Automatismes??

Discussion in 'De lounge' started by Hopmarjanneke, Apr 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik neem altijd de middelste wc als ik op het werk ben, ik schrijf altijd eerst het adres en dan pas de boodschap op een kaart, ik doe eerst suiker/zoetje, dan melk en dan pas de koffie in een beker.....

Zijn er meer mensen die dit soort dingen hebben/doen?

2. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

#2 engeltje87, Apr 6, 2010
    Last edited by a moderator: Apr 6, 2010
    ik pak altijd het 2e plakje kaas en ik eet nooit de eerste beschuit

haha heb vast nog wel mee tiks

*ik lees hieronder : overal eerst aan ruiken DAT DOE IK OOK haha*

[​IMG] Re: Automatismes??
    - bij mij moeten altijd alle volume knoppen op een even aantal staan
    - ik ruik altijd overal aan voordat ik het eet
    - mijn dvd's staan op alfabetisch volgorde
    - als ik een kaart met voornamen schrijf, neem ik de mannen naam eerst

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als ik een trap op of af loop tel ik altijd de treden, maakt niet uit hoe vaak ik de trap al gelopen heb. En ja, ook thuis doe ik dat.

Ik MOET aan mijn man vragen als we in bed liggen of ie de deuren op slot heeft gedaan, anders kan ik niet slapen.

Ik ben altijd heeeel lang bezig met het afdrogen van mijn handen nadat ik ze gewassen heb, want ik kan er echt niet tegen als ze nog vochtig/nat zijn.

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

als ik paprika chips eet, lik ik eerst de paprika eraf hhihihih.. doe ik trouwens met alle chips, maar eet bijna altijd paprika ribbel :p

5. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    - bij mij moeten altijd alle volume knoppen op een even aantal staan
    - ik ruik altijd overal aan voordat ik het eet
    - mijn dvd's staan op alfabetisch volgorde
    - als ik een kaart met voornamen schrijf, neem ik de mannen naam eerst

eigenlijk erg he!
    maar goed verder kom ik er ff niet op zodra ik weer iets weet horen jullie het van me...

6. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0

hihi dit doe ik ook altijd! je wil niet weten hoe lang ik met een bakje chips doe!:D

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

hahahaha beetje het zelfde zoals hier als is genoemd,

- Als ik iets koop in de winkel koop ik nooit het pakje wat vooraan staat maar altijd een paar pakjes verder.
    - Eerst melk en suiker/zoetje in het kopje en dan pas koffie
    - Als ik een Twix eet dan eet ik eerst al het chocolade er af en dan pas het koekje :)
    - Dvd's en Cd's staan op alfabetische volgorde
    - Ik probeer altijd op een openbare wc de laatste wc te krijgen
    - Als ik mijn ramen zeem ga ik naderhand kijken of ik strepen zie, en zie ik ze dan doe ik alles overnieuw :(
    - Als ik in de ochtend uit mijn bed kom maak ik eerst een kop koffie pak ik drinken voor die kleine en dan check ik mijn mail, dan zwp, en dan mijn hyves daarna eet ik pas een boterham ... Altijd in deze volgorde, iedere dag weer ...

8. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    - Bij de trap oplopen altijd links eerst...en het liefst eindigen met rechts
    - Altijd de rechter-WC

9. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

Jun 19, 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    - Ook altijd de laatste wc, maakt niet uit waar.
    - Ik ruik ook eerst iets voor ik het in mijn mond stop.
    - M&Ms sorteer ik op kleur en eet eerst de kleuren weg waarvan er het meest zijn. (schijnen heel veel mensen te doen)
    - Als ik eten/drinken koop, altijd per 3.
    - Statiegeld spaar ik altijd op tot 50 euro. Heel raar, geen idee waarom.

Verder ben ik een volledige chaoot.

10. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

zo hebben jullie even?

- ik kan niet tegen vieze handen ( heb echt smetvrees daarmee ) dus was mijn handen ongelooflijk vaak
    - mijn volume moet altijd op een even aantal staan of op 15,25 etc. Als mijn man dit anders doet draai ik gewoon weer aan de knop.
    - mijn wekker moet altijd exact op de juiste tijd staan, ga ik er 1 min. overheen dan draai ik de hele tijd weer door tot ik op de juiste tijd ben.
    - Als ik wat drinken heb gehad, we gaan even boodschappen doen ofzo en ik neem thuis weer wat drinken pak ik een schoon glas. ( ook al ben ik net 5 min. weggeweest of zelfs korter )
    - ik ga altijd voor ik naar bed ga naar de wc, ook al ben ik 5 min. geleden geweest en hoef ik helemaal niet.
    - ik kan er niet zo goed tegen als visite niet laat weten hoe laat ze komen. ergens in de middag is voor mij dus niet goed genoeg, ik wil een tijd hebben.
    - ik kan niet slapen als ik een fluitje in mijn neus heb ( zo`n piepgeluidje als je ademt ) ook mijn man mag dit niet hebben
    - ik stop met ademen als k iemand anders adem in mijn gezicht voel, dan heb ik het gevoel dat ik geen frisse lucht binnenkrijg

pff er zijn nog wel meer dingen geloof ik, heb t laatst een keer opgenoemd maar ben t nu helemaal kwijt.

( t zijn er wel heel veel, begin medelijden te krijgen met mijn man :S )

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

linkerschoen/pantoffel eerst aan/uit

eet snoepjes/ijsjes op kleur ( eerst paars,rood,rose,oranje,blauw groen geel )

bij een liga eet ik eerst het koek erom heen weg
    zodat de melk nog overblijft

warm eten eet ik altijd eerst mijn groente,dan de aardappels en dan pas het vlees

zo zijn er nog veel meer dingen, maar kan er zelf niet opkomen,
    vaak is het als ik wat doe dat mijn man zegt : goh dat is echt typische jij hé, dat doe je nou altijd

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nog even een aanvulling op mijn openingspost:

Schoenen, broekspijpen, etc: eerst rechtervoet en dan pas links. het voelt raar als ik het andersom doe;

Kan niet in slaap komen als ik mn linkerzij lig;

Magnums (en andere ijsjes met choco-jasje) eerst de chocola eraf eten en dan pas met het binnenste beginnen;

13. diaantje17

diaantje17 VIP lid

Jun 21, 2007
    5,319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    hahahha..moest eerst lachen toen ik de titel van dit topic zag...
    Tot ik ging nadenken..:$..blijk er zelf ook wel wat te hebben..

-eet eerst de snoepjes waar het meest van zijn..en als ik van elk 1 over heb , ga ik van licht naar donker..
    - poets mijn tanden eerst met de electrische tandenborstel en daarna de gewone borstel want dat schuimt zo lekker.....heb ik het gevoel dat alles frisser voelt..:)
    Als het niet kan ...kan ik gewoon niet slapen ervan..
    -Als mijn man en ik in bed lekker tegen elkaar aan liggen kan ik er niet tegen als we gelijktijdig in en uitademen..dus ik hou soms even mijn adem in .......Ja ik weet het "koekoek":)

ik ga maar stoppen..anders moet ik hulp gaan zoeken:D

14. Dat ik alles met m´n pinpas betaal!
    Ik ging net boodschappen doen, had contant geld meegenomen, ik kom thuis, en realiseer me dat ik alsnog overal met m´n pinpas heb betaald :D

15. als ik borrelnootjes eet, bijt ik eerst het buitenste laagje doormidden dan haal ik de pinda eruit, en dan eet ik de rest pas op...

hoezo raar :D

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Er is nog een topic over dit soort vreemde tics.
    "Welke neurotische trekken heb jij" heet het geloof ik..
    Als je wilt lachen moet je daar ook eens kijken:D

-Als ik handcreme op doe blijf ik net zo lang wijven tot ik niks meer aan mn handen voel,ik wrijf nog net het vel er niet af.
    -Ik poets mn tanden voor ik ga douchen,mn vriend vind dit ook heel raar. Ik denk altijd..je kunt er maar vanaf zijn.:D
    -Als ik behalve een rits ook drukknoopjes of riempjes/gespjes aan mijn jas heb zitten MOETEN ze dicht! Al is het maar voor een wandeling van 10 seconden naar de schuur en terug..
    -Ik wrijf vaak over mijn lippen
    -Ik kijk in mijn mes of er etensresten tussen mijn tanden zitten. Op mijn werk keek ik altijd in het nietmachine. (Zo'n grote glimmende)
    -Ik doe altijd eerst mijn ondergoed aan,dan mijn make-up en haar en dan pas mijn kleding. Deze vind mn vriend ook raar.
    -Als ik een woord hoor wat me aan een liedje doet denken (en dat gebeurt heel regelmatig) moet ik dat liedje zingen.
    -Als ik aan een liedje ben begonnen moet ik het afzingen..ook al vraagt mn vriend of ik wil stoppen. (Desnoods zing ik het dan heel zachtjes in de keuken verder af)

Ik kan door blijven gaan maar ik bewaar er nog een paar voor later:D

17. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hier nog zo'n dwaas :D

- ik wil altijd als eerste de bus in
    - ik neem altijd dezelfde plek in de bus en ben helemaal van slag als daar iemand anders zit. Als diegene eerder weg gaat dan ik, ga ik verplaatsen :D
    - als ik naast mijn Lief loop maak ik altijd een hopje, zodat we niet met de dichstbijzijnde benen gelijk lopen. Ofwel: hij rechts voor, ik rechts voor :D
    - als ik boontjes oid afgiet, moeten alle boontjes uit de pan/vergiet zijn, anders vind ik het zielig voor de achter gebleven boontjes :D
    - het wc papier moet altijd met de trekkant naar voren hangen. Doet Lief dat andersom, verander ik het
    - als ik op de fiets naar mijn werk ga, wil ik altijd op hetzelfde moment op een bepaald punt zijn. Iedere ochtend vlak voor zessen komt er bijv altijd dezelfde reclame op de radio en dan moet ik op hetzelfde punt (of er voorbij) zijn als de vorige dag
    - ik kan niet slapen als het voeteneind van mijn dekbed niet zit ingestopt en ik wil geen 'leeg randje' dekbedhoes aan de bovenkant
    - ik kan alleen maar op mijn rechterzij slapen, met mijn bijna dove oor boven, zodat ik niks meer hoor, anders slaap ik niet
    - ik wil altijd dat Lief tussen mij en de deur ligt met slapen, waar we ook zijn

Pffft, ik ben echt een neuroot geloof ik, hahahaha! Volgens mij als ik nog even andenk kan ik nog wel meer bedenken :D

18. Lyst

Lyst Bekend lid

Aug 29, 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    lol
    Wat een herkenbare dingen zeg.
    Bijna alles slaat ook op mij (jeez, neurotic much??)
    Vooral die 'tweedehands adem' in m'n gezicht, het lege randje aan de bovenkant v/h dekbed en de borrelnootjes, haha! :D

19. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Volume knoppen moeten op een even getal staan
    verwarming in de auto moet op een heel even getal staan en geen ,5 hebben :p
    Op het werk pak ik altijd de linker wc
    als ik mn haar net heb gewassen moet ik er altijd even aan ruiken.
    Ijsjes eerst de buitenkant opeten dan pas de binnenkant.
    Met mars, milkyway bounty en dat soort dingen precies zo.. eerst de chocolade laag dan pas de vulling

20. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha dit moest ik even vetdrukken hoor hahaha geweldig! Zo ben ik ook.
    Zal verders niemand lastig vallen met mijn neurotrekjes.
    Mijn dochter neemt het zelfs van mij over wat ze over kan nemen dus ben me er gelukkig bewust van (kan niet anders als er inene een spiegel voor je gehouden word he -spiegel:dochter- )

Share This Page