Zou het begonnen zijn?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Fnoepie, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Morgen is de uitgerekende datum, zoals jullie aan mijn banner kunnen zien en gisteravond verloor ik om 22 u wat slijm.
    Ca. 2 uur later kreeg ik opeens met tussenpozen van ca. 5-10 minuten een soort menstruatiepijn, maar dan heftiger wat doortrekt vanuit m'n onderrug en waarbij m'n buik ook erg hard wordt. Dit hield telkens zo'n halve minuut tot soms een hele minuut aan.
    Dit is heel de nacht zo doorgegaan en ik kon er ook niet van slapen.
    Ben vanmorgen om 7 u gaan douchen (15-20 min), maar het bleef.
    Nu is het inmiddels 10 u, heb contact gehad met de VK, zij komt rond 12 u, maar deze "weeen" (geen idee of het dus echte weeen zijn) zijn momenteel praktisch weggetrokken.
    Herkent iemand dit? Zijn dit toch echte weeen geweest en kan het dat het dalijk toch weer door gaat zetten? Of zijn dit toch oefenweeen geweest en kan het evengoed dat de bevalling nog dagen op zich laat wachten?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

tja, ik heb dit afgelopen weekend gehad en volgens de vlos gister is het dan toch echt oefenen... :(

maar ik zou de vlos toch laten komen, misschien heeft het toch iets gedaan en kan zij je verder op weg helpen!

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ben bang dat het vanalles kan zijn.
    Echte weeen zouden uiteindelijk toch een keer sterker moeten worden.

Succes meid en ik ben benieuwd wat de vk zegt

4. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb vanaf de 38 weken zwangerschap minstens 2 keer per week zulke nachten gehad en ben uiteindelijk bevallen met 41 weken en 2 dagen. Ik dacht bij de eerste keren ook dat de bevalling was begonnen, maar dan hield het toch weer op. Toen de bevalling echt was begonnen dacht ik in eerste instantie dat het oefenweeën waren, maar dan worden de weeën op een gegeven moment zo sterk dat je vanzelf weet dat het echt begonnen is.

Mochten het toch echte weeën zijn: succes!

5. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Spannend Fnoepie, hoop voor je dat het snel overgaat in echte weeen! Ik zit in hetzelfde schuitje als jij (heb ook al weken last van die oefenweeen), dus weet hoe je je kan voelen.

Hopelijk heb je snel je kleintje in je armen!

Liefs Isa

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Vervelend joh! Ik heb ook veel oefenweeën en krampen, en technieken om te zien of het echte of valse weeën zijn werken niet altijd! (douchen, bad, kruik)

Het enige wat helpt is afwachten en hopelijk doet het wat voorwerk, zodat je echte bevalling straks wat gemakkelijker gaat. Succes!!

7. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Nou nog altijd geen kleintje hoor, meiden...
    Hoe later het werd die ochtend, hoe minder vaak en minder heftig deze oefenweëen of hoe je ze ook wilt noemen werden...
    Volgens de VK hoefde het idd ook zeker niet te betekenen dat de bevalling er nu rap aan zat te komen, het kon nog alle kanten op...

Ze zijn later die dag helemaal opgehouden en heb afgelopen nacht gelukkig ook als een roosje geslapen (was uiteraard kapot van die nacht ervoor toen ik dus geen oog dicht had gedaan).

Nu overdag ook nergens last van gehad, maar sinds een paar uur is het nu weer raak. Nog niet iedere 5 minuten, meer zo om het kwartier, maar het is er dus nu wèl weer...

Hoop eigenlijk dat het nu wèl door gaat zetten, maar goed dat kan niemand zeggen....afwachten dus....spannend....

8. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Ik hoop het voor je! Spanned! Succes meid, het is de moeite waard!!!

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    misschien rommeld het toch wel een beetje en word je bmm week en heb je al wat ontsluiting.
    Hoop voor je dat je niet lang meer hoeft te wachten

10. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Nope, nog steeds geen kleine hier...
    Wel weer heel de nacht weëen gehad om de 5 à 10 minuten, maar wederom in de loop van de ochtend namen die weer af.
    Heb momenteel nog eens in het half uur/uur een lichte wee, maar that's it.
    Doorgezet is het dus nog niet....
    Blijft dus afwachten...

11. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Vandaag is het heel de dag op een laag pitje een beetje blijven rommelen. Toch wel ieder half uur tot uur denk ik een korte wee en zo rond etenstijd is de frequentie toch weer wat toegenomen. Was toch wel weer iedere 5 min zo, maar wel hooguit 30 sec. Momenteel is het weer wat afgezwakt, maar pfff...vrees dat ik vannacht ook geen oog dicht ga doen...laat het dan alsjeblieft nou gewoon door gaan zetten...

Douchen heb ik vandaag al 2x gedaan. Is altijd wel lekker, maar het heeft bij mij in ieder geval geen effect op de weëen.
    Ik heb vanmiddag lekker op de bank gelegen, beetje half liggen dutten, maar echt geslapen heb ik niet. Ben wel moe momenteel, maar doordat ik telkens toch weer weëen heb lukt het niet om een beetje te dutten/slapen, maar goed, 't hoort erbij zullen we maar zeggen...

12. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey fnoepie,
    jee wat spannend zeg, ik zie dat de kleine ook echt wel mag komen bij jou, dus hopelijk zet het door.
    Hoop voor je dat je niet meer lang hoeft te wachten...
    succes meis.
    gr.rensje

13. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Dank je wel!
    Het is nu trouwens al meer dan 24 uur dat ik deze oefenweëen heb, is dat normaal? Zoals jullie kunnen lezen is het vandaag overdag wel even afgezwakt, maar geheel weggeweest zijn ze niet.
    Pfff...kreeg er net eentje die naar mijn idee toch wel een stuk meer zeer deed dan hiervoor....zou het dan nu door gaan zetten?
    Zo spannend allemaal...

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Fnoepie, wij zitten in hetzelfde schuitje he. Hoop voor je dat het door mag zetten.
    Ik heb sinds 35 weken veel (oefen)weeen. Vandaag gestript, maar daar merk ik nog niet veel van. Ik denk dat het niet veel doet. Maar ach, nog max een week voor mij.

Succes, want die nachten zijn echt niet prettig.

15. Bunnymoeder

20 feb 2009
    87
    0
    0
    Kan je als het zo doorgaat geen slaappil krijgen? Je moet wel slapen, anders ben je al uitgeput voordat de bevalling echt begint. Succes!!

16. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Het verschil tussen oefenweeen en echte weeen merk je echt. Ik had vanaf minuut 1 weeen om de 5 min en hielden een minuut aan. Verschrikkelijk vond ik het omdat het echt zeer deed bij mij. Van 21.00 uur tot aan de volgende middag 14.00 uur en toen mocht ik persen. MAar ze worden idd heftiger. Ik hoop voor je dat de kleine spruit snel komt.

Bij mij braken trouwens eerst mijn vliezen en 1 dag later die avond kreeg ik de weeen.

17. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Hier ook al een poosje meerdere nachten per week last van oefenweeen, erg vermoeiend. Overdag komen ze minder vaak en minder pijnlijk. Je mag gerust paracetamol nemen, dat haalt bij mij net even de scherpe randjes eraf en kun je misschien toch slapen. Hoop voor je dat het snel doorzet!!

18. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Thanx voor jullie reacties.
    Vannacht om 1.30 u toch maar de VK laten komen, omdat de weëen heftiger begonnen te worden en dik een minuut aanhielden.
    Pfff...ik had helaas nog maar 1 cm ontsluiting...
    De weëen moesten echt heftiger gaan worden volgens de VK om de ontsluiting echt op gang te brengen...
    Nou heel de nacht wel iets heftigere weëen gehad nog om de 4 à 5 minuten, maar ze zullen ongetwijfeld nog heftiger kunnen.
    Weer geen oog dicht gedaan uiteraard en vanmorgen dik 2 uur in een warm bad gezeten. Dat verlicht de pijn van de weëen zeker wel iets, maar ja, je kunt moeilijk de hele dag in bad blijven zitten toch?
    Nog geen uur nadat ik eruit was werden ze weer even pijnlijk als daarvoor. Wel iets minder vaak, zo om de 8 à 10 minuten ongeveer, maar soms ook wel weer uren achter elkaar om de 4 à 5 minuten.
    Momenteel is het weer even om de 8 à 10 minuten, maar godsamme, waarom zet het nou niet goed door?!
    Ik ga dalijk contact opnemen met de VK wat we eraan gaan doen, want dit moet niet veel langer zo gaan duren. Heb al bijna 48 uur weëen en raak dus zo langzamerhand wel een beetje aan 't einde van m'n Latijn...
    Heb eigenlijk het liefst dat ze iets geeft om de weëen verder op te wekken, pfff maar aan de andere kant moet ik er niet aan denken....wil eigenlijk gewoon rust en slapen....
    Wordt vervolgd...

19. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    jeetje heftig.. en erg vermoeiend! Hopelijk kun je nog eventjes bijslapen en zet het dan goed door!
    Hier ook al 1 cm maar tzet niet door..

20. marjan77

marjan77 Bekend lid

Sterkte Fnoepie!!

Deel Deze Pagina