hallo mijn dochter slaapt snacht's door mar komt wel 3 a 4 keer wakker voor speen snachts als ik haar speentje weer in doe slaapt ze weer verder iemand een oplossing?
Wordt vanzelf minder. Tenminste, dat was hier zo. Op een gegeven moment kunnen ze zelf de speen weer pakken. Dan is het handig om meerdere spenen in bed te leggen. En je hebt er nu niets meer aan maar het schijnt ook te helpen als je van baby af aan de speen uit de mond haalt zodra ze slapen. De speen dus alleen gebruiken bij het in slaap vallen.
Het is vast een antwoord waar je niet echt op zit te wachten maar ik zeg; geen speen 's nachts! Onze dochter krijgt alleen een speen als ze overdag naar bed gaat en voor de rest niet. Wij wilden dit soort nachtelijke taferelen voorkomen. Aangezien jullie kleintje het al gewend is zou ik proberen het te doen zoals Pendrag al schrijft.; speen uit de mond zodra ze slapen.
Wij hebben in het begin vier (!) spenen in het bedje gelegd, zodat ze er altijd eentje kon pakken. Ik geloof wel dat ze dat rond de vijf/zes maanden al kon. Inmiddels heeft ze 1 of 2 spenen in bed liggen en die heeft ze meestal in haar handjes ipv in haar mond.
wij hebben op een gegeven moment de speen steeds minder gegeven.. en sindsdien heeft ze haar duimpje ontdekt.. nu wil ze de speen niet meer, soms speelt ze er nog mee maar in haar mondje krijg je um niet meer...
of je koopt de "knuffel je speen" van het beste idee van nederland.. is inmiddels bij de prenatal te koop