Onvoorstebaar (brandgevaar)

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 22 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Echt... we zitten nu op centerparcs en ivm de aanhoudende droogte kregen we een briefje in het welkomspakket dat er geen kolen/briketten bbq mag worden gebruikt ivm het snelle brandgevaar door de droogte.

Je mag alleen bbq-en op een elektrische bbq.

Gisteren zagen we gewoon mensen een paar huisjes verderop de kolen bbq aandoen... nog ff de kolen extra "aanwapperen" met een tijdschrift etc....
    Ik heb hiervan melding gemaakt bij de receptie waardoor de beveiliging is langs geweest bij hun.

En zojuist steken mensen in een ander huisje een vuurkorf aan (met hoge vlammen) zodat ze (ws marsmellows) konden roosteren.

Echt ..... zijn mensen nou echt zo enorm dom!! Je weet toch dat je dat niet moet doen in een gortdroog bos en al helemaal niet als het ook nog eens "verboden" wordt door het "park".

Ik kan daar echt met mijn pet niet bij! Als hier brand uitbreekt, is iedereen flink de lul, want het vuur zal zich in een zeer rap tempo verspreiden!

bosi333 vindt dit leuk.
  2. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Ja, sommige mensen kunnen nou eenmaal niet zonder hun bbq'tje:rolleyes:. Raar volk. Waarom zou je alles bewust in gevaar brengeno_O.

Ysabella en puzzelstukje vinden dit leuk.
  3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Irritant he.. En waarschijnlijk nog een grote bek geven als ze erop aangesproken worden.
    Zulke mensen verdienen een paar klappen. :roflmao:

Aszz en Madelie vinden dit leuk.
  4. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.409
    765
    113
    Ja bizar he... was vorig jaar op onze camping ook...
    1e keer kregen de mensen een waarschuwing keer erna moesten ze hun huisje tijdelijk verlaten...
    Er zal maar eens wat gebeuren

5. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Of die mensen die een sigaret uit de auto gooien. Net zo dom

Marnatman vindt dit leuk.
  6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Misschien een domme vraag maar waarom geen briketten of kooltjes en wel een elektrische BBQ?

Volgens mij zijn ze beiden, indien je het boven de grond doet, op bijv tegels, net zo veilig of onveilig.

Wij hebben net ook gebbqt, met briketten :p

7. Manque

Manque Niet meer actief

Briketten en kolen verspreiden hete (brandende) as wanneer er wind opsteekt.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dit idd ;) en die lamlul stond het ook nog aan te wapperen, waardoor er meer risico ontstaat op branden.

En met elektra werk je dus niet met open vuur/kolen.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja logisch. Ik zou ook niet snel in een bos gaan bbq’en met deze droogte maar voor in mijn eigen keurig gesproeide achtertuin en op mijn tegels zie ik geen gevaar ;)

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    De dommigheid van veel mensen kan ik überhaupt slecht hebben. Als je zelf al niet kunt bedenken dat bbq-en in droog en dor gebied gevaarlijk is dan ben je al niet bijster slim. Maar wanneer je zelfs over de uitleg van het vakantiepark heen denkt te kunnen stappen dan ben je gewoon een volslagen idioot.

Zomerbloem, Beertje8, Nescio en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En wens je veel plezier daar RoGiJuLi :)

12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Heel eerlijk wij steken hier ook de buitenhaard niet in de tuin aan. Onze tuin is netjes gesproeid en hij staat op de tegels maar als er een vonkje weg waait de omgeving is hier kurkdroog en het bos om de hoek is ook kurkdroog, dan blijf je alsnog met dat risico zitten. Hier bij de buren in de straat zijn alle gazonnetjes bruin ipv groen. Bbq heb ik hier momenteel ook niet gezien wel van die elektrische, gourmetstellen of platen. Genoeg brandjes al gehad hier in de omgeving :D

13. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Mensen sporen niet. Emmer water erover en 1 extra voor over die mensen zelf

14. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Nou dit ja :roflmao: maar ja das weer zonde van het water.

Zara75 vindt dit leuk.
  15. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wij waren van de week lekker zwemmen bij een buitenbad. Het hele gras is gortdroog en geel en overal liggen peuken. Mensen roken gewoon. Ik snap niet dat ze dat even verbieden of een andere optie aanbieden. Je zal de boel toch in de fik zetten o_O

16. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Nou wij hebben dit dus al zo'n 4 of 5 keer meegemaakt de afgelopen weken. Mensen pleuren hun peuken op straat, of in de prullenbak. Heb zelf al 2 brandjes moeten blussen bij m'n werk vanwege de achteloosheid van anderen. Hoorde van mijn collega's dat zij dat ook al hadden moeten doen.

Het is idd echt oliedom.

17. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Wij reden net langs de brandweerkazerne in onze woonplaats. Zie ik een brandweerman naar de achterkant van zijn busje lopen, een peuk op de grond gooien en uittrappen:rolleyes:

18. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Hier op de camping loopt ook de ene na de andere gast met een brandende peuk het bos in om de hond uit te laten. Zit ik hier, in m’n tent, omgeven door gortdroge bossen...

Deel Deze Pagina