Op het kinderdagverblijf hebben ze standaard nutrilon en friso poedermelk. Is er verschil tussen deze twee merken? Bijvoorbeeld in hoe de darmpjes erop reageren?
Wij gebruiken Nutrilon, maar hebben in het begin ook heel even Friso gebruikt. Zoontje merkte geen verschil, wij wel. Friso klontert, Nutrilon niet. Dat is mijn ervaring. Qua samenstelling zal het niet zo veel verschillen. Allebei even goed.
Ik gebruik nu net als bij onze oudste dochter friso. Gewoon omdat ze dat in het ziekenhuis ook gaven, dus ben hiermee verder gegaan Zijn beide goede voedingen, weinig verschil! En ik heb vaker gelezen hier dat friso klontert? Bij mij niet! Nooit last van gehad ook. Ik roer de voeding met een vork en geen klachten van klonteren. Groetjes Sara
Zie nu trouwens pas dat je dochter Ise heet. Hoor je niet vaak, erg leuke naam! Onze dochter heet ook zo
Wat ik gelezen heb is dat friso lichter verteerbaar is, maar geen idee of dat echt waar is. Verder lijkt mij het verschil niet zo enorm. Ik ben in ieder geval voor de zekerheid wel friso gaan geven omdat Tobe wat last had met zijn ontlasting.
2 euro per pak, Friso is voordeliger. 1 pak per week, da's 100 euro per jaar. En daar kun je weer leuke babyspulletjes voor kopen
Haha, zo kan je het ook bekijken! Maar wat voedingsstoffen enzo zijn er geen grote verschillen begrijp ik.
Het schijnt inderdaad dat Nutrilon wat meer probleempjes kan geven qua darmpjes, omdat het wat moeilijker te verteren is als Friso..Weet niet of dat echt zo is, ik heb het eens ergens gelezen geloof ik... Milan kreeg Friso Comfort ivm spugen. Misha kreeg Nutrilon Omneo ivm slecht poepen..Dus met beide ervaring..Zelf vind ik Friso smakelijker, het is ietsjes zoeter en smaakt meer naar melk dan Nutrilon. Nadeel is dat Friso erg schuimt, maar verder een prima voeding en inderdaad voordeliger. Mijn eerste keus was altijd Friso, met Nutrilon als goede 2e.. En qua voedingstoffen vergelijkbaar hoor. Alles wat erin moet zitten, zit er bij beide in en dan hebben ze allebei nog verschillende fantastische toevoegingen voor het versterken van het immuunsysteem etc....Maar daar moet je je niet blind op staren..Je kan ook voor de eigen merken van drogisterijen kiezen, die voldoen ook allemaal aan de normen en zijn prima voedingen...Net wat het beste bij jou kindje past..
Mijn dochtertje krijgt op de opvang alleen de standaardvariant van nutrilon of friso aangeboden. Als je iets bijzonders wil, moet je het zelf aanleveren (alleen op doktersrecept wordt het vergoedt). Thuis krijgt ze (vooralsnog) afgekolfde moedermelk uit de vriezer en straks willen we Biobim lac gaan geven (biologische babymelk). Dus de prijsverschillen tussen nutrilon of friso zijn niet zo belangrijk voor ons, omdat we het thuis niet gaan gebruiken. Dat Nutrilon iets zwaarder te verteren is, dat wist ik niet. Hoe merk je of een kind last heeft van zoiets? Wel vraag ik me af of het voor haar belastend zal zijn om thuis de ene soort melk te krijgen en op de opvang de andere. Maar ja, ze eet toch ook hapjes enzo, dus die darmen moeten toch gaan wennen aan verschillende voedselsoorten. Of zie ik dat verkeerd?