Ik heb dus ontzettend last van een keelontsteking! Erg vervelend. Ik ben mijn stem al 2 dagen kwijt en ik neem dus helemaal geen strepsils enzo die ik anders zou pakken als ik een beetje keelpijn heb. Het lijkt wel dat er geen einde aan lijkt te komen door de zwangerschapshormonen. Iemand ervaring? Ik word een beetje moedeloos van mezelf. Ik loop de hele dag te hoesten en het voelt alsof mijn keel openligt. Mijn neus is overigens niet verstopt. Iemand tips? Moet ik een penicilline kuur of kan een keelontsteking niet zo snel kwaad voor de baby? Alvast bedankt!
Ik zou de huisarts even bellen. Ik heb hier verleden jaar 3 maanden mee gelopen ook al kreeg ik 2x een kuur. Beterschap!
Ik loop hier al mee vanaf het begin van mijn zwangerschap. Keelpijn is over, nu heb ik alleen nog een geïrriteerde keel en de hele dag dat ik een haar in me keel heb. Ik heb overigens bij 14 weken wel een antibiotica uur gehad. Succes ermee.
ik heb ook een keelontsteking gehad. Zolang ik geen 38,5 koorts had kreeg ik er niets voor behalve het advies 3x2 paracetamol per dag. Ik was er met 4-5 dgn vrijwel vanaf. Wel heb ik ook ventolin (bekend met COPD) die ik gebruik voor de nachten en dat scheelt. Maar ik zou niets zonder tussenkomst van de huisarts doen. Sterkte
Bedankt meiden, Gelukkig ben ik weer zo goed als opgeknapt! Het heeft wel veel langer geduurd dan normaal gesproken, en ik was ook wat ongerust. Maar alles was super goed op de 12 weken echo!