mailtje van mp met waarschuwing

Discussie in 'De lounge' gestart door Juul84, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Had net gereageerd op een advertentie voor 2 mooie overhemden voor mijn man. Krijg ik meteen een mailtje van MP:

Geachte heer/mevrouw,

U heeft recentelijk gereageerd op een advertentie van een adverteerder die zich mogelijk in het buitenland bevindt. Het betreft uw reactie op de advertentie: Ralph Lauren Heren overhemd mt M NIEUW ref71A.

Als u niet in persoon kunt handelen, adviseren wij u om u te verzekeren van de goede bedoelingen van de adverteerder. Zeker wanneer de vraagprijs van het artikel erg aantrekkelijk lijkt. In de praktijk blijkt dat wanneer een vraagprijs te mooi lijkt om waar te zijn, deze dat vaak ook is.

Wees extra voorzichtig als u een e-mail ontvangt die geschreven is in gebrekkig Engels, of als er wordt aangeboden om te betalen met MoneyGram, Western Union Bank, HSBC Bank, Cheque of andere onbekende betaalmethoden.

Lees hier meer belangrijke tips over veilig handelen

Met vriendelijke groet,

Afdeling Gebruikersbescherming
    Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen

Zo, ben ik even blij dat ik dit mailtje krijg. Ga dus mooi niks kopen van deze verkoper, vind het risico te groot als ik dit mailtje krijg van MP. Had al wel gezien dat hij nog maar 4 maanden actief is op MP, meestal koop ik dan al niks van een verkoper die nog maar zo kort actief is op MP. Maar ja, hij had wel mooie overhemden te koop. Vind het echt goed van MP dat ze direct deze mail gestuurd hebben.

Plaats het even om te laten zien dat MP dus blijkbaar wel vooruit gaat in het filteren van oplichters. En om anderen te waarschuwen om geen overhemden te kopen bij ene Ricardo uit Volendam :D

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier had ik pas ook een topic over geopend. Ik kreeg ook zo'n soort mailtje. Netjes van ze he! Ik had dat nog nooit eerder gehad.

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heb het nog niet meegemaakt maar wel netjes dat MP zo'n mail stuurt!

4. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

had ik dat maar gekregen over die m uit opheusden!!!!! had me een hoop onzin bespaard potsie..!!!

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat mailtje krijg je altijd als je reageert op buitenlandse verkopers.

6. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Maar bij deze advertentie stond dus dat de verkoper uit Volendam komt.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat zeg ik:D

8. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

whahahahahahaah