lieve dames mn dochter word 2 nov 11 maanden en heeft 8 tanden,,,als ik met de tanden borstel aankom kruipt ze heel hard weg,en gaat ze al huilen ik heb al vanalles geprobeert,voor de spiegel,zingen,lachen,iets vast laten houden,maar echt ik weet het niet,,hebben jullie nog tips? alvast bedankt
Ik geef mijn zoontje altijd in bad de tandenborstel en dan gaat hij zelf poetsen en dan geeft hij mama de borstel en mag ik het afmaken totdat hij het zelf weer wil doen en zo gaat het door... maar het helpt wel want het tandenpoetsen wil op deze manier en als hij het zelf doet geef ik hem altijd complimentjes dat hij dat zo goed zelf kan en dan glundert hij van oor tot oor
ja heb ik ook geprobeerd!!! zelf laten doen maar jah ze bijt erop ,,en de borstel raakt dan nauwelijks haar tandjes,,, ik geef ook complimentjes maar hellaas,,het lukt me niet,, ze heeft mischien alweer een paar tanden in aantocht waardoor het zeer doet!!!
lastig hoor...mijn zoontje heeft het nooit een probleem gevonden gelukkig. een paar dingen die ik zou proberen: - met haar een tandenborstel gaan kopen. je hebt echt hele leuke. Van sesamstraat / biba boerderij / etc....laat haar er eentje kiezen. - dit evt ook met de tandpasta doen. - evt. andere tandpasta proberen...ik weet niet welke je nu gebruikt maar die van Prodent bijv is volgens mij wel lekker, smaakt naar bubbeltjesgum..mijn zoontje krijgt die om die reden juist niet, omdat ik vind dat hij moet wennen aan de smaak van echte tandpasta en daarom hebben van Elmex...maar ja, je moet je kindje toch ergens mee over de streep trekken. - laat haar jou tanden poetsen en maak er een dolle boel van. Zo 2 of 3 avonden doen en dan zo spelenderwijs ook haar tanden poetsen. - laat haar eigen knuffel of pop tandenpoetsen. - haal een boekje uit de bieb die over tandenpoetsen gaat... - beloon haar, in hoeverre ze dit dan begrijpt...volgens mij begrijpt ze dat nog niet op haar leeftijd...(bijv: als je nu je tandjes poetst, dan gaat mama nog een boekje lezen...) succes.
ja idd ze is nog geen elf maanden en ,, ze snapt volgens mij niet eens het verschil van een tanden borstel ,,,heel lief van je die tips maar neeh dat begrijpt ze nog niet,,,wel die dolle boel,ze mag mijn tanden poetsen athans proberen,,, en ik heb van het kruitvat die tandpasta met bosvruchten smaak die vind ze wel lekker want ze zuigt eerst de pasta ervan af... in ieder geval echt heel lief al die tips
Bij ons ook altijd een drama, op zeker moment zijn we maar begonnen zijn mondje open te duwen. Wat de laatste paar dagen helpt is als ik gekke bekken trek, daar moet hij om lachen, en dan kan zijn moeder zijn tanden snel goed poetsen. We hopen dat hij nu na een tijdje begint door te krijgen dat het echt niet zo erg is als hij maar niet tegenstribbelt.
bij alyssa is het bij vlagen ook een groot drama. eerst ook van alles geprobeert, liedjes zingen, zelf laten poetsen, gekke bekken trekken. noem maar op, niks werkte. nu ben ik er helemaal klaar mee, tandenpoetsen moet nu eenmaal. als het niet goedschiks gaat, dan maar kwaadschiks. als alyssa niet meewerkt dan leg ik eerst uit dat het nu eenmaal moet en dat als ze een drama blijft maken mama haar in de houdgreep neemt. soms houd ze haar hoofd stil, de andere keer wordt het drama niet minder. ik houd dan haar kin vast (niet te stevig natuurlijk) zodat ze haar hoofdje niet zo makkelijk kan bewegen en dan poets ik gewoon. het is absoluut niet leuk om te doen, maar na een drukke dag heb ik niet altijd zin om een kwartier bezig te zijn met poetsen en me in allerlei bochten te wringen terwijl het 9 van de 10x toch niet werkt. ik heb geen tips voor je, maar ik wil je een hart onder de riem steken dat je niet de enige bent die met dez uitdaging worsteld. succes ermee. oja, alyssa vind het erg interessant als papa of mama taden poetst en dan gaat het vaak iets beter. liefs doris
Tess mag altijd 1 tandenborstel vasthouden en zelf 'poetsen' en ik ga tussendoor met de andere tandenborstel over haar tandjes. Op deze manier gaat het hier sinds kort een stuk beter om te poetsen maar het gaat nog steeds niet van harte.
Yep, hier ook. Van alles geprobeerd, toen maar in de houtgreep, en dan lukt het wel. Beetje vervelend, maar inderdaad moet het toch gebeuren. En wat ik nog zo erg vind, het gaat maar om 2 tandjes Ik hou me hart vast wanneer ze straks een heel gebit heeft Wat soms werkt, is de elektrische tandenborstel. Die vind ze helemaal tegek. Dan stopt ze die gewoon in haar mond en dan kan gauw die onderste 2 tandjes poetsen