hoe zit het nu echt met tillen en zwangerschap?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by amma, Jun 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. amma

amma Bekend lid

Nov 1, 2006
    824
    0
    0
    Hallo,

Mijn moeder zegt sinds ze weet dat ik zwanger ben, dat ik niet meer mag tillen of me extreem uitrekken (bv ramen zemen boven je hoofd). Is dat ouderwets advies?

Op mijn werk moet ik nu eenmaal af en toe wat tillen, zoals bijvoorbeeld de bloembakken die elke dag naar buiten en naar binnen moeten en soms is er niemand anders die dat kan doen.

Wat is precies het gevaar van tillen zo vroeg in de zwangerschap? Ik dacht het vooral later als je buik groot is om voorzichtigheid vraagt?

Groetjes
    Laura

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Laura,

je mag gerust tillen in de zwangerschap, alleen moet je niet extreme dingen tillen en ook niet meer doen dan dat je lichaam aankan. Luister naar je lichaam en ga niet over je grenzen. Sjouwen en tillen is gewoon een grotere aanslag op je lichaam dan anders en je moet de hele zwangerschap nog. Voor het kindje kan het geen kwaad. Je kunt alleen een beetje bloedverlies krijgen door een gesprongen vaatje in de baarmoedermond door drukverhoging. Niet erg, maar dat kan dus gebeuren.

Groetjes Brigtte

Share This Page