Wie herkent dit. Bij de 20-weken echo bleek dat ons kindje een kalkvlekje in het buikje had. Wij werden doorgestuurd naar het academisch ziekenhuis waar precies hetzelfde werd geconstateerd. De gynaecoloog kon alleen maar constateren dat er een kalkvlek/verkalking zat in of aan de lever en dat hij niet wist waar het vandaan kwam en wat het precies veroorzaakt had. Omdat de echo technieken en materialen tegenwoordig zo goed waren zie je dit soort dingen (verkalkingen), en zijn ze verplicht om na te gaan waar het vanaf zou kunnen komen. De gynaecoloog vertelde ook dat heel veel mensen/baby's waarschijnlijk verkalkingen in hun lijf hadden, maar dat we het gewoon niet weten (tot nader onderzoek uiteraard). Hij zei ook dat het geen kwaad kon, maar ik moet met 34 weken wel terug om het nog eens te laten bekijken. Er is tevens bloedonderzoek gedaan om te zien of ik geen virussen, bacterieën e.d. in mijn systeem had zitten waardoor ons kindje deze verkalking heeft gekregen. Uit dat onderzoek bleek dat er niets verontrustends was. Nu ben ik op internet (tja..bron van info uiteraard).. alleen verkalkingen van de navelstreng, in de hersentjes of in het hartje tegengekomen en godzijdank heeft die van ons dat dus niet. Maar zijn er mensen die dit herkennen? Hoe ging het met de bevalling, moest dat in het ziekenhuis of kon dat nog gewoon thuis. Werd het kindje daarna nog regelmatig door een kinderarts onderzocht? Ik hoor graag verhalen van mensen die dit herkennen of hebben meegemaakt. Ik heb me nu laten vertellen dat het geen kwaad kon, dus zorgen maak ik me niet, maar ik ben gewoon heel benieuwd. Groetjes, Mama van Levi
3 weken geleden was bij ons ukkie ook een kalkvlekje te zien tijdens de GUO. Deze zat bij het hartje, niet daarvoor maar voor een groeiachterstand moesten we vorige week nog een keer terug komen voor een GUO. De gym keek ook gelijk nog even naar het hartje en het kalkvlekje was helemaal verdwenen. De VK gaf aan dat ik me er niet druk om moest maken. Dit komt veel voor en heeft verder geen gevolgen voor de uk. Verder geen onderzoek erna gehad en hoef er ook niet extra voor terug te komen. Ik mag ook nog steeds gewoon thuis bevallen. Hoop dat je hier wat mee kunt. Succes!
Hey, Ikzelf heb een verkalking in mijn nier, ( ik heb er maar 1 ) deze zit er al mijn hele leven, afgezien van af en toen een niersteen heb ik verder nergens last van maar dit is wel jaar geleden...