Heel bewegelijke baby (bijna 6 weken)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door justme1974, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wie (her)kent dit en heeft er tips?

Ik schrok vanmiddag een beetje, omdat ons smurfje zo hard lag te huilen en ik toch maar even ging kijken. Ligt mevrouw overdwars in haar ledikant aan het hoofdeind! En dat terwijl ik haar toch echt recht in haar bed had gelegd, zover mogelijk naar het voeteneind. Nou, het standaard verhaal zeg maar.

Ik vind het namelijk best een beetje eng. Aan dat hoofdeind liggen wat knuffels en die liggen in principe ver genoeg natuurlijk. Niet rekening houdend dat ze zo bewegelijk is!

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dit hebben heel veel baby's, een klein slaapzakje kan de oplossing zijn en de knuffeltjes aan het hoofdeind weghalen (zal niet gelijk zo'n vaart lopen maar je weet maar nooit). heeft ze last van haar onrust? dan zou je nog kunnen proberen in te bakeren.

3. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Hier hetzelfde hoor. Ik heb haar al meerdere keren overdwars boven aangetroffen in haar bed. De knuffels heb ik eruit gehaald. Voor een slaapzakje vind ik het persoonlijk te warm. Ik probeer haar elke keer gewoon zo goed mogelijk vast te leggen, maar zeker met die warme dagen van afgelopen week dan wurmt ze zich gewoon uit de dekens.

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik vind haar niet onrustig genoeg om in te bakeren. Het valt me trouwens erg op dat er veel over inbakeren wordt gesproken. Het lijkt me ook erg warm om in te bakeren.

Bij ons ligt ze ook meer op dan onder de dekens hoor. Zeker nu het zo warm is. Haar kamertje is best warm en ze ligt dan ook alleen met een rompertje in bed. In een slaapzak kunnen ze toch ook gewoon bewegen?

Ja, dat draaien doe je niets aan, maar straks ligt ze aan het voeteneind onder de dekens ofzo. Dat vind ik echt een eng idee!

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    gewoon alleen een slaapzakje aan doen dan is een dekentje niet nodig

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Voorkomt een slaapzakje dan dat ze zo "stuitert"?

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier voorkomt een slaapzakje niet dat ze stuitert maar wel dat ze onder de dekens komt met haar hoofdje of het koud krijgt. ik heb trouwens zelf ook nooit ingebakerd maar heel veel baby's schijnen er toch baat bij te hebben.

8. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Onze baby is ook zeer beweeglijk...tref hem sinds hij in zijn ledikant slaapt onder, boven of tegen de spijlen gedrukt in zijn bed. Ook ingebakerd en met slaapzakje doet hij dit. In de wieg had hij hier weinig ruimte voor en was hij nog wat kleiner, maar nu hij in zijn ledikant ligt vind ik het eng. Inbakeren hebben we nu afgebouwd. Hij ligt nu in een slaapzak, maar wel in een snoozzz (zelfde als safe t sleep). Dit is een laken wat je om het matras heen spant (met klittenband). Boven op zit een soort tuigje (van lakenstof met klittenband) waar je de baby in vast kunt leggen (niet super strak), maar je voorkomt hiermee schuiven en op buik draaien in bed als ze nog niet om kunnen rollen. Het is veilig en verkopen ze in de baby winkels. Je kunt ook ingebakerde kinderen en met slaapzakje ze hierin leggen. Ik vind het ideaal. Zo gauw meneer hier zelf goed kan omdraaien en terugdraaien gaat het uit zijn bedje, maar voor nu vind ik het een veilig idee. Ons kind is namelijk ook heel erg beweeglijk vooral als hij huilt.

Moet wel zeggen dat onze baby ouder is (bijna 14 weken en ligt er vanaf week 11 in).

Handige van zo'n snoozzz is dat je het ook kunt gebruike om een matras van een gewoon bed. Handig als je ergens bent waar geen kinderbed is of als je kind van ledikant naar juniorbed gaat en moet wennen.

Succes

Jille

9. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier hetzelfde. Heb Milan al met 5 weken een slaapzak aangedaan vanwege hetzlefde probleem. Milan draait ook al een tijdje op zijn zij als hij slaapt. Ik vindt het 's ochtend altijd overdwars in bed op zijn zij. Moet het maar accepteren, kan moeilijk ieder uur gaan kijken of het wel goed gaat. Heb verder ook geen andere maatregelen genomen om het te voorkomen. Hier dus alleen een romper en slaapzak aan.

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Misschien dan toch een slaapzakje, je hebt zomerslaapzakjes bij de Hema in de aanbieding! Mijn zoontje wordt ingebakerd vanwege lichamelijke onrust. Hij sliep niet. Met inbakeren wel! Als je dochter wel goed slaapt zou ik NIET gaan inbakeren, is dan niet nodig.

Deel Deze Pagina