hallo Ik werd vanochtend wakker van enorme pijn in mijn linker zij, net boven mijn lies. Ik kon niet normaal rechtop staan/lopen. Ik ben naar de wc gelopen en toen kwam er wel ontlasting uit, maar nog niet alles. Ik heb normaal ook last van obstipatie maar door de zwangerschap en staaltabletten wordt het er niet beter op. Gelukkig heb ik wel lactulosesiroop. Maar goed, ik heb vanochtend contact gehad met mn vk, want was nogal in paniek. Die verzekerde mij dat het hoogstwaarschijnlijk mijn darmen waren in combinatie met bandepijn (misschien net verkeerd gelegen). Ik heb nu geen last meer van mijn zij maar wel van harde buiken. Zodra ik opsta wordt mijn buik gelijk hard. Als ik lig duur het een tijdje voor die afzakt en komt soms ook gewoon opzetten. De harde buiken doen geen pijn!! heb geen bloedverlies of vochtverlies gehad vanochtend maar merk wel dat mn ontlasting er nog niet totaal uit is. Is er nog iets wat ik in de gaten moet houden??? Of wat ik juist wel of juist niet moet doen?? Blijf me toch beetje zorgen maken ondanks dat de vk mij gerust heeft gesteld. Hopelijk is het een beetje een duidelijk verhaal. Alvast bedankt. Groetjes Bianca
Hoi bianca, Je baarmeoder reageert op je darmen omdat je darmen nog niet helemaal leeg zijn blijft je baarmoeder er op reageren door hard te worden. Neem evt wat extra lactulose in om even je darmen goed leeg te maken! dan zal het vast afzakken. Imke
Maar hoevaak per dag mag ik dat drankje hebben dan?? het is voorgeschreven voor 3x daags 15 ml. Mag het 4 tot 5 keer dan??? Ik eet ondertussen wel veel fruit en drink veel ranja. Bewegen even niet zoveel omdat ik zoveel harde buiken heb
HOihoi, Je neemt voor de nacht bijvoorbeeld nog eens 15ml, of je verdubbeld je laatse dosis. Wat je ook kan doen is lijnzaadoliecapsules er naast innemen Imke