Omdat het goed voor je is om veel te drinken drink ik sinds een tijdje iedere dag netjes 1,5 tot 2 liter spa. Om me een beetje te steunen doet mijn vriend ook mee. Nu moet hij overdag best vaak naar de wc, niet gek als je zo veel drinkt. Maar ik daarentegen hoef nog steeds maar 2 keer per dag en dan hoef ik ook echt maar een klein plasje. Ik ben nu 35 wkn zwanger en het is niet overduidelijk aan me te zien dat ik vocht vast hou. Wel ben ik al 14 kilo aangekomen en ook dat is eigenlijk niet heel goed te zien. Als het heel warm is zetten mijn voeten wel op maar dat is ook zo weer weg en ik heb meer het idee dat dat door de warmte komt. Ik vraag me af waar al die liters water blijven die ik drink. Zou ik toch ongemerkt vocht vasthouden, of heeft mijn lichaam gewoon zoveel nodig? Herkennen meer mensen dit en zou ik dit met de vk moeten bespreken?
2x per dag een klein plasje terwijl je 2 liter drinkt, lijkt me een beetje weinig. Ik neem aan dat je spa blauw drinkt en niet spa rood (in deze laatste zit natrium). Vocht vasthouden zie je normaal wel aan je handen en voeten. Passen je ringen nog? Zou het gewoon even aankaarten bij de verloskundige.
ik plas overdags ook een stuk minder maar daarin tegen moet ik snachts iedere 2 uur flink plassen dan komt bij mij alles eruit als jij snachts ook bijna niet plast zou ik ff de vlk bellen om t na te vragen
@m78 Ik pas mijn ringen nog gewoon en heb ook niet van die deukjes zeg maar die een paar seconde blijven staan nadat ik het ingeduwd heb. Ik drink eigenlijk wel spa rood ipv blauw want dat vindt ik sinds ik zwanger ben opeens heel vies. Volgens de vk hoef ik me geen zorgen te maken over de zouten aangezien ik een erg lage broedruk heb. Ik neem aan dat je hier op doelde met natrium. Ik zal het woensdag eens met de vk bespreken wat het vocht moet toch ergens blijven?
Ik hoef 's nachts ook verder niet naar de wc. Ik ga alleen als ik opsta en voor dat ik naar bed ga. Ik zal het morgen eens met de VK bespreken want ik weet niet of ik echt vocht vast hou aangezien ik niet dikker of opgezet wordt.
Tja, dan zweet je misschien veel uit? 2 keer plassen per etmaal is eigenlijk wel te weinig. probeer in elk geval wat vaker te gaan, want voor je blaas is het niet goed om maar zo weinig geleegd te worden.