Ik schonk net een kop thee in en toen zag ik dat er witte puntjes in dreven. Na zoeken bleken deze uit de waterkoker te komen.... Nu denk ik aan kalkaanslag oid dat los laat, kan ik dat er uit krijgen of is het tijd voor een nieuwe? Deze is trouwens nog niet eens zo oud...
Gewoon een (deel van) een fles azijn van ingooien, laten koken en nog even een paar uur laten staan. Dan een paar keer naspoelen en is alle aanslag weg.
Is altijd bij een waterkoker. Even uitkoken met natuurazijn en dan blinkt ie weer als nooit tevoren......Totdat na enige tijd er weer kalk in komt
Ik heb altijd een knikker in mijn waterkoker. Ooit eens geleerd van iemand, het helpt echt! Wat de achterliggende reden daarvan is weet ik niet zo goed meer
Ik gooi er altijd een sloot azijn in en dan water. Dit laat ik dan gewoon een paar keer koken. Als er nog wat in zit herhaal ik dat. Werkt hier altijd
Azijn in de waterkoker (half azijn/half water), laten koken en dan even in laten trekken. Daarna nog een paar keer uitkoken met alleen maar water en dan issie als het goed is weer schoon! Een knikker helpt idd ook wel!
Nou thx meiden! Ga gelijk azijn erin gooien en aanzetten! En een knikker..Daar zie ik geen logica in, maar als het werkt why not?! Hahaha Kan deze op slot!
Azijn werkt hier ook goed. Maar je moet hem daarna nog wel een paar keer goed naspoelen/nakoken.. Anders heb je rare thee.. Knikker in kokend water trilt misschien tegen de randen en zo de kalk los?
gewoon puur azijn, laten koken, en daarna goed omspoelen en een paar keer koken met gewoon water. Stinkt wel enorm, maar helpt erg goed!