Zwanger en zeemansvrouw

Discussion in 'Zwangerschap' started by jopie, Aug 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Mijn man is zeeman en ik ben nu 6 weken zwanger. Zoals het er nu naar uitziet vertrekt mijn man ongeveer eind van deze maand weer naar zee. Hij zal dan in ieder geval 4 maanden niet thuis zijn, maar het kan ook langer worden. Het ligt er een beetje aan wanneer hij precies vertrekt.

Van de week zij hij tegen mij dat als hij begin september vertrekt hij waarschijnlijk tot half februari wegblijft, omdat hij dan genoeg verlof heeft om tot na de bevalling thuis te blijven.

Nou heb ik daar op dit moment nog niet zoveel moeite mee, maar als hij half februari thuis komt ben ik 7,5 maand zwanger, als alles goed gaat, en heeft hij alles gemist.

Zijn hier meer vrouwen met een zeeman? Hoe doen jullie dit? Hoe betrek je je man bij je zwangerschap, zodat hij zich niet helemaal rot schrikt bij thuiskomst?

Groetjes Sonja

2. Janna19

Janna19 Actief lid

May 16, 2006
    147
    1
    0
    Groningen
    ik heb geen zeeman maar wel een vissersman die vaak 2 ot 3 weken wegblijft niet lang zo als bij jou maar goed, ik had er ook nooit zo'n last van maar nu ik zwanger ben word ik er toch wel kriegeleg van en hij vind het ook een steeds minder leuk idee, want jah als het kind er is straks maakt hij alleen de weekenden en vakanties mee, maar goed ik probeer door te bijten want die van mij hoort thuis op de zee, en we proberen er een zo goed mogelijke draai aan te geven en soms probeer ik bij mezelf te denken meid je hebt hier voor gekozen dus doorzetten en zolang de liefde maar goed is kun je alles overwinnen (hihi hoop ik).. liefs en veel succes

3. anomiepje

anomiepje Lid

May 1, 2006
    44
    0
    0
    overijssel
    mijn vriend is militair en moet misschien eind november tot begin april naar afghanistan, ik heb er niet zo veel moeite mee als hij maar voor de bevalling thuis is!!

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Jeetje hoe doen jullie dat zeg zolang zonder je man/vriend..ik word al gek als ik een paar dagen zonder hem moet. :)

5. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik heb er ook geen moeite mee, maar ik wil hem alleen niet zo laten schrikken als ik hem op haal.....

6. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Mijn tante is met een zeeman getrouwd en heeft 4 kinderen gekregen! Zij freubelede heerlijk voor de kindjes als hij weg was. Tijdens de zwangerschap kan je een dagboekje (of een weblog) bijhouden met wat je doet, hoe je je voelt en hoe je eruit ziet. Tegenwoordig kan je zo makkelijk met de digitale camera foto's maken! Is je man ook beriekbaar op zee? Dan zou je hem natuurlijk foto's kunnen sturen. Mijn oom en tanten hadden en hebben een fantastische relatie en zij hebben het beide niet als vervelend ondervonden die 4 zw schappen waar mijn oom de helft van de tijd niet bij was.....

7. Janna19

Janna19 Actief lid

May 16, 2006
    147
    1
    0
    Groningen
    alles went behalve een vent haha gulay! Nee hoor grapje maar soms is het ook wel lekker hoor dat ie weg is want ik ben erg gehecht aan mijn eigen dingen, maar jah zou hem ook wel vaker thuis willen het is een heel dubbelgevoel en jah vanaf dat wij bemekaar zijn doet hij dit werk al dus jah eigenlijk ben je niet anders gewend snap je, en ik kom uit een gezin met met alleen maar broers en oefenen het hetzelfde beroep uit als mijn vader waarbij ze ook altijd van huis dus jah van huis uit was ik het al gewend..

8. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik kan op zee geen foto's sturen. Dat kan alleen met de ouderwetse postduif, en die raakt de weg nogal eens kwijt....

9. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    Kan zelf echt geen dag zonder mijn mannetje :cry:

Echt knap dat jullie dat zo lang kunnen!

10. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Jopie: stuur ze dan toch maar met postduif, ookal raakt hij de weg kwijt!

JA, zonder je man kunnen is vaak een kunst! Ik kan het echter heel goed op mezelf zijn, maar ik hecht ook grote waarde aan mijn eigen zelfstandigheid/dingetjes. Als mijn man op zakenreis is dan lig ik in het hele bed, dan kijk ik dingen op tv die mijn man niet leuk vindt en dan kook ik dingen die mijn man niet lekker vindt. Dan tracteer ik me op allerlei dingen voor mezelf. Wat ook scheelt is dat ik 2jaar in het buitenland heb gewoond en mijn man hier zat en niet ook dar kon komen vanwegen zijn werk. Onze relatie is daar heel sterk door geworden.

11. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    w00w respect hoor damens....

als ik een hele dag wegben... dan bel ik hem al 4 5 keer :|

laat staan een nachtje... meestal pak ik de nachtbus terug... lekker naast me mannetje slapen....

pffff....

echt respect!!

12. Nadje

Nadje Actief lid

Oct 7, 2005
    335
    0
    0
    Misschien kun je een site maken waar je foto's op zet?
    Internetcafe's zijn toch wel bijna overal te vinden, neem aan dat hij af en toe wel in een haven komt?
    Of MMS? Maar dat wordt niet door iedere provider in andere landen ondersteund.
    Lijkt me wel moeilijk hoor! Moet er niet aan denken dat mijn vriend zolang weg zou zijn, maar das natuurlijk net wat je gewend bent!

13. Janna19

Janna19 Actief lid

May 16, 2006
    147
    1
    0
    Groningen
    nou mijn mannetje is nu net weer terug van zee gelukkig want ik kan nu niet zoveel met mijn gekneusde rugwervels dus hij zou me ff goed helpen van het weekend, hij zei al: jij pleurt van de trap en ik zit op zee lekker is dat! dus met dit soort dingen wou ik wel is een man van 9 tot 5 haha.. dat hij is blij dat ie weer thuis is..

Liefs

14. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Fijn Janna, dat ie thuis is. Kan hij je even lekker verwennen!!

Internetcafees zijn overal wel, maar dan moet je wel de gelegenheid hebben om van boord te gaan. Helaas is dat meestal niet zo....

15. Janna19

Janna19 Actief lid

May 16, 2006
    147
    1
    0
    Groningen
    Hey Sonja, nee inderdaad hij moet inderdaad ook maar net van boord mogen, weet je wat misschien ook een optie is satcom dan e-mail je via satelietcommunicatie en krijgt hij een soort fax aan boord terwijl jij alleen lekker een e-mail stuurd naar een satcom nummer, moet je maar is googelen mijn mannetje moet waarschijnlijk een maand weg dus hebben wij satcom C aangevraagd (al eerder hoor) en is geactiveerd via ons e-mail dus wanneer hij lang weg is kunnen we toch communiceren want ik weet wanneer ze zoveel mijl uit de kust zijn werkt mobiele telefonie ook niet meer, en voor lange tijden doen wij dus sat commen, dus wie weet een idee!
    P.S. Laat me ook heerlijk verwennen hihi..

Liefs Janna

16. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik kan wel e-mailen, maar dat kan alleen via de website van de reder. En die is zo ingesteld dat je alleen maar tekst kan versturen. Dat kan ik me ook wel voorstellen, want alle kosten van e-mail zijn voor de reder. Als iedereen (er varen 85 schepen...) foto's gaat versturen wordt het wel een heel duur geintje.

Misschien via MMS dat dat wel gaat lukken, maar dan moet hij wel bereik hebben. Wordt alleen de foto zo klein op dat kleine schermpje.....

Ach, dat komt ook wel weer goed!

17. Janna19

Janna19 Actief lid

May 16, 2006
    147
    1
    0
    Groningen
    ohzo en jah inderdaad dan maar wachten tot ie bereik heb. De kosten van mijn sat com e-mail zijn voor ons zelf en wat hij van boord afstuurd wordt van zijn loon gehaald zeg maar en bij ons kost het dus 17 cent per bericht als het alleen woorden zijn. Dus net ff weer iets bij ons. Maar net wat je zegt met MMS kan het ook.

18. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Mijn vriend was visser en ik ben blij dat ie dat niet meer doet hoor. Die onzekerheid. Hij vaat nu nog wel maar is dan een weekn weg en een week thuis. Echt ideaal moet ik zeggen. Weekje vrijheid en een weeje blijheid. Ik weet idd. van onze mail relatie haha (je mailde meer dan dat je m zag) dat je idd geen foto's kon versturen. En ik kom hier uit een vissersdorp dus het is ook vaak dat wanneer e een geboore is of een overlijden dat die persoon niet eens van boord af kan. Pfff moet er niet aan denken. Vind het fijn zo. gekke zee ... nee voor mij niet meer.

19. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik moet er ook niet aan denken dat mijn vriend zo lang weg is. Wij zijn geen dag zonder elkaar.

20. Janna19

Janna19 Actief lid

May 16, 2006
    147
    1
    0
    Groningen
    Hey Natascha, wij wonen ook in een vissersdorp hihi wat leuk.. Weet je meiden ik ben er gewend dat heb er nie zoveel moeite mee gelukkig alleen met dringende zaken is het wel is lastig maar goed komen we ook wel overheen..

Liefs

Share This Page