Toen ik deze ochtend bij de kapper zat, vertelde ze dat ik een kale plek op mijn hoofd had Dat was mij of mijn vriend nog niet opgevallen en ik ben hier erg van geschrokken. De kapster vertelde dat je dit kan krijgen door vaak je haar samen te binden of door 's nachts met je haar in een knotje te slapen. Ik doe dit wel soms, maar dacht dat het niet zo'n kwaad kon. De plek zit rechts van mijn kruin en is iets kleiner dan een 2 euro muntstuk. De plek zelf is verder glad, aan de randjes voel ik stoppeltjes. De foto vind je hieronder. Heeft iemand dit ook eens gehad? Weet iemand hier meer over? Hoe lang duurt het voordat het haar een beetje weer teruggegroeid is en de witte plek minder opvalt?
Ik heb vanaf 12 jaar ook een kale plek om mijn hoofd. Precies op de plek waar ik altijd een haarband droeg. (met die scherpe randjes). De huisarts vertelde toen dat het waarschijnlijk door de haarband was gekomen. Het haar is hier nooit weer teruggekomen. Gelukkig valt het precies goed en valt het niet op Als je het niet vertrouwd zal ik de huisarts eens raadplegen.
google eens op alopecia areata, het lijkt verdacht veel erop! ik heb heel lang last van gehad, in extreme vorm dan. Nu gelukkig al 3 jaar last van. Hopen dat het zo blijft! Succes!
Bedank voor jullie snelle reactie. tjilpje, o die dingen ken ik ook idd. wat raar dat ze dat allemaal niet zeggen he. wist niet dat je daar ook kale plekken van kunt krijgen. Amy32, ik had daar idd ook al opgezocht. Alleen kan ik het niet herleiden naar één van de oorzaken: stress, medicijngebruik,.... Aan de ene kant wil ik naar de dokter gaan hiermee, maar ik ben bang dat ze er niets mee kan
Dit is alopecia areata. Helaas kunnen artsen hier niet veel aan doen en ook de oorzaak weten ze niet precies. Het kan erfelijk zijn maar ook door stress komen. Het groeit wel weer bij na een tijdje, maar het kan ook op een of meerdere plekken terugkomen. Ik weet er alles over omdat mijn neef hier ook veel last van heeft gehad. Het begon met kleine plekjes, een tijdje was alles weg, ook wenkbrauwen en wimpers, maar nu, al jaren heeft hij weer een volle bos. Ik zou wel een verwijzing vragen naar de dermatoloog, want er zijn wel medicijnen die je kunt gebruiken.
Joh,ik ken het niet...mijn dochter heeft erg lang haar en slaapt altijd met een knot....? zou ook bij de huisarts langsgaan denk ik...wat meer info vergaren.
Idd alopecia areata Alopecia areata - WikipediaIk zou hier wel mee naar de dokter gaan, al is het maar voor je eigen gemoedsrust meid
De kapster zei dat het beter was om het haar ´s nachts in een vlecht te dragen. Ik hoop alleszinds dat ik er niet meer kale plekken bijkrijg
Ik begrijp hoe je je voelt, want ik heb ook haarproblemen al twee jaar Mijn probleem is nog erger, omdat mijn haren niet meer terugkomen. Bij alopecia areata blijven je haarwortels altijd gezond en je haren komen altijd wel weer terug. Dus ik zou gewoon positief blijven denken, want zoals ik al zei mijn neef die er het in een extreme vorm had, loopt nu al jaren met een mooie bos
Nou ik ben kapster en dat van die knot/staart is grote onzin Ik zou ook zeggen dat dit alopecia areata is. Dit kán idd weer aangroeien maar het kan ook zo zijn dat het erger wordt.. Het kan zelfs zo erg zijn dat heel je haargroei plat ligt zeg maar en je dus geen wimpers/wenkbrauwen hebt.. Maar aangezien je een klein mooi rond plekje hebt zou ik hier niet vanuit gaan.. Zou wel echt even naar de huisarts gaan. Hij kan eventueel wel meds/vitamine geven voor de haargroei.. (geen wondermiddel maar het kan een beetje helpen)
Lijkt alopecia aereata, mijn mams heeft het... Is alles kwijt geraakt en draagt een pruik... Ze heeft het spierwit wit haar voor teruggekregen. Je kan er niets aan doen, het is vreselijk naar. Absoluut wel mee naar de huisarts gaan.
Bij mijn moeder begon het ook met zon klein plekje en idd geen wenkbrauwen en wimpers meer... Inmiddels wel hele Mooie getatoeëerde wenkbrauwen, Knuf snap je angst... Wat m'n moeder int begin deed om het te verdoezelen was er oogschaduw in haar haarkleur opdoen, viel het iets minder op
Dank je voor de tip. ik vroeg al aan mijn vriend of het gek was om met een stift de plek wat op te kleuren Mijn tante heeft alopecia totalis, dat heeft jouw moeder ook toch? Ik ben dus wel met het hele alopecia verhaal bekend. Ik dacht dat het niet erfelijk was en ik het niet zou krijgen omdat ik geen kind van haar ben. @iedereen, bedankt voor de ondersteunende woorden.
Ja idd heeft m'n moeder.... Het schijnt dat ik het bijv niet zou kunnen krijgen maar mijn kind wel, de oma van mijn moeder had het ook. Maargoed als ik een keer veel haar heb in m'n borstel denk kk vaak oef... Dus meid hoop voor je dat het bij deze plek blijft, is het te zien als je je haar vast hebt? Als je erop gaat letten zie je echt dat veel mensen het hebben geloof 1 op de 5 of 1 op de 10
als ik mijn haar los heb, dan ligt er een dun laagje haar over. zodra ik mijn hoofd beweeg, dan kan het fout gaan. Een oplossing is idd. om mijn haar dan in een staart te dragen. Tis wel zonde, want ben vandaag naar de kapper geweest
Hoi liselot, Ik snap je angst en schrik. Ik heb het ook gehad. Jaren geleden (denk zelfs zo'n 10 jaar geleden). Bij mij is het toen bij 1 plek gebleven. Ik vond het verschrikkelijk. Ben wel meteen naar de ha gegaan en ook naar de dermatoloog. Die had een smeerseltje wat ik erop moest doen. Het heeft even geduurd, maar mijn haar is terug gekomen, en heb er daarna nooit meer last van gehad. sandra