Hoi, Via pinterest zag ik een leuk idee. De ikea kallax kast omtoveren tot bank. Maar... zal dit wel stevig genoeg zijn? Ik wil er dan evt ook pootjes onderzetten. Maar hierdoor wordt de kans op evt doorbuigen/-zakken nog groter. Iemand ervaring? Of een alternatief? Ik wil een bank bij mijn eettafel, het liefst met vakken, zoals de kallax kast. http://www.stilpalast.ch/sites/default/files/styles/body_free/public/EXPEDIT%20klein%20gepimpt.jpg?itok=E7Nih6ew
Ja leuk idee en dat kan prima volgens mij! Alleen zou ik er dan geen pootjes onder doen, maar zo laten. Door de blokken is het juist steviger lijkt mij. Al is ikea volgens mij wel geperst hout, dus het hout an sich is niet zo stevig. Misschien kun je bij de kringloop iets soortgelijks halen? Maar dan van echt stevig hout?
Inderdaad, geen pootjes eronder, het is niet echt hout, die kast, zo als 1 geheel is het stevig genoeg, maar als je er in gaat boren, dat lijkt me niet handig. Ik gebruik zo'n kast met 8 vakken overigens als commode, ideaal
pootjes zou ik niet doen. zou ook niet houden. het is geen hout maar spaanplaat met aan de binnenkant (dacht) karton of houtvezel. daar hebben schroefjes echt geen houvast in.
Er geen pootjes onder doen, want dan gaat ie doorzakken. De dunne planken zijn spaanplaat, de dikke bestaan uit een heel dun plaatje hout aan beide kanten, een paar balkjes voor houvast en verder karton..
Erop zitten is geen probleem (zonder pootjes dan), maar ik zit me meer af te vragen hoe je de rugleuning gaat maken? Op de foto is deze verticaal? Da's absoluut niet comfortabel om tegenaan te zitten.
Volgens mij is dit leuk voor in de gang om je schoenen aan te trekken, maar niet als bank om op te hangen.
Ik kan het bericht niet vinden maar Ikea heeft n.a.v. deze diy die vaak voorbij komt een bericht geplaatst waarin staat dat deze kasten absoluut niet zijn bedoeld om op te zitten en dit gewicht te dragen.
Dan zou ik gewoon zelf hout kopen en zo'n constructie in elkaar zetten. Beetje schuren/verven/lakken en dan heb je iets soort gelijks. Maar dan een stuk steviger. In die kast zit gewoon karton dus lijkt me echt niet stevig genoeg, eerder een beetje gevaarlijk.
Inderdaad.. Zie hieronder de Kallax specificaties (van Ikea site) Max. belasting: 13 kg Max. belasting/bovenkast: 30 kg