Baby echt heel druk, zwaaien met armen, trappelen met benen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RichardW, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RichardW

RichardW Nieuw lid

31 dec 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 RichardW, 17 jan 2013
    Laatst bewerkt: 17 jan 2013
    Hoi allemaal.

Dit wordt mijn eerste bericht hier op het forum.
    We hebben een 7 maanden oud zoontje en die is echt constant aan het trappelen met zijn beentjes en heel erg veel aan het zwaaien met zijn armen terwijl hij dat doet is hij constant aan het "kreunen" zo van HUH HUH HUH.

Maar aan de andere kant, lacht hij heel vaak, slaapt goed.

Ook heb ik nog iets anders, vanaf de 4e maand heb ik het idee dat hij zijn rechterarm minder kan controleren.
    Hij zwaait er veel meer ongecontroleerd mee en zijn handje is in ruststand naar beneden. Ik kan het niet goed uitleggen, maar naar binnen gedraaid.

Bij dokter aangekaart en die zegt hoort er allemaal bij, ik denk aan cerebrale parese.

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Vraag een doorverwijzing naar de fysio. Dit hoeft geen cerebrale parese te zijn maar kan ook gewoon een blokkade in de nek of rug zijn.

Mocht de fysiotherapeut wel denken dat het cerebrale parese is dan kan je altijd een doorverwijzing vragen naar een (kinder)neuroloog.

3. RichardW

RichardW Nieuw lid

31 dec 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja we gaan morgen een afspraak maken bij de Fysio, maar vroeg me af of mensen dit herkennen.

Hij kan dingen gewoon vastpakken, hij kan ze van de 1e hand naar de andere hand overgeven.
    Maar soms die rare dingen.

Ook als hij op zijn buik ligt dan is het altijd de rechterarm die gestrekt is naar rechts, als hij op zijn armen steunt.

4. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Over het laatste kan ik je geen advies geven..
    maar het bovenste wat je beschrijft is heel herkenbaar
    mijn dochter is ook zo druk, met de beentjes trappelen handjes in de lucht en dan vooral het geluid huh huh maken.
    ik moet altijd wel erg lachen als ik het haar zie doen.

Succes met je zoontje!

5. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.062
    2.557
    113
    Limburg
    Het hele beweeglijke herken ik wel. Mijn zoontje heeft echt geen rust in de kont, is altijd in beweging. Tijdens het eten zit hij ook altijd met zijn benen te wiebelen (net z'n moeder;))
    Dat andere herken ik dan weer niet, maar ik lees al dat je een afspraak gaat maken bij de fysio, dus ik hoop dat jullie daar snel duidelijkheid over hebben :)

6. RichardW

RichardW Nieuw lid

31 dec 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!!

Maandag wordt ik terug gebeld voor een afspraak.
    Dat drukke is dus normaal. :)

Maar met die ene arm zou hij dus allang veel gecontroleerde bewegingen mee moeten kunnen maken?

Nou ja we zien het volgende week wel.
    Hoop dat het niets ernstigs is.

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    sterkte volgende week dat jullie maar snel duidelijkheid hebben. hier een erg drukke meid ik leg haar neer in de box ga naar keuken kom terug ligt ze 180 gr gedraaid ze is continu in beweging (behalve in bad dan is ze geheel ontspannen) haar re hand is al wat rustiger en gecontroleerd ze pakt rustig over maar haar li handje zwaaid maar wat veel heen en weer. re kan ze rustig strelen met li is het klappen/slaan. onze dochter is iets jonger nu 5 maanden maar ik denk dat alles zijn tijd moet hebben we willen vaak te snel als ouders dus ook haar li armpje zal wel bijdraaien en gecontroleerde bewegingen gaan maken

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben. Maar het trappelen en druk zijn ken ik ook heel goed. Als mijn dochter speelt ligt ze ook nooit stil. Ze breekt dan bijna de box af haha.

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Onze dochter is inmiddels 13 maanden, en zwwait nog steeds zoveel met haar armpjes, vooral al ze in de kinderstoel zit ofzo, of wat op de ipad kijkt. Ze heeft dit ook al altijd gedaan, ze zat nooit stil in de maxi...alles bewoog!

10. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Haha, ik herken dat ook maar al te goed (het drukke bewegen dan) Mijn zoontje doet dit ook heel veel. Eigenlijk altijd als ie in zijn wipstoel zit of in de maxicosi zit. (Erg lastig soms met het geven van fruithap want dan vliegt er wel eens wat door de kamer, haha...) Ik vind het altijd mooi om te zien. Is bij hem een teken dattie lekker in zijn vel zit.

11. RichardW

RichardW Nieuw lid

31 dec 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fysio denkt aan Erbse Parese.
    Nu naar de osteopaat om te kijken naar zijn nekje.
    Die beweegt hij naar 1 kant ook niet lekker.

Gezeik ook altijd. Zou willen dat er eens een keer iets goed zou gaan. Maarja....

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Niet te druk makem! Komt goed!

Deel Deze Pagina