week een paar dagen iets hangerig, maar dat was het ook.