korte menstruatie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by LadyIngrid, Aug 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Hallo,

Ik ben vanaf december van de pil af. Daarna ging mijn cyclus direct goed lopen. Regelmatig, zo'n 28 dagen en zelfs vijf dagen lang menstruatie.
    Maar sinds twee maanden is mijn mens maar 2 dagen, eigenlijk nog iets minder, anderhalf. En niet eens flinke bloedingen, want ik kan het gewoon met de tampon af. Het is ook meer donkerbruin dan rood. Hoe kan dit nu ineens? Ik ben in ieder geval niet zwanger van vorige maand, heb dit even laten testen bij de ha.

Liefs Ingrid

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ingrid,

ja dat kan wel gebeuren dat je menstruatie in lengte verschilt. Op zich geen probleem bij een regelmatige cyclus. Je hebt dan toch een eisprong en daar gaat het uiteindelijk om. Blijft het zo dan zou ik het wel even bespreken met de huisarts.

Mirjam

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Bedankt voor je antwoord, maar dan ineens schiet me een tweede vraag te binnen.
    Ik heb ergens gelezen of gehoord, dat weet ik niet meer, dat je niet altijd een eisprong hoeft te hebben bij een menstruatie. Kan dit wel?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je cyclus regelmatig is dan heb je vrijwel zeker een eisprong.

Mirjam

Share This Page