Ik snap het niet meer... weet niet meer wat ik moet doen, ik merk al dagen dat ik bijna niets meer uit mijn borsten krijg met de kolf maar nu als Noah heeft gedronken wil en kan hij maar niet in slaap komen en blijft constant huilen. Ik heb vanavond een test gedaan hij heeft ruim een uur gedronken aan de borst daarna kon hij weer niet slapen en begon te huilen heb hem een flesje aangeboden 120 ml (4 scheppen wat ze adviseren voor 4 kilo) hij dronk het in één teug leeg.... Dan bestaat het noooooit dat hij in dat uurtje aan de borst veel binnen heeft gekregen want dan had hij vol moeten zitten toch? : Ook als ik hem laat boeren kwam er vroeger wel eens wat melk terug... de laatste tijd nooit alleen wat "slijmerig" melk. Wat kan ik doen is er nog iets waarmee ik mijn borstvoeding weer op peil kan brengen of is het einde verhaal als het terugloopt terwijl je wel vaak en lang genoeg laat drinken? Oh wat vind ik dit erg en jammer! Ben wel erg gestressed de laatste tijd en zit compleet niet lekker in mijn vel.. pffff zou het daar van komen
weet wel dat als je stress hebt dat je bv kan teruglopen,dus je moet proberen te ontspannen. heb je al de standaard dingen geprobeerd als je kolft? zoals warme doek op je borsten leggen voordat je kolft(heb ik ook weleens tijdens het kolven gedaan)de borst masseren,als je kolft de borst met je ene hand een beetje ondersteunen(weet uit ervaring dat er dan meer melk komt) misschien heeft je kleine wel een regeldag,dan is ie sowieso een beetje onrustig. en dat ie een uur aan de borst zit,drinkt hij dan wel of sabbelt hij maar een beetje? je hoort wel dat veel vrouwen een dip krijgen rond de 4 a 5 maanden bv geven,dat het dan terugloopt. maar ik zou wel gewoon doorgaan hoor,ik zou vaker aanleggen dan stemt de productie daar zich ook op af. en geef je dus ook kv?je weet dat de bv daarvan ook terug kan gaan lopen?het is een vraag en aanbod kwestie. tis een beetje lang verhaal geworden maar hoop dat je er wat aan hebt
@Zomaar: wat naar dat je zoontje zo ontevreden is. Maar 1 ding je melk kan NOOIT zomaar ineens op zijn. Ik zou je willen aanraden contact te zoeken met een proffesional. VBN: 0343-576626 LLL: 0111-413189 Lactatiekundigen NVL Als je wilt doorgaan moet je nu even investeren. Dus bellen met een prof. en de boel de boel laten en voor de bv gaan. Succes !
Hoi Zomaar. Wat vervelend allemaal. Stress is natuurlijk niet goed voor je productie. Ik kan je niet zozeer helpen, maar als ik jou was zou ik zsm evn iemand van VBN (Vereniging Borstvoeding Natuurlijk (0343) 576626) of LLL ( Stichting La leche League Nederland (0111) 41 31 89 ) bellen, dit is allemaal vrijwillig en ze kunnen je zeker weten van een goed advies voorzien. Grote kans dat zij je ook kunnen helpen voorkomen dat je FV moet geven, want dat is al helemaal niet goed voor jouw productie. Echt waar meid, er zijn genoeg oplossingen! Het zou namelijk zo zonde zijn als je stopt met BV... Veel succes, en bellen he!
Niet opgeven nu. Stoppen met de kv en veel aanleggen. Probeer goed te ontspannen en bel een deskundige. Heel veel succes!
Ben je misschien met de pil begonnen? Of begint je cyclus weer? Dat kan er voor zorgen dat je melk moeilijker toeschiet. Vooral aan blijven leggen en heel goed op de techniek letten. Dan komt het wel goed.
Nee ben niet aan de pil ivm de BV... Ik heb idd wel weer gewoon een menstruatie gehad en alles lijkt weer op gang te komen... Oh is dat echt zo je dat al je cyclus op gang komt dat het kan zijn dat het je bv beinvloed? Pff nooit geweten! Vandaag gaat het kolfen wel iets beter heb al 2 maal 50 cc gekolfd doe er wel ruim een uur over maar goed, kan alleen maar beter worden denk ik dan! Probeer het met de kolf een beetje op te krikken als Noah ligt te slapen.
Ja je cyclus kan invloed hebben op de smaak, het toeschieten en de hoeveelheid. Maar door gewoon op verzoek te voeden en eventueel bij te kolven houd je het wel op peil hoor!
ik weet niet of het wat is maar, er is van vsm geloof ik een borstvoedingssiroop.op de jonge gezinnenbeurs stond dat ook om te drinken in het bv hoekje. de dames van de beurs zeiden dat het hielp als je bv terug loopt en dat je het een dag later al merkt.. misschien heeft iemand hier er ervaring mee? succes
heel erg bedankt voor de tip! Ik heb namelijk ook altijd de zwangerschapsvitamines van puur mama VSM geslikt.. ben glijk naar de drogist gegaan en heb dat heerlijk :-& drankje gehaald! Kunt maar beter alles geprobeert hebben hé (zijn tenslotte toch natuurlijke ingredienten) Alles voor mijn mannetje en daarom geef ik het ook niet op... Als ik me niet vergis zie ik al een beetje verbetering! De aanhouder wint!
Dat klopt er zit iets alcohol in.... dit is ook bedoeltals extra want vaak aanleggen doe ik uiteraard al aar noah heeft de laatste dagen veel slaap en als ik hem constant wakker zou moeten maken raakt hij oververmoeid (en das geen pretje ) en omdat het weinig alcohol is kan het heus gaan kwaad want de alcohol gaat niet direct naar de borstvoeding.
probeer vaker aan ta keggen. DAn zul je met 2-3 dagen moeten zien dat de productie toe neemt. En dan dus geen kv tussendoor geven! Wat je ook kan doen is na elke voeding de borst leeg kolven. (maar over het algemeen krijgt je kindje er meer uit, dan jij met de kolf.)
Zo te horen gaat het al wat beter, maar uiteraard kan het nooit kwaad om met een lactatiekundige contact op te nemen. Ik heb inmiddels ook al twee keer gehad dat ik minder productie had en dan ook duidelijk minder! Iza lag vooral aan het einde van de dag bijna heel de avond aan de borst om genoeg te krijgen. Beide keren had ik een aantal dagen tot een week minder melk, werd toen ongesteld en had weer plofborsten! Bij mij heeft dat dus heel veel invloed. Als je je zoontje niet steeds wakker wil maken voor het vaak aanleggen, kan je inderdaad ook tussendoor steeds extra kolfen. Daarnaast schijnt een saunabezoek ook wonderen te kunnen doen! Succes!
goed dat je volhoudt en dat het weer beter begint te gaan, maar ik zou toch nog even een professional opbellen. Die hebben vaak nog wat extra advies dat je verder kan helpen.
Nou al het harde werk hebben toch niet het beoogde resultaat gehad... in tegenstelling juist. Noah heeft vandaag en gisteren al amper een goeie plasluier gehad dat betekend dus toch dat hij amper iets binnen krijgt, hij ligt gemiddeld een dikke uur te drinken en huilt daarna nog steeds. Je snapt dat de gezondheid van mijn kindje boven ALLES gaat en als ik zie dat hij zo lang niet plast ga ik me toh echt serieuse zorgen maken en heb hem net na de BV die meer dan een uur geduurt heeft eeen flesje aangeboden 120 cc die hij in één teug leeg dronk! Hij was ook zo zo zo aan het huilen en niet te troosten toen hij de melk proefte leek er een last van hem af te vallen... Wat heb ik hem al die dagen aan gedaan Hij heeft gewoon echt ontzettende honger gehad. Hij mag ook niet te druk doen (qua huilen ed.) omdat hij een liesbreuk heeft en zijn darmen dan vast kunnen gaan zitten dus dat waren dubbele kopzorgen! Ik voel me wel zo een mislukkeling ik WOU ZO GRAAG minimaal een half jaar BV geven snik snik helaas heeft het op één of andere manier niet zo mogen zijn en ontdanks alle tips en trucs gaat het helaas ook niet beter worden Maar goed mannetje zit nu heerlijk verzadigd op de bank en dat is en blijft het aller belangrijkst!
Als je het nog niet gedaan hebt, zou ik inderdaad nu meteen een lk bellen! Heel veel succes, ik weet hoe naar het is als er geen plasluiers meer zijn!