vermoeidheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janan, 30 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    De afgelopen 3 weken was ik halverwege de middag en savonds al helemaal bekaf als ik gewerkt had. Thuis gekomen kan ik alleen maar op de bank liggen en om 21 uur naar bed gaan.
    De dagen dat ik vrij ben heb ik echt nodig om bij te komen. De eerste dag komt er echt niets uit mijn handen en ben ik ook een stuk misselijker. Ik heb echt het gevoel dat ik op mijn reserves leef. Nu ben ik een beetje bang dat ik te lang doorga op het werk en niet de rust pak die ik nodig heb. Is het vreemd als ik op mijn werk mij voor 2 uur per dag ziek meldt, omdat ik merk dat ik in 6 uur werken helderder ben en ook nog niet op mijn reserves teer of is dit erg overdreven. Ik vind het zelf heel moeilijk om hierin mijn grens aan te geven.

2. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Ik herken het van mijn vorige zwangerschap. Toen was ik ook extreem moe. (Nu iets minder gelukkig)

Mijn advies is....Luister naar je eigen lichaam.
    Als je voelt dat het werken niet gaat,bespreek dan(bijv. met de Arbo-arts) of je kan minderen,met bijv halve dagen.
    Je werk heb er ook niets aan,als jij nu over je grenzen gaat, je straks in de ziektewet zit.
    Ik vond het heel prettig dat ik toen een Arbo-arts achter me had,
    omdat mijn werk me steeds achter mn vodden aan zat,wanneer ik weer kwam. En ik had genoeg aan mezelf,werd daar juist heel gestresst van en emotioneel.

Dus luister naar je eigen lichaam!!

3. Emmely

Emmely Niet meer actief

Hey meid,

Dat is juist heel goed wat je hebt bedacht. Ik vind zulke dingen altijd ook heel lastig. Als je nu duidelijk je grens aangeeft zullen anderen het zeker begrijpen!
    Succes.

Liefs Emmely

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    heel herkenbaar. Ik kon in bepaalde periodes ook alleen maar werken en thuis slapen slapen slapen. Het wordt straks wel iets beter hoor, dus ik zou persoonlijk gewoon een beetje doorbikkelen.
    Gezond eten, en suiker en vet beperken helpt wel enorm. Extra groente en fruit eten! Als je geluk hebt ben je met 12 weken weer een stuk fitter!

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Herkenbaar. Ik heb de laatste 10 weken voor mijn verlof 6 dagen per dag gewerkt. Maar dat had ik beter eerder kunnen doen. Luister naar je eigen lichaam. Heb het er inderdaad over met een ARBOarts, laat je adviseren en vertel je verhaal. Niemand heeft er wat aan als jij helemaal kapot bent naarmate je zwangerschap vordert.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou dit snel even overleggen. Al is het maar voor een paar weken. Je zit nu wel op de top van de vermoeidheidsperiode van de 1e helft in elk geval. Na 12 weken zul je merken dat het snel minder wordt.

Deel Deze Pagina